کد خبر: ۳۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

آلمانی‌ها قطعه‌ای از چکناواریان اجرا کردند/ سیم‌ها پاره شد

کوارتت زهی لایپزیک از کشور آلمان در هفتمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر ضمن اجرای چند قطعه کلاسیک، اثری از لوریس چکناواریان آهنگساز پیشکسوت کشورمان را نیز به علاقه مندان ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : کوارتت زهی لایپزیک از کشور آلمان سه شنبه ۲۷ بهمن در هفتمین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر ضمن اجرای چند قطعه موسیقی کلاسیک در تالار وحدت اثری از لوریس چکناواریان آهنگساز پیشکسوت کشورمان را نیز به علاقه مندان ارائه کرد.

به گزارش مهر، در ابتدای این کنسرت که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، حسن ریاحی دبیر جشنواره و تعدادی دیگر از هنرمندان برگزار شد پریناز حیدری نژاد نوازنده جوان گیتار قطعه «روندو در مینور» از آگادو نوازنده اسپانیانی را به تماشاگران ارائه داد که این برنامه کوتاه با استقبال مواجه شد.

اعضای کوارتت زهی لایپزیک که طی روزهای گذشته در حمام وکیل شهر شیراز و خانه هنرمندان تهران نیز کنسرتی را برگزار کردند بعد از اتمام پیش اجرای کنسرت‌شان با ورود به صحنه قطعاتی از موتزارت و بتهون را به مخاطبان ارائه دادند و سپس به اجرای چند قطعه کلاسیک از آهنگساز بزرگ موسیقی پرداختند. اجرای قطعه ای از لوریس چکناواریان از دیگر برنامه هایی بود که در بخش پایانی کنسرت اجرا شد و با استقبال مخاطبان در تالار مواجه شد.

یکی از نکات جالب توجه کنسرت شب گذشته کوارتت زهی لایپزیک که چندان مورد پسند مخاطبان ایرانی قرار نگرفت پاره شدن سیم ساز ویولن و ویولن سل بود که منجر به ایجاد وقفه ای کوتاه در برنامه شد و نوازنده مجبور شد برای ترمیم این وضعیت اجرا را قطع کند، جالب توجه تر اینکه در بخش دیگری از اجرا نیز سیم ساز ویولنسل نیز پاره شد تا اجرای برنامه مجددا متوقف شود.

یوهانس کنرادماک ویولن، تیلمن بونینگ ویولن، ایوو بایر ویولا، ماتیاس موسدورف ویولنسل نوازندگان کوارتت زهی لایپزیگ آلمان در این کنسرت بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین