کد خبر: ۳۵۱۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵

توفیقی: مردم در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ شرکت نکنند، کار انتخابات ۹۲ را ناتمام گذاشته‌اند

سرپرست پیشین وزارت علوم گفت: اگر افراد جامعه نسبت به مشارکت در انتخابات بی تفاوت باشند و رأی ندهند، به این معناست که اهمیتی برای تحقق اهداف جامعه و موفقیت های کشور قائل نمی شوند و در نهایت دودش به چشم خودشان می رود.
آفتاب‌‌نیوز :
جعفر توفیقی درباره لزوم رأی دادن در انتخابات ۷ اسفندماه گفت: برای لزوم مشارکت در انتخابات دلایل زیادی می تواند دخیل باشد. اولا نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است و مهمترین ابزار برای امنیت ملی، مشارکت در انتخابات است. همچنین مردم مهمترین سرنوشت خود و جامعه را با رأی دادن و شرکت در انتخابات می توانند رقم بزنند. بنابراین مشارکت مردم در انتخابات بحث مهمی است.

او گفت: برای باز شدن گره های اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی، بیکاری،‌ مسائل سیاسی و... افزایش مشارکت مردم با دیدی باز و معقولانه امری مهم است. با رأی مردم است که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس تعیین می شوند، در غیر این صورت کشور به مطالبات دست پیدا نمی کند.

سرپرست پیشین وزارت علوم با اشاره به اینکه انتخابات خرداد سال ۹۲ با استقبال پرشور مردم مواجه شد و نتایج حاصل از آن نشان می دهد مشارکت مردم نقش مهم و اساسی در انتخابات دارد، گفت: شرکت در انتخابات ۷ اسفندماه ۹۴ تداوم شرکت در انتخابات خرداد ۹۲ است. افرادی که به رئیس جمهور دولت یازدهم رأی دادند و این دولت را حمایت می کنند باید بدانند و آگاه باشند این دوره انتخابات مجلس مکمل و در ادامه انتخابات خرداد ۹۲ است.

توفیقی با اشاره به بی اهمیتی برخی نسبت به انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: اگر افراد جامعه نسبت به مشارکت و انتخابات بی تفاوت باشند و اهمیتی برای آن قائل نشوند دودش به چشم خودشان می رود. این در حالیست که اگر این استدلال را در خرداد ۹۲ داشتند و به پای صندوق های رأی نمی رفتند، مسائل امنیتی، اقتصادی و... کشور جور دیگری رقم می خورد. 

او معتقد است، تجربه در سال های گذشته ثابت کرده که مردم هرکجا به مسائل انتخابات بی اعتنایی کردند، لطمه خوردند و آسیب جدی به جامعه وارد شد.

وزیر اسبق علوم گفت: تجربه در سال های اخیر نشان می دهد، همراهی مجلس با دولت چقدر می تواند در مسائل مهم امنیتی و اقتصادی تأثیر بگذارد. دولت و مجلس با همکاری، همیاری و همگاهی یکدیگر می توانند اهداف کشور از جمله مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و اجتماعی، اشتغال که یکی از دغدغه های بزرگ جوانان کشور است و .. را به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن محقق کند. علاوه بر اینها پسابرجام فضای جدیدی را برای دولت ایجاد کرده است که در کنار آن نمایندگان مجلس و کارشناسان کارآمد می توانند موقعیت های بهتری را برای جامعه ایجاد کنند. بنابراین افرادی که از دولت روحانی حمایت و در شکل گیری دولت یازدهم نقش اساسی ایفا کردند، اگر در انتخابات مجلس مشارکت نکنند در واقعا کار را ناتمام رها کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ توفیقی گفت: با افزایش مشارکت در انتخابات، در مسیر تحقق اهداف دولت گام بر می داریم. نمایندگان مجلس می توانند این مسیر را هموار و یا ناهموار کنند. مردم با درک این شرایط می توانند از حقوق خود و جامعه دفاع و نقش اساسی در سرنوشت کشورشان ایفا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
0
بنده بعد از انتخابات سال...
اما هفتم اسفند بطور یقین رای خواهم داد رای کامل
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین