کد خبر: ۳۵۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

واکنش همسر رامین و رئیس بسیج زنان در کشور به اظهارات قاضی‌پور

سوسن صفاوردی گفت:بسیار جای تأسف است که ایشان خودشان را منتسب به پیامبر و رهبری و از دفاع مقدس صحبت می‌کنند و متأسفانه تفاسیری که ایشان دارند درست مخالف با سیره پیامبر در رابطه با تکریم زنان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 شرق نوشت: سوسن صفاوردی، استاد دانشگاه و همسر محمدعلی رامین با اظهار تعجب و غیرقابل‌باورخواندن شنیدن این سخنان از یک نماینده مجلس عنوان کرد: «بسیار جای تأسف دارد که ایشان خودشان را منتسب به پیامبر و رهبری و از دفاع مقدس صحبت می‌کنند و متأسفانه تفاسیری که ایشان دارند درست مخالف با سیره پیامبر در رابطه با تکریم زنان، موردتأکید قرار گرفته. پیامبر تأکید می‌کند که کسی به جز انسان‌های لعین به زنان توهین نمی‌کند. جمله ایشان یک توهین کامل به قشر عظیمی از این مرز و بوم است که نه‌تنها نیمی از جامعه بلکه کل جامعه را دربر می‌گیرد چون این نیمه تربیت‌کننده و تأثیرگذار بر نیمه دیگر جامعه است».

مشاور امور بین‌الملل معاونت زنان و ریاست‌جمهوری در دوره احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «وقتی ایشان در این حد به این قشر با این نگاه برخورد می‌کند، دیگر حرفی نمی‌ماند. البته هر انسانی با ظرفیت وجودی خودش به مسائل می‌پردازد. ما بعضا ارزش‌های جامعه را در حد درک خودمان پایین می‌کشیم و در نتیجه به ضدارزش تبدیل می‌کنیم و در اینجا ایشان وقتی خود را رهرو پیامبر می‌دانند و از طرفی صحبت‌هایشان در تضاد با سیره پیامبر است، مشخص می‌شود که ما در ادراک خودمان از سیره‌ای که مدعی پیروی از آن هستیم دچار مشکلیم و مجددا با قالب‌های فکری خود این سیره را زیر سؤال می‌بریم. آقای قاضی‌پور تأکید می‌کنند که من جز رهبر کسی را قبول ندارم. اگر فرمایش ایشان را مبنی بر این بگذاریم که کاملا پیرو هستند، در اینجا هم متأسفانه شدیدا برخلاف سیره رهبری رفتاری را از خودشان نشان می‌دهند که بجاست کسانی که چنین ادعایی دارند حداقل ادبیات خودشان را به ایشان نزدیک کنند. ما چنین ادبیاتی را درباره هیچ شری نشنیده‌ایم به‌ویژه در مورد زنان. ایشان چیزی جز تکریم و احترام از زنان نگفته‌‌اند و از تأثیرگذاری زنان در جامعه گفته‌‌اند و تأکید امام خمینی و رهبری در رابطه با زنان، استفاده از ظرفیت آنان در اجتماع بود». 

صفاوردی در ادامه تأکید کرد: «ایشان در رابطه با جنگ نیز مسائلی را مطرح کردند که من شدیدا اظهار تأسف می‌کنم. ما سال‌ها پرچمی را در دست داشتیم که بیانگر نکات اخلاقی در جبهه‌های جنگ ما بود. ما وقتی اسرای عراقی را داشتیم با پیروی از سیره ائمه و امیرمؤمنان برخورد تعریف‌شده‌ای با آنها داشتیم. ایشان کل این تاریخ را زیر سؤال بردند درحالی‌که دنیا اذعان کرد در جنگ تحمیلی ما صحنه‌هایی را از رزمنده‌ها داشتیم که جز بزرگواری دربر نداشت».
 
این استاد دانشگاه افزود: «من معتقدم صحبت‌های ایشان نشانه ادراک یک فرد است و مطلقا آن را نمی‌شود به ملت غیور و بافرهنگ ارومیه منتسب کرد و این نشانه ظرفیت خود این فرد است و واقعا بجاست که نظام ما برای اینکه از این صحبت‌ها تبری بجوید، عکس‌العمل مناسبی به این فرد نشان دهد تا کسی به خودش اجازه ندهد هرازچندگاهی با این سخنان افکار عمومی را متشنج کند. ایشان امنیت روانی جامعه را با صحبت‌های بی‌پایه و اساسش بر هم زده و نشانه فرهنگ قشری و کوچه‌بازاری اوست و منتسب به هیچ رهبر و مکتب و هیچ سیره‌ای نیست».

این ادبیات شایسته هیچ انسانی نیست

مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان در کشور  با اظهار تأسف از انتشار سخنان نادر قاضی‌پور بیان کرد: «من فکر می‌کنم نباید به این سخنان پرداخت و باعث انتشار بیشتر آن شد، چراکه این سخنان شایسته هیچ انسانی نیست، چه برسد به یک نماینده مجلس. این ادبیات به‌قدری سخیف است که نمی‌دانم چه باید گفت». 

وی در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره فعالیت‌های سیاسی زنان چیست، گفت: «اساسا انقلاب اسلامی و به‌ویژه دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری دیدگاهی مترقی و متعالی است و شأنیت زن را به صورت اعلی برای ما تبیین کرده‌‌اند و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی زنان کشور ما بعد از انقلاب زبانزد همه کشورهاست. این حرف‌ها در حضور زنان هیچ تأثیری نمی‌گذارد و من واقعا تعجب می‌کنم چگونه یک نماینده مجلس می‌تواند چنین سخن بگوید». 

وی تأکید کرد: «حضور زنان حضور عفیفانه‌ای است و این حرف‌ها جز نشانه نادانی و جهل نیست و من خودم این حرف‌ها را جدی نمی‌گیرم، چون آن‌قدر حضور زنان در کشور ما با صلابت و مقتدرانه و عفیفانه است که هیچ‌کس نمی‌تواند شائبه‌ای بر آن وارد کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
آفتاب جان!
چرا وقتی فقط نظرات سخیف و به اصطلاح کل کل کردن آنهم از نوع بی ادبی را منعکس میکنی زیر هر مطلبی باز هم کادر"نظر شما"را قرار میدهی؟
آیا بهتر نیست بجای عبارت"نظرشما"بنویسید:"محل کل کل کردن شما"؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
اخراج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
اخراجش کنید و نگذارید پای چنین شخصی به مجلس امید باز شود و جو را برهم زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
1
اخراجش کنید و نگذارید پای چنین شخصی به مجلس امید باز شود و جو را برهم زند.
کسی که شروع و ختم سخنانش با ذکر ائمه است ولی تفکراتش بر خلاف اندیشه ائمه ، جایی جز در خانه نشستن ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین