کد خبر: ۳۵۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

برای مقابله با ام اس قهوه بنوشید

متخصصان معتقدند نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس مرتبط است.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بررسی آمده‌است: افرادی که میزان زیادی از قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران یک سوم کمتر در معرض ابتلا به بیماری ام اس هستند.

«آنا هداستروم» نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه «کارولینسکا» در سوئد گفت:‌ در این بررسی ارتباط چشمگیری بین مصرف بالای قهوه و کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس مشاهده شد.

در این مطالعه دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند که 2779 بیمار مبتلا به ام اس و 3960 فرد دیگر را شامل می‌شد. محققان سوئدی دریافتند افرادی که بالاترین میزان مصرف قهوه را داشته‌اند نسبت به گروهی که از این نوشیدنی مصرف نمی‌کردند 29 درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری بوده‌اند.

پزشکان سوئدی با بیان اینکه در این مطالعه رابطه علت-معلولی بین نوشیدن میزان زیادی از قهوه و کاهش خطر ابتلا به ام اس مشاهده نشده، اظهار داشتند: این احتمال وجود دارد کافئین تاثیر حفاظتی بر مغز و نخاع داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، در مبتلایان به ام اس سیستم ایمنی بدن به پوشش حفاظتی فیبرهای عصبی حمله می‌کند. این آسیب باعث می‌شود مغز نتواند با بخش‌های دیگر بدن ارتباط برقرار کرده در نتیجه علائمی همچون ضعف عضلانی، عدم هماهنگی بین اعضای بدن، درد و کاهش دید ظاهر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین