کد خبر: ۳۵۰۵۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

دفاع تمام قد بهزاد فراهانی از احمدی‌نژاد و رحیم مشایی / ایرج راد: خانه تئاتر صنف است

ایرج راد در مجمع عمومی سالانه انجمن بازیگران گفت که خانه تئاتر از نظر قانونی یک تشکل صنفی است و می‌تواند کار صنفی انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، مجمع عمومی انجمن بازیگران خانه تئاتر شب گذشته (شنبه اول اسفندماه) در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

کلاه گشادی به نام اقتصاد تئاتر/ مشکلات خانه تئاتر ربطی به ایرج راد ندارد

محمودرضا رحیمی به عنوان نخستین سخنران این نشست گفت : مسئله این روزهای خانواده بازیگران کلاه گشادی به عنوان اقتصاد تئا‌تر است که متاسفانه توسط بعضی دوستان و هنرمندان هم پیگیری می‌شود. آنهم در شرایطی که مشخص نیست با تئا‌تر آزمایشگاهی روبرو هستیم یا تئا‌تر بلوار یا گونه‌های دیگر.

او ادامه داد: اصولا هدف از اجرای آثار نمایشی برای بازیگران مشخص نیست که چالش مهم پیش روی ما تلقی می‌شود. اقتصاد تئا‌تر گشاد‌ترین کلاهی است که تا به حال برسرِ ما رفته؛ آن‌هم در شرایطی که براساس تعاریف جدید درآمدزایی ویژگی نهم اقتصاد به‌شمار می‌رود و ما در زمینه اشتغال‌زایی که رکن سوم تلقی می‌شود با سکوت و کنار گذاشتن قرارداد تیپ مواجه هستیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: هیچ سند مکتوب علمی در زمینهٔ اقتصاد تئا‌تر وجود ندارد و هرچه هست به برگزاری حراجی‌های تجسمی ارتباط پیدا می‌کند.

محمودرضا رحیمی در ادامه صحبت‌هایش به گلایه ضمنی از رسانه‌ها پرداخت و گفت: رسانه‌ها هیچ حمایتی از خانه تئا‌تر نمی‌کنند و کار به تکدی‌گری رسیده است. یا اینکه بحث یک صنف دیگر مطرح می‌شود تنها راهی برای ایجاد تفرقهٔ بیشتر به نظر می‌رسد اما صنف جایی است که ما حقوق حقه خود را بواسطه آن پیگیری می‌کنیم. اگر از نظر حقوقی مشکلی وجود دارد به ایرج راد‌ها ارتباط ندارد، بلکه به ما بازمی‌گردد.

عضو هیات مدیره انجمن بازیگران با بیان اینکه «حقوق شهروندان در سلامتی افراد است و نه رایی که به صندوق می‌اندازند» اظهار کرد: متاسفانه به ما باورانده‌اند که تفرقه داریم و با یکدیگر نیستیم. یکی از آخرین دروغ‌ها توسط صندوق اعتباری هنر که اصلا ضرورت تشکیل آن را نمی‌دانیم و توسط شخصی عنوان شد که ازسوی وزیر به کار گمارده شده و ما اعتراض‌های خود را با نامه‌نگاری پیگیری خواهیم کرد.

حضور یک کاندیدا در یک مجمع صنفی

بهزاد فراهانی با فراخواندن محمود عزیزی که به تازگی کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده و ضمن نام بردن از سامان خلیلیان اظهار کرد: ما به لحاظ اساسنامه‌ای حق هیچ تبلیغی نداریم ولی محمود عزیزی همکار و دوست عزیز ما در جمع حضور دارد. معتقدیم صرف حضور هنرمندان در مجلس؛ هر مجلسی باشد، می‌تواند پیک پاکی برای شنیدن صدای هنرمندان باشد. شاید روزی بشود که آوای به رسمیت شناخته شدن شغل و بیمه هنرمندان از طریق این عزیزان شنیده شود.

محمود عزیزی به دعوت فراهانی برای دقایقی روی صحنه رفت و گفت: روزی وقتی خانه تئا‌تر شروع شد فکر نمی‌کردم زمانی فرابرسد که این همه مطالبه پشت سر داشته باشد. اگر قانون شهروندی به درستی رعایت می‌شد و ما بیمه تامین اجتماعی داشتیم نیازی به طرح مسائلی مانند بیمه نبود. روزنه‌ای بوجود آمده که به نمایندگی از جامعه هنری در این موقعیت قرار بگیرم و معتقدم ما می‌توانیم و این خواست شماست که می‌تواند نوع زندگی ما را تعیین کند.

محمودرضا رحیمی به سابقه حضور یک هنرمند در مجلس اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داد ایشان فقط در مجلس می‌خوابید و نتیجه این شد که فیلم ساخت.

حسین محب ‌اهری: صندوق اعتباری پاسخگو نیست

محب اهری در این جلسه درباره مسئله بیمه و تجربه شخصی خود توضیح داد: نمی‌فهمم یعنی چه که برای عده‌ای مشکل بوجود می‌آید و صندوق اعتباری هنر هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. بازرسی وجود ندارد که سوال کند چرا بیمه ایران به بیمه آرمان تغییر کرد؟ فقط به این دلیل که یکی از اعضای صندوق عضو هیات مدیره بیمه آرمان است؟ نمی‌دانیم؟

او افزود: تمام زمان ما در یک سال گذشته صرف این شد که صندوق اعتباری هنر بودجه‌اش را صرف چه چیز می‌کند؟ ولی کسی پاسخگو نیست.

تا ساعت 19:30 یعنی دو ساعت و سی دقیقه بعد از زمان اعلام شده، هوشمند هنرکار به مریم کاظمی اعلام کرد سه نَفَر تا رسمیت یافتن جلسه فاصله است اما به هرحال این مجمع برگزار شد.

گلایه راد از اعضای خانه تئاتر: چرا به فکر سلامت خود نیستید؟

ایرج راد درباره بیمه توضیح داد: بیمه ٩٢-٩٣ ارتباطی به صندوق نداشت و منابع آن از طریق دولت سابق تامین شد. صندوق اعتباری‌‌ همان زمان هم وجود داشت ولی سقف حمایت‌هایش اندک بود. در دولت جدید پیگیری‌هایی از طریق معاون هنری داشتیم که بیمه طلایی ادامه یابد اما بر اثر کارشکنی‌هایی مانند اینکه اگر خانه تئا‌تر را بیمه طلایی کنیم پس دیگر خانه‌ها چه می‌شود؟ درنهایت ما را به صندوق اعتباری سوق دادند.

مدیرعامل خانه تئاتر ادامه داد: با مدیران خانه سینما و خانه موسیقی شکایت خود از صندوق را به وزیر ارشاد فرستادیم تا اینکه ده روز قبل جلسه‌ای با حضور معاون امور هنری و آقای ارجمندی مدیرعامل صندوق تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد صندوق اعتباری مبلغی را که به عنوان سوبسید می‌پردازد به خانه تئا‌تر و سینما بدهد تا ما به بیمه طلایی سابق بازگردیم.

مدیرعامل خانه تئا‌تر با بیان اینکه از اعضا گلایه دارد؛ گفت: طبق رایزنی‌ها با وزیر ارشاد قرار شد تامین هزینه بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص دو برابر پرداخت شود که ما اسامی ٣٣ نَفَر را اعلام کردیم. همچنین تلاش کردیم با بیمارستانی تفاهمنامه داشته باشیم و برای هر نفر مبلغی تعیین شد. اما گلایه این است که تا به حال ۵٠٠ نَفَر هم برای چکاپ حضور نیافتند؛ چرا به فکر سلامتی خود نیستید؟

دفاع تمام قد فراهانی از احمدی‌نژاد و رحیم مشایی

بهزاد فراهانی با گلایه از دولتمردان عنوان کرد: اگر مسئولان گفتند انتخاب مدیران را به ما واگذار می‌کنند و نکردند یا اگر قرارداد‌ها و بیمه را کنار گذاشتند تقصیر خودمان است که اتحاد نداریم.

او افزود: همان احمدی نژادی که همه به من فحش دادند وقتی اینجا از او صحبت کردم یا وقتی رحیم مشایی را به تئاترشهر آوردم برای ساخت خانه تئاتر ١ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به ما کمک کرد؛ اما تنها کار دولت جدید این بود که بیمه ما قطع شد.

فراهانی گفت: من را در بیمارستان فیروزگر در اتاق زایمان معاینه کردند و این در شرایطی است که مسئولان خودشان را فرهنگی معرفی می‌کنند. بله، مدیرکل هنرهای نمایشی فرد بسیار خوبی است ولی کاری جز آنچه معاون امور هنری می‌خواهد نمی‌تواند انجام دهد. آقای مرادخانی هم همینطور باید تابع وزیر باشد.

ایرج راد: خانه تئاتر تشکل صنفی است!

ایرج راد در پایان این جلسه در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه چرا در تمام این سال‌ها موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر را به صنف تبدیل نکرده است؟ گفت: خانه تئا‌تر یک تشکل صنفی است و می‌تواند کار صنفی انجام دهد؟ این‌ها شانتاژ است و اگر تشکل و دیگرانی می‌توانند کار بیشتری در زمینه گسترش تئا‌تر انجام دهند ما استقبال می‌کنیم. آیا وجود لفظ موسسه بد است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
محمدرضا پیروی
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
8
خلایق هرچه لایق
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
انتظار نداشتیم دنیای این انسانها اینقدر کوچک باشد و ملاک قضاوتهایشان اینقدر خودخواهانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
2
يه نفر بايد به بهزاد فراهاني بگه تو حالا يه خورده كلاهتو بالاتر بذار با اون بچه تربيت كردنت كه مايه بي آبرويي و شرمندگي هر ايراني شرافتمندي شده، بعد بيا و نظر بده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین