کد خبر: ۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۵

بوش مجوز فروش تجهيزات نظامي آمريكا در انبارهاي كره‌ي جنوبي و ژاپن را صادر كرد

آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از خبرگزاري يونهاپ، جورج بوش رييس جمهور آمريکا، با امضاي لايحه‌ي قانوني به مدت سه سال به وزارت دفاع اين کشور مهلت داد که ادوات نظامي انباشته شده در کشورهاي شرق آسيا را به فروش برساند. براساس همين گزارش، چنان‌چه وزارت دفاع نتواند در مدت زمان سه سال تجهيزات نظامي انباشته شده در ژاپن و کره‌ي شمالي را به فروش برساند، موظف است آنها را نابود سازد.

تجهيزات نظامي ياد شده شامل مهمات، تانک، نفربر، توپ، خمپاره، بمب و قطعات يدکي است که براي دفاع در مقابل حمله‌ي احتمالي به متحدان آمريکا در شرق آسيا در سئول و توکيو انباشته شده است. براساس مفاد اين لايحه، در صورت تمايل کره‌ي جنوبي، تجهيزات نظامي ياد شده با قيمت بازار در اختيار سئول قرار خواهد گرفت، اما دولت مردان کره‌ي جنوبي قيمت درخواست شده از سوي واشنگتن را بسيار بالا اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش وزارت دفاع آمريکا، چنان چه کره‌ي جنوبي مايل به خريد تجهيزات ياد شده باشد، سبب صرفه‌جويي يک ميليارد و دويست ميليون دلاري براي آمريکا خواهد شد. گزارش وزارت دفاع آمريکا حاکي از آن است که نگهداري تجهيزات انباشته شده‌ي اين کشور در ژاپن و کره‌ي جنوبي به 532 ميليون دلار هزينه نياز دارد. واشنگتن براي انتقال اين تجهيزات به آمريکا دست کم متحمل 64 ميليون دلار هزينه‌ي حمل و نقل خواهد شد و در صورتي که بخواهد آنها را نابود سازد، بايد 65 ميليون دلار ديگر هزينه کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین