کد خبر: ۳۵۱۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

بازتاب انتخابات 7 اسفند در رسانه‌های خارجی

همزمان با آغاز برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سراسر ایران، رسانه‌های بین‌المللی ضمن پوشش گسترده این رویداد مهم، بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری هنگام رای دادن را منتشر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه نوشت: مردم ایران از ساعات اولیه روز جمعه در سراسر این کشور رای گیری را آغاز کردند تا اعضای مجلس شورای اسلامی را برای دوره‌ای چهارساله و اعضای مجلس خبرگان را نیز برای یک دوره هشت ساله انتخاب کنند. آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران دقایقی پس از آغاز برگزاری انتخابات از ساعت 8 صبح به پای صندوق رای آمد و پس از انداختن آرای خود از همگان خواست تا هرچه فوری در این انتخابات شرکت کنند؛ چراکه این وظیفه و حق آنان است.

این خبرگزاری با اشاره به این‌که «انتخابات، راهنمایی تعیین کننده برای مسیری است که ایرانی‌ها برای آینده کشورشان می‌خواهند» به نقل از یک رای دهنده گزارش داد: مردم ایران انتظار دارند که وضعیت این کشور از طریق اصلاحات روز به روز بهبود یابد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت 8 صبح روز جمعه به وقت محلی در سراسر ایران آغاز شد و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران دقایقی پس از آغاز برگزاری انتخابات طی سخنانی هنگام انداختن آرای خود به صندوق، حضور گسترده رای دهندگان ایرانی در دو انتخابات مهم این کشور را خواستار شد و تاکید کرد که حضور قدرتمندانه مردم در انتخابات دشمنان ایران را مایوس خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نوشت: مردم ایران رای‌گیری را برای انتخاب اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان از ساعت ابتدایی روز جمعه آغاز کردند. رهبری ایران از مردم کشورش خواست تا هرچه فوری و به طور گسترده در این انتخابات حائز اهمیت و بزرگ شرکت کنند. رهبری ایران، آرای خود را صبح امروز به صندوق انداخت و گفت که حضور گسترده مردم ایران در این دو انتخابات دشمن را ناامید و مایوس می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین