کد خبر: ۳۵۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

سال آینده بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی رونق می‌گیرد

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان گفت: قیمت برخی مصالح ساختمانی در سال 1394، به اندازه قیمت مصالح در سال 1392 و حتی پایین‌تر است. پس از گذشت دو سال قیمت برخی مصالح ساختمانی به سال 92 بازگشته است.
آفتاب‌‌نیوز : محمدی جوزدانی گفت: با توجه به رکود شدید موجود در بازار، با افزایش شدید مالیات‌ها روبرو هستیم و این دو با هم در تناقض هستند و باید فکری به حال این موضوع شود.

به گزارش ایسنا،  رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان  با بیان اینکه بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی در رکود کامل قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع بازخوردی از بخش ساختمان و مسکن به حساب می‌آید.

وی با اشاره به تفاوت قیمت در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: قیمت برخی مصالح ساختمانی در سال 1394، به اندازه قیمت مصالح در سال 1392 و حتی پایین‌تر است. پس از گذشت دو سال قیمت برخی مصالح ساختمانی به سال 92 بازگشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان اضافه کرد: رکود در بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی و به تبع آن رکود در بازار فروش مصالح ساختمانی باعث شده تا بسیاری از واحدهای صنفی فروش مصالح ساختمانی تعطیل شوند. تعداد زیادی نیز اعلام تعطیلی و تعداد بسیاری نیز پروانه واحد صنفی خود را باطل کردند.

محمدی جوزدانی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنفی منتظر اتفاقات پیش رو هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند، به زودی تعداد واحدهای صنفی بیشتری تعطیل خواهد شد. به عنوان نمونه تعداد زیادی از کوره‌های آجرپزی تعطیل شدند و حتی برخی از صاحبان کوره‌های آجر توانایی پرداخت قبوض گاز خود را نیز ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود شدید موجود در بازار، با افزایش شدید مالیات‌ها روبرو هستیم و اینها با هم در تناقض هستند و باید فکری به حال این موضوع شود.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل مانند سال 92، بخش مسکن رونق گرفت، اما این رونق، رونق کاذب بود. دولت با پرداخت وام و تسهیلات آن چنانی، تنها باعث جهش قیمت شد و این جهش قیمت موجب شد تا قدرت خرید از خریدار واقعی مسکن گرفته شود. تنها کسانی که به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کردند، وارد بازار شدند.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان افزود: این موضوعات باعث افزایش قیمت مسکن و افزایش شدید قیمت جدید شد که همچنان اثرات آن دیده می‌شود و قیمت مسکن بالا است.

محمدی جوزدانی گفت: خریدار واقعی مسکن یعنی آن فردی که تازه ازدواج کرده و نیازمند مسکن است، هنوز هم در بازار رکود، توانایی خرید ندارد. مگر اینکه وام‌های کلان پرداخت شود که این موضوع نیز خود باعث اثر تورمی در بخش مسکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمالا در نیمه دوم سال آینده بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی رونق بگیرد، اظهار کرد: این رونق نه به صورت جهشی که به صورت منطقی خواهد بود و احتمالا 7 تا 8 درصد افزایش قیمت در بخش مسکن وجود خواهد داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان ادامه داد: افزایش یا کاهش قیمت مصالح ساختمانی وابسته به وضعیت مسکن و پروژه‌های عمرانی در سال آینده خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین