کد خبر: ۳۵۰۸۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با «آفتاب» پاسخ می‌دهد؛

نقطه‌قوت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در انتخابات چیست؟

اشرف بروجردی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گفت: اصل مشارکت یک نوع هم‌بستگی و وفاق ملی ایجاد خواهد کرد و باعث می‌شود فضا برای همراهی ملت با هم در عرصه‌ها و موقعیت‌های خاص فراهم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با «آفتاب» در توصیه حضور ملت در پای صندوق آرا گفت: مردم باید احساس کنند جایگاه رای و نظر آنها مورد توجه مسئولان و مقامات عالی کشور قرار می‌گیرد. تاکیدی که طی چند وقت اخیر از سوی مسئولان نظام و به خصوص حسن روحانی برای شرکت در انتخابات وجود داشته است بر همین مبنا استوار بوده است. مشارکت مردم فارغ از نشاط سیاسی، حکایت از اعتقاد آنان خواهد داشت. اعتقادی که مردم را پای صندوق‌های رای می‌کشاند، اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها است. ملت ایران هرجا که احساس کنند رای‌، نظر و ابراز عقیده آنان سرمایه عظیمی برای نظام به شمار می‌آید، از حضور در صحنه شانه خالی نخواهند کرد. پس مهم است رای مردم به حساب آید. 

به گزارش آفتاب، اشرف بروجردی فضای سیاسی حاکم بر جامعه را در تنها 4 روز مانده به انتخابات با نشاط توصیف کرد و گفت: اثرات مراجعه به آرای مردم را می‌توان به وضوح دید. نه تنها نشاط سیاسی حاکم بر جامعه نشان از افزایش اعتماد مردم به حاکمیت دارد بلکه زمینه‌ساز به بحث و گفت‌وگونشستن مردم هم شده است. این روزها به هرکجا که پا بگذاریم، بحث انتخابات مطرح است. این یعنی آگاهی سیاسی مردم ایران. این آگاهی یقینا زمینه را برای حضور اندیشه‌های مختلف در تعیین سرنوشت خود فراهم ساخته است.

 وی تاکید کرد: آنچه که مردم را نگران می‌کند امنیت روانی است. امنیتی که باید برای آنها فراهم شود و تداوم هم یابد، با مشارکت گسترده در انتخابات می‌تواند به نمایش گذاشته شود که می‌تواند هم در بین جامعه ایران و هم در جامعه بین‌المللی مهم باشد‌. پس این نفس مشارکت است که همبستکی و همفکری ایجاد می‌کند. 

بروجردی در ادامه به اهمیت رای به لیست کاندیداهای اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: اگرچه تمام گزینه‌های مدنظر اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات امکان حضور نیافتند اما همین تعداد از کاندیداها که در لیست ارائه شده از جریان اصلاحات حضور دارند، نمادی از تعقل و خردگرایی بزرگان این جریان است. اصلاح‌طلبان با این تصمیم تاریخی خود نشان دادند منافع فردی برای آنان جایگاهی ندارد. کما اینکه شاهد حضور چهره‌های اصولگرا هم در این لیست هستیم. 

وی تصریح کرد: فضایی که در هفته‌های گذشته و با رد‌صلاحیت کاندیداها ایجاد شده بود کسی را به این باور نمی‌رساند که جریان اصلاحات بتواند به همبستگی برسد. اما اینگونه شد. این نشان می‌دهد که مردم برای رسیدن به شرایط بهتر باید تلاش کنند و به اصلاحات اعتقاد داشته باشند. نیروهای جوان‌، ناشناخته و توانمند که می‌توانند برای جامعه اثربخش باشند لایه جدیدی را به وجود خواهند آورد. افراد جامعه در شرایط حاضر احساس می‌کنند که می توانند حرف خود را بزنند و مورد توجه هم قرار بگیرند.

بروجردی با تاکید بر اینکه در این دوره نیز مردم به ما اعتماد خواهند کرد گفت: یکی از دلایلی که در گذشته حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای وجود نداشت، این بود که آنها معتقد بودند که فکر و نظر آنها نفوذ ندارد اما اکنون در هر کجای جامعه که باشید مردم از انتخابات می‌گویند. حالا له یا علیه آن باشد فرقی نمی‌کند، همین قدر هم که به این مساله فکر می‌کنند فرصت خوبی برای بیان دغدغه مردم است.

وی در پایان تاکید کرد: نقطه قوت ما در انتخابات پیش رو جدای از حضور مردم همیشه در صحنه، آرای خاموش است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
1
نقطه قوت اصلاح طلبان و حامیان دولت ، خانواده بزرگ شهدا ، جانبازان و ایثارگران است زیرا این جریان هیچ گاه از این عزیزان استفاده ابزاری نکرده اند و همان مردمی که در کنار این عزیزان زندگی می کنند خوب می دانند گه چه جفایی در حق این بندگان خدا شده است ، این دولت است که قانون جامع ایثارگران را ابلاغ کرد و زیر بار آن رفت و معوقات نپرداخته آنان را که حتی چندین سال به عنوان دیون بوده به آنان تقدیم کرد ، این دولت است که رئیس جمهور هر چند وقت یکبار و به دیدارشان می رود ، این دولت است که مردم براحتی با رئیس جمهور منتخب خود تماس برقرار می کنند ؛ پس چرا رای های خاموش به کمک این دولت بی مانند نیایید . این دولت است که خود را تافته جدا بافته از مردم نمی داند ، در دنیا به سربازان مدافع وطن و ملت مدال می دهند و از امکانات ویژه برخوردار می کنند ولی مخالفان این دولت در این کشور برچسب " عدم اعتقاد و التزام به اسلام و نظام در انتخابات به آنان می زنند ، حضرات ! آنموقع که فرزندان امام و ملت در سوسنگرد و دهلاویه و دب هردان و جاده اهواز خرمشهر و خرمشهر ، خیبر و بدر وکربلای پنج هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند کجا بودید ، تمام افتخار شما این است که پراید دست دوم خریدید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
1
24
رای ما فقط اصلاح طلب ها...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
6
نقطه قوت خدا مردم و راستگویی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
اصلاحات يعنى صداقت هم نوع دوستى پيشرفت هيچ مصلحتى باعث پايمال شدن حق بيگناهى نشود
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
1
تو شهرما همه کاندیدها اصولگرا هستند.خوش بحالتون که حق انتخاب واسه رای خودتون دارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین