کد خبر: ۳۴۹۶۸۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
بازخوانی چند‌برگ از کیفرخواست دادگاه بابک‌زنجانی بخاطر دروغ‌پراکنی حامیان احمدی‌نژاد علیه دولت‌روحانی

درحاشیه داستان‌‌‌سرایی کیهان و شریعتمداری/‌بابک‌زنجانی چگونه مملکت را غارت و میلیاردر شد؟

هنوز پرونده میلیاردر نفتی مختومه نشده است که امشب کیهان برای زدودن آثار فسادهای بزرگ مالی از دامن جناح متحد دولت سابق در حرکتی شتابزده تلاش کرد تا با کنار هم چیدن ناشیانه چند تصویر طیف حامیان دولت را به شبکه بابک‌زنجانی نسبت دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- برای اولین بار در جلسه دوم دادگاه بابک زنجانی بود که به این سوال بزرگ افکار عمومی در خصوص تبدیل بابک زنجانی به یک مافیای نفتی پاسخ داده شد و نماینده دادستان با قرائت چند برگ از اسناد بدست آمده مشخص کرد که وی با امضا و مجوز چه کسانی در دوره دولت اصولگرایان راه صدساله را یک شبه طی کرده است.

به گزارش آفتاب، هنوز پرونده میلیاردر نفتی مختومه نشده است که امشب کیهان برای زدودن آثار فسادهای بزرگ مالی از دامن جناح متحد دولت سابق در حرکتی شتابزده تلاش کرد تا با کنار هم چیدن ناشیانه چند تصویر طیف حامیان دولت را به شبکه بابک زنجانی نسبت دهد.

‌امضای 4 مدیر احمدی‌نژاد پای معاملات میلیاردر‌نفتی/کیهان چه‌چیزی را انکار می‌کند؟

به‌طور رسمی در دومین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، نماینده دادستان در کیفرخواست خود  مجوز دولت سابق را عامل عمده فساد زنجانی خواند. دولتی که کیهان آن را نماد و نمونه عدالت‌خواهی و پاکدستی معرفی کرده بود و مدیر این روزنامه نیز نشان افتخار از شخص آن دریافت کرد.

‌امضای 4 مدیر احمدی‌نژاد پای معاملات میلیاردر‌نفتی/کیهان چه‌چیزی را انکار می‌کند؟
بابک زنجانی و شیخ الاسلامی، وزیر دولت احمدی‌نژاد

براساس گزارش ایران، این بخش از اسناد مذاکرات دادگاه متهم میلیاردر نفتی را به بی کم و کاست در ذیل می آید:

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی» میلیاردر نفتی در حالی به کار خود ادامه داد که در کیفرخواست دادستانی تهران نام سه وزیر وقت و دو مدیرعامل سابق که بانک متهم را در خارج از کشور تأیید کرده بودند، مطرح شد.

 نجفی، معاون دادستان در جایگاه قرار گرفت و با قرائت ادامه کیفرخواست 237 صفحه‌ای گفت: دوره دوم فعالیت بابک زنجانی، حضورش در عرصه خرید و فروش نفت بوده که این دوره به عنوان دوره انفجار نفتی بابک زنجانی شناخته می‌شود.

وی افزود: بابک زنجانی با امید سود بیشتر، تعهدات خود را انجام می‌داد و در اردیبهشت ماه سال ۹۱ از طریق معاون شرکت «نیکو» با «س. ج. س» مدیرعامل وقت این شرکت در سوئیس ملاقات می‌کند و برای کسب اعتماد رئیس شرکت، می‌گوید من با بانک ملت و صندوق بازنشستگی وزارت نفت ارتباط داشته و کار می‌کنم و آقای «س. ج. س» با «ر. ق» وزیر نفت وقت تماس گرفته و با دیدار او با مدیران نفتی موافقت می‌شود.

وی افزود: براساس اظهارات کارمندان بانک اف‌آی‌آی‌بی مالزی، تمام فیش‌های واریزی صوری بوده و دستور بابک زنجانی را داشته است اما ما سندی را ملاحظه نکردیم. این اظهارات در حالی است که اسناد و مدارک نشان می‌دهد بابک زنجانی ۳۰۰ میلیون دلار به حساب صندوق بازنشستگی نفت، ۲۴۰ میلیون دلار به حساب شرکت HK، دو فقره ۳۰۰ میلیون یورویی به حساب HK و یک فقره ۶۰۰ میلیون یورویی هم به همان شرکت واریز داشته و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به علاوه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو دیگر هم سند صادر شده که صوری بوده است.

نماینده دادستان گفت: در زمان تحریم‌ها امکان واریز وجه نقد وجود نداشت و ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری تصویب کرد ارز حاصل از فروش نفت به پیمانکاران پرداخت شود و بانک مرکزی مبلغ را در قالب وام به شرکت «نیکو» پرداخت کند. برای همین یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون یورو از طریق بانک‌های مسکن، پارسیان، سرمایه، کشاورزی و بانکی در چین به حساب مؤسسه «ب» پرداخت شد و این مؤسسه متعهد شد مبالغ را به HK پرداخت کرده و آن شرکت هم به شرکت «ن» پرداخت کند.

در ادامه کیفرخواست آمده است: بابک زنجانی با پرداخت 2/1 میلیارد یورو در حساب‌های HK نزد بانک «اف‌آی‌آی‌بی» خواسته نفت ایران را خریداری کند، اما با مقاومت مدیران نفتی مواجه می‌شود. بعد تصمیم گرفت ۱۳۸ شرکت از تأمین اجتماعی را خریداری کند برای همین طی قراردادی با (س. م) مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی آمادگی خود را برای خرید شرکت‌ها با اعتبار ۴ میلیارد یورو اعلام کرد و توانست ۱۳۸ شرکت را خریداری کند.

بابک زنجانی ۴۴۲ میلیارد ین ژاپن را از طریق بانک «اف‌آی‌آی‌بی» برای بانک رفاه نزد بانک مسکن واریز کرد تا از این طریق مبلغ خرید شرکت‌های تأمین اجتماعی را پرداخت کند، اما این مبلغ ارزی غیرقابل انتقال و غیرواقعی بود. بعد هم ضمانتنامه ۸ هزار میلیارد تومانی را در حق شهرداری تهران خواست صادر کند که میسر نشد.

‌امضای 4 مدیر احمدی‌نژاد پای معاملات میلیاردر‌نفتی/کیهان چه‌چیزی را انکار می‌کند؟
بابک زنجانی و مهرداد بذرپاش، نماینده فعلی و نامزد انتخابات مجلس 

به گزارش آفتاب، داستان بابک زنجانی با تحریم اقتصادی آمریکا و اروپا آغاز می‌شود. فرایند قدرت گرفتن اقتصادی وی از سال 88 و در پرتو حمایت‌های سیاسی و اقتصادی دولت احمدی‌نژاد شکل گرفت. براساس گزارش خانه ملت، در واقع با تشدید تحریم خرید نفت از ایران از نیمه اول سال 91، تلاش برای تداوم صادرات نفت از طریق دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت با حضور پررنگ دلالان و واسطه‌ها آغاز شد. یکی از فعالان این عرصه بابک زنجانی بود که توانست در مدت کوتاهی اعتماد دولتمردان احمدی‌نژاد را بدست آورد و محموله‌های بزرگی از نفت، فراورده‌های نفتی و میعانات گازی را برای فروش در اختیار گیرد و اقدام به فروش آن کند. تاخیر در پرداخت وجوه محموله‌های به فروش رفته از سوی بابک زنجانی و طولانی شدن این تاخیر، به تدریج مدیران صنعت نفت را نسبت به دریافت وجوه مربوطه  حساس کرد. این حساسیت خیلی سریع  با قرار گرفتن بابک‌زنجانی و شرکت‌های تابعه وی زیر شمول تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا، به تردید و نگرانی تبدیل شد و تلاش برای دریافت آن به شیوه‌های مختلف آغاز شد. در مقابل اما، بابک زنجانی و عوامل وی که محموله‌های بزرگی از نفت و میعانات گازی را دریافت کرده و به فروش رسانده بود روندی را آغاز کردند که هدف آن عدم پرداخت وجوه محموله های دریافتی بود.

با این حال، بابک زنجانی و باند سیاسی، رسانه‌ای و حقوقی وی‌، فعالیت تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده‌ای را قبل و در جریان برگزاری دادگاه برای تطهیر و بی‌گناه‌نشان دادن وی آغاز کرده بودند. موضوعی که جلسه چهارم دادگاه و زمانی که وی در مقام دفاع از خود برآمد کاملا مشخص شد. فعالیتی که در طول 3 سال گذشته همچنان جریان داشته و دستاوردی جز خرید زمان برای بابک زنجانی و تداوم سواستفاده‌های اقتصادی وی (‌حتی در دوران بازداشت‌) ‌نداشته است. وحالا نیز در آستانه انتخابات مهم اسفندماه، حامیان احمدی‌نژاد و بخشی از تندروهای جریان اصولگرا که برای ورود به مجلس خیز برداشته‌اند، سعی دارند تا ضمن تبرئه خود از اقدامات دولت احمدی‌نژاد، مفسدان اقتصادی آن دوران را نیز به دولتی نسبت دهد که باعث افشاشدن پرونده بابک زنجانی و بازداشت و دادگاهی شدن وی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
2
163
آقای شریعتمداری واقعا خجا لت و...نعمتی بزرگی است که...آدمای باحجب حیاوقتی اشتباهی رامرتکب می شوندازشدت درد دروجدان ناخود اگاه خودمنزوی وبشدت ازمردم شرمنده می شوندولی شماها مثل احمدی نژادی هاو ....و..وووووولیاقت شرمنده گی از مردمی که8سال حقوقشان راپایمال کردید ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
2
67
تا بوده ... از این دست آدم هااااا. این دولت و دولت قبل هم نداره. کم بودن از این افراد در دولت های قبل نهم و دهم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
2
124
چقدر متواضعانه این شریعتمداری از رئیس پاک ترین دولت جایزه می گیرد .بله دیگه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
4
28
تو تصویر شیخ الاسلام عکس ....استاندار فعلی تهران هم هست این رو یادتون رفته بردارید ....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
51
چپاول این مرز و بوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
46
شریعتمداری اون موقع ...
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
42
جای بسی تاسف که این افراد با وجود این همه خیانت دوباره ازادانه فعالیت می کنند و چه بدتر از ان دوباره همان اشتباهات را تکرار می کنند وخیلی بد تر از ان ما چه ...ساده هستیم که با وجود این همه دروغ و فریب و....دوباره از این افراد اسم می اوریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
43
9
ههههههههههههههه
بعداز اینهمه عکس و توهمت و.......... فقط 3تا نظر؟؟؟
هیچ کس شما رو نمیبینه و اگه هم نظر بده شما حتما نظرش رو تغییر میدهید
...
بدبختا.....
هیچ کس شمارو قبول نداره
همه فهمیدند چه کلاهی سرشون رفته
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
46
اضافه بفرمایید در عکس با شیخ الاسلام نفر سوم علیمراد احمدی معاون وزیر صنایع ودریافت کننده سکه شمش طلا ومبالغ نجومی از مه افرید خسروی که در دادگاه نیز محکوم گردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
64
بزرگترین روزنامه کشور با ارزانترین کاغذ ارث ...این اقا شده که به همه توهین کنه وکسی هم هیچی بهش نمیگه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
50
بی دلیل نیست هنوز شریعتمداری در فراق احمدی نژاد سوز وگداز دارد سنگینی سکه طلا از دست رییس دولت پاک دستان وتعظیم شریعتمداری گویای واقعیت تلخ... این فرد... میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
63
2
افتاب خبيث و سانسورچي ...ودشمن محرومين ومستعضفين وحامي چپاولگران ودزدان...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
42
از قدیم گفتند هرکس که صدایش را زیاد بلند میکنه ودیگران را متهم میکند حتما خودش یک مشکل دارد که میخواهد دیگران متوجه خلاف خودش نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
22
بزرگترین چپاول وغارت تاریخ را بابک زنجانی دردولت قبل انجام داد با چند تا عکس که ملت گول نمی خورند دلتونو با اینا خوش نکنید چون ملت باروزنامه های شما رای نمیدهند خود مردم بهترین انتخاب رامثل سال 92
انجام میدهند
شفايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
25
دولت قبلي بايد همه گناه مفسدان وقت را به گردن گرفته ،مقامات متهم دولتي نيز براي محاكمه به دستگاه عدالت سپرده شوند.
شفايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
24
دولت قبلي بايد همه گناه مفسدان وقت را به گردن گرفته ،مقامات متهم دولتي نيز براي محاكمه به دستگاه عدالت سپرده شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
18
شريعتمداري همچين ... داره تعظيم عرض ميكنه كه . . . . . . . .!!!!!!!!!!!!!!! خوبه كه لااقل تو اين عكس، احمدي نژاد داره يه حركت صحيح انجام ميده.
اسماعیلی
|
Germany
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
21
هرکسی فکر میکند دزد اصلی بابک زنجانی است ، آدم ...ساده ای بیش نیست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
1
17
آقای سردار قلم، بگذارید مانند سابق در ذهن مردم فقط ...
جوزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
22
3
منم یه اصلاح طلبم وطبیعتا از احمدی نژاد وطیف اصولگرایان دلخوشی ندارم اما انتقاد از دولت قبل وفجایع گذشته نباید باعث بشه از وضعیت فعلی و فسادها و زدوبندها و... حال حاضر غافل بشیم،...بله اشتغال زائی برای فرانسه باخرید ایرباسها با پول های آزاد شده وقرارداد با پژو وبسته خروج از رکود برای خودروسازان و قراداد های محرمانه نفتی و.... فراموش نشه،بیائید با هم ومردم صادق باشیم البته هرچند میدونم افتاب اینارو منتشر نمیکنه اما خب لااقل بازبین محترمش یه حرف حساب میبینه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
18
1
افتاب عزیز اگر واقعا شما به حق بوده ومخالفانتان فاقد برهان می باشند خب چرا از نشر نظر مخالف واهمه داشته وتنها نظراتیکه یکسره تعریف وتمجید از این دولته را منتشر می کنید؟؟!!
بیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
3
23
شریعتمداری چرا در حریم امن قرار داره...
امیرشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
14
6
به خدا من اصولگرایا احمدی نژادی نیستم ، تو سایتای اوصولگرا تا به حال موفق شدم چند نظر مخالفشان را منتشرکنم اما تا به حال نتونستم حتی یک مطلب مخا لف نظر شما ودولت تدبیرتان که حتی خارج از ادب وانصاف هم نبوده منتشر کنم خب این چه وضعیه ،شما که خودتون رو روشنفکر ومنصف می دونید عملکردتون حتی از اصولگرایان کیهانیستی نیز بدتره واصلا تحمل نظر مخالفو ندارید،پس چگونه اصولگرایان را ضد منطق وتعقل وانصاف میدونید درحالیکه خودتون هم به شیوه اونها عمل میکنید؟؟!!!
اگر هم نظر من را منتشر کنید پانصدتا کامنت منفی میخوره خب منفی برای چی درحالیکه من اصلا اظهارنظر ماهوی درباره دولت تدبیرنکردم وصرفا از نحوه برخوردتان با مخالف انتقاد کردم!!
خب از کیهان انتظاری جز...نشر خلاف واقع نمیره اما از اصلاح طلبان چی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
50 درصد باهات موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
2
26
زمانی که بی درایتی دولت قبل ... پنهان می شد و ثروت ملی با بی تدبیری خرخ خرید دسته بیل و چوب بستنی می شد ، و به اسم شغل جوانان برومند ایران زمین آنهم تحصیل کرده از سر بی کاری در جشن های خارجی دولت به پیشخدمتی و گارسونی تن می دادند ، زمانی که تهیه یک قرص ساده در داروخانه ها کم یاب بود ، زمانی که اس 300 یک رویا شده بود و زمانی که هرگونه انتقاد از اینان با پرونده سازی روبرو بود ، زمانی که خلبان مسافربری شجاع ایرانی هواپیماهای فرسوده را بدون چرخ سالم بر زمین می نشاند و تهیه قطعات آن چند برابر تهیه می شد و دلار های ملی در کشور های دیگر توقیف بود و.... زبان امثال زاکانی کجا می چرخید ؟ چقدر حسادت ؟ چقدر کینه ؟ بابا مردم روحانی را پسندیدند و به او رای دادند و جشن گرفتند ، چرا می خواهید انتقام بگیرید فردا امثال من و شما باید به ملاقات خداوند برویم و جواب بدهیم از خدا اگر نمی ترسید حداقل وجدان داشته باشید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین