کد خبر: ۳۵۱۳۸۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
در حاشیه اتهام‌زنی تندروها به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت

وقتی دلواپسان در دام «بی‌بی‌سی» می‌افتند/واکنش‌ها به اقدام غیراخلافی تندروها

پرسشی که مطرح می‌شود این است که واقعا این افراد عملکرد شورای‌نگهبان را قبول ندارند یا اینکه تنها برای کسب یک رای بیشتر و پیروزی در انتخابات اقدام به تخریب رقیب خود می‌کنند؟ ‌که در هر دو صورت نیز کاری خلاف‌قانون و اخلاق انجام می‌دهند. در واقع می‌توان گفت که این جریان ناخواسته در دام شبکه بی بی سی افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- این‌روزها اگر در همایش‌های انتخاباتی برخی اصولگرایان و طیف جبهه پایداری شرکت کنید و یا مروری بر صحبت‌ها و نطق‌های انتخاباتی آن‌ها داشته باشید، بارها و بارها خواهید شنید که "دشمن می‌‌خواهد در مجلس نفوذ کند." آن‌ها بجای توضیح و پاسخ‌گویی درباره عملکرد ناکارآمد بیش از 8 سال حاکمیت انحصاری خود بر اداره امور کشور و همچنین ارائه برنامه‌های جدید؛ مدام به رقیبی که تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها در صحنه رقابت مانده است، حمله می‌کنند و اتهام «مفسد»‌بودن و انگ «نفوذی» می‌زنند.

به گزارش آفتاب، در واقع کلیدواژه‌های اصلی سخنرانی‌ها و اظهارت انتخاباتی این روزهای دلواپسان «لیست‌انگلیسی»، «عوامل نفوذی»، «بی‌توجهی به معیشت مردم» و «حامی فسادبودن» اصلاح‌طلبان و حامیان دولت است! آن‌ها با تکرار و تاکید بر این عبارت سعی دارند تا اصلاحات و اعتدال‌هراسی را بین مردم و افکار عمومی ترویج دهند؛ چراکه فکر می‌کنند می‌توانند با این روش‌ و شعارها، دوباره کرسی‌های بهارستان را فتح کنند.

اما جدای از اتهامات واهی دلواپسان به دولت و رقبای انتخاباتی خود درباره فساد و معیشت مردم، نکته عجیبتر اتهام «انگلیسی»‌بودن به یک لیست انتخاباتی جناح مقابل است. زیرا اعضای لیستی که این جریان از آن تحت عنوان «لیست‌انگلیسی» یاد می‌کند، از بزرگان و چهره‌های شاخص این نظام و البته موردتائید شورای‌نگهبان هستند. چه‌آنکه؛ آقای جنتی نیز گفته‌اند که «شورای‌نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها کسانی را که کمترین ربطی به فتنه داشتند رد‌صلاحیت کرده و ما به این امر افتخار می‌کنیم‌...تاجایی که توانستیم سعی کردیم افراد صالح تایید‌صلاحیت شوند...عده‌ای از شیاطین تلاش داشتند افرادی را در خبرگان بگذارند که اختیارات رهبر را کم کنند ولی شورای نگهبان تا توانست اینها را رد‌صلاحیت کرد.»

بنابراین هماهنگونه که آیت‌الله جنتی نیز گفته‌اند، با ردصلاحیت بسیاری از داوطلبان که در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، شورای‌نگهبان تنها «افراد صالح» را تائیدصلاحیت کرده است. ‌نکته دیگر نیز این است که اگر در ایام تبلیغات انتخاباتی تخلفی از داوطلبان مشاهده شود، شورای نگهبان می‌تواند پرونده آن‌ها را دوباره بررسی و در صورت لزوم صلاحیت آن‌ها را رد کند. با این حال می‌بینیم که داوطلبان باقی‌مانده نیز همچنان از طرف یک جناح خاص مورد حمله و اتهام قرار می‌گیرند و به شدیدترین شکل تخریب می‌شوند. اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که واقعا این افراد عملکرد شورای‌نگهبان را قبول ندارند یا اینکه تنها برای کسب یک رای بیشتر و پیروزی در انتخابات اقدام به تخریب رقیب خود می‌کنند؟ ‌که در هر دو صورت نیز کاری خلاف‌قانون و اخلاق انجام می‌دهند. در واقع می‌توان گفت که این جریان ناخواسته در دام شبکه بی بی سی افتاده است.

واکنش‌ها به انگلیسی‌خواندن لیست  انتخاباتی
 نام          دیدگاه
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامتعبیر لیست انگلیسی توهین به فهم و شعور مردم است.تبلیغ بر این ماجرا که دشمنان برای مردم ایران تعیین تکلیف می‌کنند، بسیار زشت و زننده است، چون به‌گونه‌ای دارند القاء می‌کنند که انگلیسی‌ها در سراسر کشور ایران نفوذ دارند و نامزد معرفی می‌کنند.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور
این مردم به‌خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را بر‌می‌گزینند، بنابراین نمی‌خواهد با جملاتی به دنبال بزرگ کردن استعمار‌گران پیر قدیمی از کار افتاده باشیم و آنها را بزرگ کنیم و ملت ایران را کوچک کنیم که این کاری اشتباه است.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولتقطعا چیزی به نام لیست انگلیسی نداریم و اگر کسی بخواهد بگوید چنین لیستی داریم در واقع به شورای نگهبان اهانت می‌کند و می‌خواهد بگوید که افرادی چه شورای نگهبان آن‌ها را تائید کرده این‌گونه هستند، در حالیکه همه از احتیاط و دقت شورای نگهبان صحبت می‌کنند و قطعا چنین حرف‌هایی نادرست است.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشورما باید متحد باشیم و نگوییم در انتخابات عده‌ای انگلیسی هستند. نباید اجازه دهیم دشمن در میان ما صف‌بندی کند و اتحاد ما را از بین ببرد. همه جناح‌ها باید این دخالت‌ها را محکوم کنند.
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبانکی حرف‌های بی بی سی برای ما مستند بوده است؟ آیا بی بی سی به دنبال خیر و صلاح کشورماست. آنها حرف خودشان را می‌زنند. از چه چیزی اعلام برائت کنیم؛ من 24 ساعته باید از بی بی سی اعلام برائت رسمی کنم؟ بیکارم.
مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور طرح موضوع لیست انگلیسی از طنزهای تلخ روزگار ماست چرا که شورای نگهبان با سخت‌گیری بسیار فراوان عده‌ای را تأیید‌صلاحیت کرده است. در برخی حوزه‌ها افرادی با حتی کمتر از 10 رأی می‌توانند به مجلس خبرگان راه یابند اما گاهی می‌بینیم نصف همین تأیید‌صلاحیت‌‌شده‌ها با شرایط سختگیرانه شورای نگهبان، از سوی جریان تمامیت‌خواه به عنوان جریان انگلیسی تبلیغ می‌شوند که طرح آن توهین به شورای نگهبان، شعور ملت ایران و انقلاب بزرگ ملت ایران و همچنین سوءاستفاده و بداخلاقی آشکار سیاسی در عرصه انتخابات است که شرکت‌کنندگان آن باید محتهد و عادل باشند. آیا انگلیسی‌خواندن عده‌ای از تأیید‌صلاحیت‌شدگان انتخابات خبرگان رهبری به این معناست که اگر آنها انتخاب شوند انگلیس در انتخابات ایران رأی آورده است؟ گویا افرادی که این اتهامات را وارد می‌کنند لوازم گفته‌هایشان را نمی‌فهمند و من به این جریان مشکوک هستم و به طور کل جریان لیست‌انگلیسی را مشکوک و پیش‌ساخته می‌دانم. با توجه به سابقه کارناوال عصر عاشورا در سال 76 این جریان لیست انگلیسی به نظرم مشکوک و پیش ساخته است.
حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات و کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان نباید به‌خاطر حرف مفت یک رسانه بیگانه به‌جان هم بیفتیم؛ رسانه‌ای حرف مفتی می‌زند و آن وقت عده‌ای دیگران را به انگلیسی‌بودن متهم می‌کنند. نیروهایی که در نظام مسئولیت دارند نه به تهدید و نه به تعریف انگلیسی‌ها اعتنایی نمی‌کنند. این موارد امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای حفظ وحدت باید از این کارها دوری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
22
4
به فرض محال عده ای در دام تبلیغی انگلیس افتادند چرا مطلوبین انگلیس بر دهان روباه پیر نکوفتند ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
روباه پير در فكر شكار است ظاهرا با دام انداختن پايداريها و دلواپسان توانسته اند امتياز بگيرند
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
6
9
امیدوارم ... با ادبیات دشمن سخن نگین... تندرو خواندن انقلابیون و خیالی بودن نفوذی از جمله مواردی بود که رهبری به اون تاکید داشتند
مامان نگران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
17
اینها خودشان نفوذیند البته گاهی خود بی خبرند ولی همان کاری را میکنند که دشمن می خواهد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
16
فقط وفقط يك راه براي ازبين بردن اين بي اخلاقي هاباقي مانده وآ
ن شركت همه درانتخابات 7اسفنداست
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
13
1
اگر انگلیس از شما بی خودی تعریف نمی کند و میخواهد شما را خراب کند چرا موضع گیری نکردید چرا اجازه دادید ارتباط شما از سر گرفته شود خوب از همین امروز سفارتخانه آنرا می بستید تا مردم شما را باور کنند اما نمیتوانید پرده پوشی کنید مردم هم رفقای انگلیسی را خوب میشناسند
علی
|
ROMANIA
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
7
چشم از فردا ما هم به حمایت از لیست انگلیسی می پردازیم
....
نه مدرکی
نه دلیلی
در ضمن خود نویسنده این مقاله شروع به تخریب کرده
و همزمان جناح مقابل را به تخریب متهم میکنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
ما همه به لیست ...رای خواهیم داد و نه به افراطی گری ها
یزدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
10
به نظر شما اگر عده‌ای یک سخنرانی مجوزدار رو برهم بزنند آیا مودبانه‌ترین لفظ برای انتقاد از انها تندرو نخواهد بود. ما خیلی نجیب هستیم که به اونا میگیم تندرو ...
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
4
این تعبیر که اگر انگلیس از گروهی حمایت کند پس آنها انگلیسیند بسیار ساده لوحانه است....اگر انقدر تاکتیک های انگلیسی ها ساده است واقعا لقب روباه پیر برازنده آنها نیست... شاید برنامه آنها چیز دیگری باشد....حمایت از گروهی که دل در گرو کشور دارند تا مردم دیگر به آنها رای ندهند تا گروه دیگر ... بر سر کار بیایند...البته این هم یه گمانه زنی است...شاید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
7
زمانی که رادیوبی بی سی تنها منبع اطلاع رسانی در مورد وقایع روزهای انقلاب بود کسی نمی گفت چنین است وچنان است خود من بارها بیانیه های امام خمینی(ره) راازرادیو بی بی سی گوش کردم
علایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
3
7
7 اسفند دیدار ما صندوق رای
باشد که تندروها دیگر به قدرت نرسند
ناشناس
|
ROMANIA
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
1
مردم فردا پاسختان را خواهند داد
میلاد
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
0
چرا اونایی که انگلیس ازشون حمایت کرد اعتراض نکردند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس معلوم میشود
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
0
... این مثلا اصلاح طلبان و.... واقعا متاسفم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین