کد خبر: ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

آیت‌الله هاشمی: در انتخابات 92 فردی انتخاب شد که توانست مشکل اصلی کشور را حل کند/ باید به مردم اعتماد و اتکا کنیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از کارشناسان مواد غذایی و لبنی، تأکید کرد: ایران با تمدن هزاران ساله و برخورداری از تمامی منابع طبیعی ارزشمند، باید به گونه‌ای اداره شود تا مشکل بیکاری که سرمنشاء آسیب‌های اجتماعی متعدد و عاملی اساسی در کاهش ازدواج است، برطرف شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری شرایط اشتغال در سال‌های سازندگی، اظهار داشت: وقتی اقتصاد کشور با تکیه بر تولیدات داخلی و رونق صادرات، پویا شود، همه جامعه مانند کارگاهی مشغول کارهای مختلف می‌شوند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایران را کشوری با ویژگی‌های مثبت خواند و با تأکید بر سوابق فرهنگی و اخلاقی مردم ایران، گفت: انقلاب اسلامی آمده است که تمام آن ویژگی‌های مثبت را کامل کند و نباید بگذاریم بداخلاقی‌های سیاسی، محبت‌های اجتماعی را مخدوش نماید.

ایشان، به امنیت ایران در منطقه‌ای نا امن اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه ایران در شرایطی که کشورهای منطقه هر روز شاهد درگیری و کشت و کشتار هستند، امن است و مردم آن در آرامش بسر می‌برند که این مهم جز با حضور مردم و تحکیم وحدت و همدلی میان آنان و مسؤولان میسر نبوده و نخواهد بود.

ایشان با اشاره به اوضاع نابسامان کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، مصر، افغانستان، لیبی و سایر کشورهای درگیر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده و بمباران اخیر طرابلس، اظهار داشت: امنیت مثال زدنی ایران در منطقه‌ی نا امن به خاطر این است که مردم همان‌گونه که از ابتدا در صحنه حضور داشتند، انقلاب را پیروز و جنگ را با موفقیت تمام کردند و دوران سازندگی را به بهترین شکل انجام دادند، در شرایط فعلی نیز پشتیبان و حامی انقلاب اسلامی و کشور هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نتیجه خوب انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود: در آن انتخابات، فرد عاقلی رئیس جمهور شد که توانست مهمترین مشکل اصلی کشور را که تحریم‌ها بود، از میان بردارد و تا حدود زیادی مشکلات را برطرف نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه پس از برجام، بسیاری از کشورهای دنیا خواهان ارتباط و تعامل با ایران هستند، گفت: ایران به خاطر منابع عظیم، امکانات فراوان و مردم باهوشی که دارد، کانون توجه دنیا قرار گرفته و کشورهای زیادی به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

ایشان همچنین با تأکید بر اینکه کشورهای خارجی دائماً در حال رصد و شناسایی نخبگان ایرانی در مسابقات، المپیادها و رقابت‌های گوناگون هستند، گفت: این کشورها با اعطای بورسیه تحصیلی و تخصیص امکانات و تسهیلات، سعی می‌کنند جوانان باهوش و مستعد ایرانی را جذب کنند و ما باید با مدیریت صحیح و اصولی مانع جذب نخبگان در خارج شویم.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه، خاطر نشان کرد: مردم هوشیار ایران نشان داده‌اند که در مواقع لازم، باید افراد با تجربه، مخلص، کاردان، باهوش و دلسوز نظام و انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کنند، تا شرایط مطلوب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که زیبنده نظام و کشور و از همه مهمتر مردم است، به وجود بیاید و تقویت شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه باید به مردم اعتماد و اتکا کنیم، اظهار داشت: مردم روز به روز آگاه‌تر و هوشیارتر می‌شوند و شدیداً به سرنوشت کشور خود علاقه‌مند هستند و نمی‌گذارند کوچکترین ضربه‌ای به کشور وارد شود.

در ابتدای این دیدار، آقایان محمد کریم بیگی، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره اسبق صنایع شیر و دکتر مفید، مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارئه گزارشی از وضعیت شیر کشور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خویش در این‌ زمینه  پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین