کد خبر: ۳۵۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

ناگفته‌های پرونده عبدالمالک ریگی از زبان کارشناس این پرونده

کارشناس ارشد وزارت اطلاعات در پرونده دستگیری عبدالمالک ریگی برخی ناگفته های دستگیری این شرور تروریست را بازگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی بهمنش در نشستی که به مناسبت سالروز دستگیری عبدالمالک ریگی بر فراز آسمان ایران برگزار شد، با اشاره به اتفاقات منطقه و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی بازخوانی پرونده تروریست معروف عبدالمالک ریگی را لازم برشمرد.

وی با یادآوری اینکه اساس کار در وزارت اطلاعات بازگویی پرونده ها نیست، تاکید کرد: اگر روزی وزارت اطلاعات بخواهد به بازخوانی پرونده های مربوط به عملیات های انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بپردازد، ده ها پرونده مانند ریگی وجود داد.

بهمنش که به گفته خود سابقه آشنایی اش با گروه‌های تروریستی به قبل از انقلاب باز می گشت یادآور شد که هرگروه تروریستی سبک خود را دارد برخی خود را به وابسته به جنبش ها می‌دانند و برخی دیگر هستند که حتی هدف رسیدن به قدرت و حکومت را ندارند، ولی به واسطه حسن انتقام جویی که درآنها وجود دارد دست به اقدام تروریستی می زنند.

وی در ادامه با مروری بر زندگی عبدالمالک ریگی و فرار وی از ایران به افغانستان در سن 12 سالگی و رشد یافتن در محیطی بسیار خشن از آن به عنوان دلیلی یاد کرد که بعدها این شرور تروریست به حرکت های بسیار خشن تروریستی دست بزند.

بهمنش هم‌چنین به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی بر فراز آسمان ایران در حالیکه وی قصد سفر به قرقیزستان را داشت اشاره کرد و گفت: هم زمان با سفر عبدالمالک ریگی به قرقیزستان نماینده آمریکا در امور افغانستان به قرقیزستان سفر کرده بود که بعد از دستگیری ریگی بدون اینکه ملاقاتی در آنجا با فردی داشته باشد قرقیزستان را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به سختی‌های پیگیری دستگیری عبدالمالک ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان با توجه به عدم سکونت وی در ایران اشاره کرد و با اشاره به ویژگی های مردم بلوچستان و مهمان نواز بودن این مردم و ارتباطات خوبی که بین آن‌ها و سربازان گمنام امام زمان برقرار شد آن را در دستگیری ریگی موثر برشمرد.

وی در ادامه با مروری بر ارتباطات ریگی با برخی کشورهای خارجی و تلاش آن‌ها برای ضربه زدن به ایران از طریق ریگی و اقدامات تروریستی وی خاطر نشان کرد: این رفتار اشتباهی است که در حال حاضر نیز برخی کشورها با ایجاد داعش آن را تکرار کردند . اتفاقات پاریس نتیجه عملکرد نادرست برخی از همین کشورها است.

وی در ادامه به مرور نوع رفتار تیم متبوع اش با ریگی بعد از دستگیری وی پرداخت و با یادآوری روحیه خشن که تروریست ها از آن برخوردار هستند گفت: برای اینکه تروریست ها را وادار به همکاری کنیم باید آنها را به زندگی عادی بگردانیم و در مورد ریگی نیز ما چنین رفتاری را در پیش گرفتیم.

وی با انتقاد از برخی تندروهای مذهبی آن را در ظهور تروریست هایی مانند ریگی موثر دانست و یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که ریگی هیچ‌گاه در بین مردم پایگاهی نداشت.

بهمنش در پایان از تلاش ارتش ، نیروی هوایی و تمام اعضای جامعه اطلاعاتی که در پروژه دستگیری ریگی همکاری داشته اند تشکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین