کد خبر: ۳۴۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۷

نباید به هر كسي اجازه داد فيلم بسازد يا در فيلمي بازي كند

آفتاب‌‌نیوز : رسولي نژاد خاطرنشان كرد: در مجلس بودجه‌اي براي مقابله با اين حركت تصويب شد و نهادهاي فرهنگي تلاش‌هايي را آغاز كردند، اما نه حركت ريشه‌اي و عميق بود و نه دولت وقت به صورت جدي تلاش و همت كرد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس  با تاكيد براينكه اگر دولت احمدي نژاد در آن زمان مستقر بود، فرامين رهبري بهتر اجرا مي‌شد، افزود: هنوز برخي از مسئولان غرق در زندگي دنيوي نشده بودند و فضا براي رقابت براي بدست آوردن ثروت ايجاد نشده بود، اما متاسفانه پس از پايان جنگ به بهانه سازندگي فضا دگرگون شد و ميدان رقابت براي ايثار و فداكاري به ميدان رقابت براي كسب ثروت بيشتر تبديل شد. 

عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس با انتقاد از دولت خاتمی افزود: استدلال دولت قبلي اين بود كه ما با برنامه‌هاي فرهنگي خود علاقه هنري ايجاد مي‌كنيم كه در حقيقت آنان قصد داشتند با فساد به جنگ فساد بروند.
وي اضافه كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي بايد به گوش باشند، بحث‌هايي نظير مميزي فيلم‌نامه‌ها و بررسي فيلم‌ها پيش از اكران بايد برقرار شود و به هر كسي اجازه نداد فيلم ساخته يا در فيلمي بازي كند. 

وي با اشاره به اينكه متاسفانه برخي هنرپيشه‌هاي فاسد در نقش‌هاي مقدس بازي مي‌كنند ، گفت: درشرايط فعلي علاوه براين مشكلات، قانون مشخصي نيز براي چاپ كتابي نداريم و كتابها با هر محتوايي به چاپ مي‌رسد.
وي با اشاره به ضرورت ادغام دستگاه‌هاي موازي فرهنگي، بر نظارت بر اين دستگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: كميسيون فرهنگي مجلس هر هفته مسئولان دستگاه‌هاي فرهنگي را به مجلس احضار كرده و از آنها پاسخ مي‌خواهد. 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه يكي از مشكلات مجلس ششم و دولت قبلي فاصله گرفتن از مردم بود اظهار داشت: در مجلس هفتم براي معيشت مردم وقت بسياري صرف مي‌شود، مردم دولتي را مي‌خواهند كه اعضاي آن از ساعات آغازين بامداد تا پايان شب براي آنها كار كند.
وي ادامه داد: عده‌اي بحث استيضاح وزير دفاع را به ميان مي‌كشند، بدون آنكه اجازه دهند تلاشهايي كه در حال صورت گرفتن است، به سرانجام برسد. البته اين عده در مجلس در اقليت هستند و نمي‌توانند كاري از پيش ببرند. 

عضو فراكسيون اكثريت مجلس افزود: اگر ناوگان هوايي نظامي فرسوده است نبايد وزيري كه دو ماه از مسئوليت را برعهده گرفته پاسخگوي آن باشد، گرچه وزير دفاع قول داده تلاشهاي خود را براي حل اين مساله به انجام برساند.
رسولي نژاد باتاكيد بر اينكه دولت احمدي نژاد مظلوم است، خاطر نشان كرد: پس ازاخذ راي اعتماد تعدادي از وزراي كابينه يكي از نمايندگان اقليت اعلام مي‌كند ما استيضاح را از فردا آغاز مي‌كنيم و اكنون نيز باران سووالات از وزرا از سوي اين عده قليل مطرح مي‌شود. اين عده مي‌خواهند در كار دولت كارشكني كرده و چوب لاي چرخ دولت بگذارند. 

وي با اشاره به اينكه صحنه امروز صحنه‌يي نظير جنگ احزاب در دوران پيامبر (ص) است ، گفت: عده‌اي راه را ادامه مي‌دهند و بسياري راه خود را تغيير مي‌دهند، عده‌اي براي سهم خواهي از دولت انتقاد مي‌كنند، به گونه‌اي كه ما ياد طلحه و زبير مي‌افتيم، اين گروهها آنقدر پولهاي حرام به دست آورده‌اند كه بايد در راه مبارزه با دولت احمدي نژاد آن را هزينه كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین