کد خبر: ۳۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸

پهپادی که حرکات شما را کنترل می‌کند + تصاویر

یک کمپانی فناوری چینی با نام DJI نوعی پهپاد جدید ابداع کرده که قادر به شناسایی و ردیابی انسان است.
آفتاب‌‌نیوز :
از پهپادها می‌توان برای ردیابی و پیگیری اسنوبوردسوارن حرفه‌ای استفاده کنند که در سراشیبی‌های کوهستان و از میان صخره‌ها حرکت می‌کنند.

اما ورزشکارانی که مجهز به پهپاد می‌شوند، باید گوشی‌ تلفن همراه خود را نزدیک به پهپاد نگه دارند تا پهپاد بتواند از سیگنال‌ GPS برای تعیین موقعیت مکانی فرد استفاده کند. اما مهندسان شرکت DJI مدعی شده‌اند که نوع جدیدی از پهپاد ابداع کرده‌اند که نیازی به استفاده از سیگنال GPS گوشی کاربر ندارد.

این پهپاد Phantom 4 از ویژگی ActiveTrack برخوردار است؛ به طوری که از حسگرهای جلویی برای مشاهده و ردیابی هدف استفاده می‌کند و همزمان با چرخش و حرکت، اطلاعاتی را درباره هدف مورد نظر کسب می‌کند.

شما وقتی به سمت چیزی حرکت می‌کنید، در لحظه تصمیم می‌گیرید که از روی آن پرش کنید، از کنار آن بگذرید یا متوقف شوید. با استفاده از این پهپاد، می‌توان عملکردهای مختلف را در مواجهه با چالش‌های بزرگ به آن آموخت.

قدرتمند کردن سیستم ردیابی پهپاد جدید Phantom 4 مستلزم استفاده از دو فناوری اصلی است: یادگیری ماشینی و دید کامپیوتری. یادگیری ماشینی این امکان را به کامپیوترها می‌دهد که مفاهیم جدید را بدون آموزش دقیق انسان فرابگیرند. در فناوری دید کامپیوتری نیز از حسگرها و دوربین‌هایی استفاده می‌شود که دید دیجیتال به کامپیوترها می‌دهد.

مهندسان سازنده پهپاد Phantom 4، به آن آموزش داده‌اند که ویژگی‌های ظاهری یک فرد را شناسایی کنند. سیستم ردیاب این پهپاد نیز به طور خودکار موانع موجود را مشاهده و از برخورد با آن جلوگیری می‌کند.

به گزارش آنا به نقل از تایم، این قابلیت‌ها در سنجش دقیق‌تر و راحت‌تر به خلبانان کمک می‌کند تا از این طریق، بدون ترس از برخورد در مسیر حرکت کنند. سایر شرکت‌های سازنده پهپاد مانند اینتل و Skydio نیز روش‌هایی را آزمایش‌ کرده‌اند تا پهپادها بتوانند مسیر خود را شناسایی کنند. ولی Phantom 4 جزء اولین پهپادها با چنین قابلیتی است.

با کمک این نوع سیستم ردیابی، کنترل پهپاد Phantom 4 از انتخاب مقصد مشخص روی یک نرم‌افزار گوشی موبایل نیز راحت‌تر خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین