کد خبر: ۳۵۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
با تاکید بر دریافت سلاح های پیشنهادی ایران

فرزند رئیس جمهوراسبق لبنان:سینه چاکان آل سعود،نگران جیب خود هستند نه سلاح ارتش

فرزند ژنرال « امیل لحود» رئیس جمهور اسبق لبنان با صدور بیانه ای تاکید کرد که سینه چاکان آل سعود ، وطن اولشان پادشاهی سعودی است و نه جمهوری لبنان و بیرون زدن رگ غیرت آنها برای منافع سعودی ها است و با ادعای دلسوزی آنها برای حاکمیت لبنان در تضاد است.
آفتاب‌‌نیوز : امیل لحود عضو سابق پارلمان لبنان در این بیانیه که خبرگزاری ملی لبنان آن را منتشر کرد، آورده است: تاسف شدید برخی برای توقف هبه آل سعود برای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به دلیل از بین رفتن سودهایی است که قصد داشتند با سپرده گذاری در بانک ها به دست آورند.
در این بیانیه آمده است : برخی هم به دنبال دریافت حق دلالی بودند تا با آن بتوانند حزبی را که سال هاست می خواهند تاسیس کنند، راه اندازی کنند و امروز آنها از این پول و پیروزی بی نصیب مانده اند.

« میشل سلیمان» رئیس جمهور سابق لبنان اخیرا حزبی را در لبنان تاسیس و راه اندازی کرده و از توقف کمک مالی سعودی ها به شدت ابراز نگرانی کرده است.
فرزند رئیس جمهور اسبق لبنان « از خیزش دفاع از سعودی ها به بهانه توقف هبه تسلیحاتی که چندسالی در پرداخت آن تاخیر شده بود»، ابراز شگفتی کرد و اظهارداشت: حاکمان کنونی سعودی پیش از اعلام موضع رسمی اخیر لبنان ( در اجلاس های اتحادیه عرب در قاهره و سازمان همکاری اسلامی در جده که با مطالبات سعودی ها همراه نبود) هبه تسلیحاتی را متوقف کرده بودند و اکنون آن را به پیراهن عثمان برای توجبه عدم وفای به تعهداتشان تبدیل کرده اند.
فرزند فرمانده پیشین ارتش لبنان تصریح کرد: لبنانی ها باید بدانند که سیاست بی طرفی منافعی برای آنها ندارد و از لنبان حمایت نمی کند بلکه امروز نیازمند مواضعی عزتمندانه برای رویاروئی با تروریسم هستند.

امیل لحود خاطرنشان کرد: برخی از ما تنها نمی خواهند با سیاست بی طرفی که ما آن را دلیل ضعف می دانیم، همراهی کنیم بلکه می خواهند در کنار کشورهای حامی تروریسم به بهانه همبستگی عربی بایستیم.
وی اظهارداشت: روسیه به لبنان پیشنهاد جنگنده های میگ 29 داد اما آمریکائی ها فقط چند بالگرد داده اند ، حتی سلاح ایران را به بهانه تحریم های تحمیلی علیه آن رد کردند ، امروز چه مانعی برای دریافت این سلاح وجود دارد؟

نماینده سابق مجل لبنان گفت: برخی طرف ها تلاش دارند هر روز کمک های سعودی به لبنان را یادآوری کنند در حالی که سوریه هم به لبنان کمک کرده است و اگر نبود کمک های سوریه و ایران از مقامت و فداکاری ها و قربانی دادن های اخیر، اکنون نظامیان ارتش صهیونیستی در خیابان های بیروت جولان می دادند و تنها این کمک ها بود که آرزوی بعضی ها را دفن کرد.
فرزند فرمانده پیشین ارتش لبنان افزود: ما زمان زیادی را برای انتظار دریافت کمک کشورهای حامی گروه های تروریستی از دست داده ایم و به کشورهائی که در زمان سختی ها در کنار لبنان بوده اند، پناه نبرده ایم ، کشورهائیی که به وعده های خود برای مشارکت در بازسازی لبنان بعداز جنگ سال 2006( جنگ 33 روزه) بدون این که روزی بر لبنانی ها منت بگذارند، وفا کرده اند و سفیرشان مانند سفیر سعودی به ما درس وفاداری و وطن دوستی نمی دهد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به تهدید برخی کشورهای برای اخراج لبنانی هایی که در عمران و آبادانی این کشورها مشارکت کرده و در زمینه های مختلف در این زمینه بر آنها برتری داشته اند، خاطرنشان کرد: شگفت انگیز است که در اجرای این تهدید هم براساس معیارهای طائفه ای عمل می کنند.
امیل لحود تصریح کرد: آنچه امروز در لبنان جریان دارد و موضع اخیر سعودی ها ، ارتباط مستقیم با پیروزی های میدانی در سوریه دارد که باعث خشم و عصبانیت سعودی ها و ترکیه همپیمان آن شده و اکنون تصمیم گرفته اند تا از لبنان به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند.
فرزند رئیس جمهور اسبق لبنان تاکید کرد: ساعت صفر نزدیک است و بعداز آن اوضاع مانند قبل نخواهد بود و این بیانیه ها ، تهدیدها ، زیاده گوئی ها و استعفاها نفعی برای شما نخواهد داشت حتی اگر احساس پشیمانی و ندامت کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین