کد خبر: ۳۵۰۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
گفتگوی اختصاصی با پدیده جوان موسیقی ایران :

پدیده جوان موسیقی با "آغوش رنگ‌ها" می آید /باید از یک راهی به معنویت رسید و چه راهی بهتر از موسیقی/در رقابت سخت‌تر و فشرده تر انگیزه ام بیشتر می شود

در ایران نابغه های موسیقی زیادی داریم و با تشکیل ارکسترهای نوجوانان، خانواده ها می توانند بیشتر اعتماد کنند و اگر به موسیقی علاقه دارند می توانند فرزندانشان را به این سمت هدایت کنند زیرا که جوانان موفق و آینده داری از دل همین ارکسترها بیرون خواهد آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
بدون شک سپاس صدرنوری را باید یکی از پدیده های نوجوان، موسیقی کشور نامید هنرمندی که از 4 سالگی فراگیری موسیقی و از 7 سالگی پیانو نوازی را نزد اساتید برجسته آغاز کرد و در دو دوره متوالی از برگزیدگان جشنواره موسیقی استاد همایون خرم شد وی متولد 1379 از تهران است، و بنا دارد در عنفوان نوجوانی و جوانی اولین آلبوم هنری خود را با نام "در آغوش رنگ‌ها"روانه بازار کند همین بهانه ای شد تا مصاحبه‌ای اختصاصی با این هنرمند نوجوان انجام دهیم که متن این مصاحبه در ادامه آمده است.  

از کودکی ملودی‌های مختلفی را با خودم زمزمه می کردم

سپاس صدرنوری در ابتدای مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالیت هنری خود را چگونه و از چه سالی آغاز کردید؛ گفت: دوران کودکی به خاطر اینکه در خانواده کاملا فرهنگی و موسیقیایی بزرگ شدم گوشم با موسیقی عجین شد و از همان کودکی ملودی‌های مختلفی را با خودم زمزمه می کردم همین علاقه مندی باعث شد از سن چهار سالگی به دوره ارف در آموزشگاه موسیقی پارس بروم و تا 7 سالگی یک تصویر کلی از موسیقی برایم جمع شد که در حقیقت این آغاز کار هنری‌ام بود.
پدیده جوان موسیقی با

وی با بیان اینکه برای شروع نوازندگی از بین پیانو و ویلون سل، پیانو را انتخاب کردم ادامه داد: پیانو سازی است که نوازندگی آنرا از 9 سالگی شروع کردم و از سال 86 فراگیری موسیقی را خدمت استاد عزیزم خانم پروین خرسندیان به صورت حرفه ای آغاز کردم و مدت کوتاهی هم زیر نظر استاد هوشیار خیام در کلاس گروهی شرکت و نتاسیون را زیر نظر ایشان آموزش دیدم.

این هنرمند در واکنش به سوالی درباره چگونگی نحوه برگزیده شدن آثارش در دو جشنواره استاد خرّم نیز گفت: این جشنواره یکی از بهترین جشنواره ها‌ی موسیقی در رده سنی زیر 18 سال است که تا کنون دو دوره از آن برگزار شده و من نیز به خاطر اهمیت جشنواره در اولین دوره آن با ارایه دو اثر شرکت کردم که یکی قطعه رفته و دیگری اجرای نتی بود که از فرزند استاد همایون خرم گرفته بودم و برای اولین بار بود این قطعه به گوش مخاطبان می رسید.

صدر نوری با بیان اینکه در اولین دوره جشنواره نوای خرّم قطعه "رفته" به عنوان یکی از آثار برگزیده انتخاب شد تصریح کرد: این قطعه که با خواهرم آسمان صدرنوری و یکی از دوستانش به نام خانم پریماه صبوریان اجرا شد تلفیقی از پیانو و آواز بود که مورد توجه و استقبال بسیار زیادی قرار گرفت. 
پدیده جوان موسیقی با

قطعه "راز دل" حقیقتا لیاقت جایزه استاد خرّم  را داشت

وی افزود: البته سال گذشته اولین دوره جشنواره استاد خرّم بود و هنوز آن شکل و تکامل امسال را به خود نگرفته بود اما امسال در دومین دوره آن آثار بیشتری ارایه شده بود و رقابت خیلی تنگاتنگ بود که برای جشنواره امسال گروه خودم را تشکیل و با 6 نفر از دوستان قطعه "راز دل" را اجرا کردیم.

این آهنگساز جوان به ویژگیهای قطعه راز دل پرداخت و گفت: البته این اثر جز معدود قطعاتی بود که در دو مقطع اوج می گرفت که اجرای منظم و هماهنگ آن باعث شد به عنوان یکی از آثار برگزیده انتخاب شود.

صدرنوری با تاکید بر اینکه قطعه "راز دل" حقیقتا لیاقت جایزه استاد خرّم را داشت؛ ادامه داد: انسان با اجرای موسیقی در مقابل استادانی چون فریدون شهبازیان، پری ملکی، محمد سریر، بابک شهرکی و  بزرگانی دیگر، انگیزه بیشتری برای نواختن می گیرد که این اتفاق هم بهترین تشویق و هم بهترین فرصت برای ما جوانان است تا بتوانیم توانایی‌هایمان را نشان دهیم.

برگزیده جشنواره استاد خرم در مورد آینده هنری خود و برنامه‌هایش در زمینه موسیقی گفت: حقیقتا برای اینکه اینجا نمی‌توانیم هنر را به صورت حرفه ای دنبال کنیم نیاز به یک تخصص درآمدزای دیگری هم داریم و برای این منظور رشته مهندسی صنایع را برای آینده تحصیلی و تخصصی خودم انتخاب کردم زیرا  هم مدیریتی است هم فنی که به نظرم ارتباط نزدیکی با موسیقی دارد زیرا موسیقی از دید من یک رشته ای از ریاضی و فیزیک است. 
پدیده جوان موسیقی با

باید از یک راهی به معنویت رسید و چه راهی بهتر از موسیقی

صدرنوری در ادامه با تاکید بر این نکته که موسیقی روح مردم را به آرامش می رساند، افزود: البته من می خواهم موسیقی را هم به عنوان حرفه اصلی و در شاخه آهنگسازی و رهبری ارکستر ادامه دهم و عملا شاخه کار من  موسیقی کلاسیک مانند آثار باخ، بتهوون، هایدن، شوپن است و معتقدم باید از یک راهی به معنویت رسید و چه راهی بهتر از موسیقی.

برگزیده جشنواره نوای خرّم درمورد اولین آلبوم خود که به زودی روانه بازار خواهد شد نیز گفت: این آلبوم با عنوان " در آغوش رنگ‌ها" تا حدود یکماه دیگر از سوی موسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش روانه بازار خواهد شد که در آن 15 قطعه اجرا شده و همه قطعات از ساخته های خودم است. آثار کاملا جدیدی که قطعات، تلفیقی از چند سبک است و امیدوارم با استقبال خوبی مواجه شود و مردم از شنیدن این اثر لذت ببرند. 

این آهنگساز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به موفقیت های شما در عرصه موسیقی چه پیشنهادی یا توصیه ای به همسالان و  علاقه مندان موسیقی در این عرصه را دارید گفت: خدارا شکر جوانان ما به سطحی رسیده اند که اکثرا به سمت هنر کشیده می شوند حالا در هر حوزه ای از هنر که باشد ولی به هر حال چه بخواهند به صورت حرفه ای موسیقی را دنبال کنند چه به عنوان یک شاخه جانبی، پیشنهاد می کنم که با هنر موسیقی عجین شوند چون باعث آرامش می‌شود.

در ایران نابغه های موسیقی زیادی داریم /خانواده ها به گروههای ارکستر اعتماد کنند

وی ادامه داد: در ایران نابغه های موسیقی زیادی داریم و با تشکیل ارکسترهای نوجوانان، خانواده ها می توانند بیشتر اعتماد کنند و اگر به موسیقی علاقه دارند می توانند فرزندانشان را به این سمت هدایت کنند زیرا که جوانان موفق و آینده داری از دل همین ارکسترها بیرون خواهد آمد.

این آهنگساز جوان به سختی ها و مشکلات پیش روی خود در طول فراگیری موسیقی اشاره کرد و گفت: طبیعتا در دوران تحصیل کمتر میشود به موسیقی پرداخت ولی جالب این است که من بیشتر آهنگسازی‌های خود را در دوران تحصیلی انجام دادم بالاخره آدم زمانی که مشغله اش بیشتر می شود موسیقی بهترین پناهگاهی است که در آن نت بیشتر به آدم الهام می شود.

وی در مورد پیانو نوازی و تلفیق آن با موسیقی ایرانی نیز گفت: حقیقت این است که در حوزه موسیقی ایرانی فعالیت زیادی نداشتم.اما پیانیست‌های بزرگی چون جواد معروفی استاد مرتضی محجوبی داشتیم که پیانو را با کوک ایرانی می نواختند.

پدیده جوان موسیقی با

نوازندگی پیانو نیاز به ابتکار دارد

 برگزیده جشنواره خرّم با بیان اینکه پیانو سازی است که هر اثری را می شود با آن نواخت تصریح کرد: چه بهتر است که با پیانو ابتکار داشت زیرا پیانو سازی است که بیشترین استقبال از آن میشود و همین میتواند کار را سختتر و سطح رقابت را فشرده تر کند البته که این مسئله باعث میشود آدم انگیزه بیشتری بگیرد و کار بهتر و با کیفیت‌تر انجام دهند.


وی در واکنش به این موضوع که در نوازندگی آثار خود را بیشتر از احساس الهام می گیرید یا تکنیک گفت: موسیقی احساس است یعنی اگر بتوانیم احساس را قوی کنیم تکنیک هم به مرور و به تبع آن قوی تر میشود. تکنیک در واقع یک اصل آمادگی است برای نشان دادن  احساس.

برگزیده جشنواره نوای خرم در پایان افزود: تشکر می کنم از کسانی که حمایت کردند تا اولین اثر را ارایه کنم همچنین از پدر و مادرم که همه سالها حمایت کردند و همه استادانی که تجربیاتشان را در اختیار من گذاشتند تشکر می کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
like
آسمان صدرنوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
بسیار عالی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین