کد خبر: ۳۴۹۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱

ماست های مضر برای سلامتی

بهتر است در خرید و مصرف ماست به نکات ایمنی در این زمینه دقت کنید سعی کنید از مصرفبرخی ماست ها که به سلامتی تان خطرناک هستند پرهیز کنید این نوع ماست ها تاثیرات منفی زیادی روی سلامتی ما میگذارند!
آفتاب‌‌نیوز : برخی مواد موجود در ماست علاوه بر این که ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد کیفیت این محصولات را پایین می‌آورد. ماست خوراکی محبوب افراد بسیاری در سراسر دنیا است و حاوی باکتری‌های مفید و انواع ویتامین‌ها است اما اخیرا نشان داده شده است که در برخی ماست‌ها مواد افزودنی وجود دارد که مصرف آن‌ها را زیر سوال می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، متاسفانه این مواد افزودنی در برچسب موجود روی محصول نوشته نمی‌شود.

نتایج تحقیقاتی که بر روی مواد سازنده ماست‌ها انجام شد وجود 4 ماده خطرناک را در ماست تشخیص داد که این 4ماده از این قرارند:

شکرهای فرآوری‌شده

دستگاه گوارش نمی‌تواند این نوع شکر را به‌راحتی هضم کند. این شکرها از نظر ژنتیکی دستکاری می‌شوند و با موادی همچون اسید هیدروکلریک و هیدروکسید سدیم فرآوری می‌شود و به آن کربن فعال افزوده می‌شود.

کاراگینان
این پلی‌ساکارید از جلبک قرمز به دست می‌آید. دانشمندان هشدار داده‌اند که مصرف این ماده مضر است و سبب التهاب دستگاه گوارش و افزایش برخی بیماری‌ها از جمله سرطان می‌شود.

پلی دی متیل سیلوکسان
این ماده در رستوران‌ها به عنوان نوعی پاک‌کننده استفاده می‌شود. مصرف این ماده برای سلامی بدن خطرناک است و می‌توانند منجر به مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن و همچنین سرطان شود.

HFCS-90
نوعی شیرین‌کننده است و نوعی افزودنی سمی محسوب می‌شود. مصرف این نوع شیرین‌کننده خطرناک‌تر از سایر شکرهای معمولی است. این شکر سبب تجمع چربی, افزایش فشار خون, افزایش وزن, بیماری‌های قلبی عروقی, دیابت و سرطان می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
9
خب که چی؟ ما از کجا بفهمیم ماستی که می خریم خوبه یا نه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین