کد خبر: ۳۵۳۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

پیام تسلیت آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی

آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی، وی را از چهره‌های تاثیرگذار و نقش‌آفرین در نظام اسلامی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَن

خبر درگذشت عالم مجاهد آیت الله آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمت الله علیه موجب تأسف و تأثر گردید.

این شخصیت عالیقدر با حضور شجاعانه در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی هدایت مردم خراسان را عهده‌دار بود و بعد از پیروزی انقلاب، یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود که در نظام اسلامی نقش آفرینی کرده است و سالیان متمادی توفیق و افتخار خدمتگزاری در آستان مقدس امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام را به عهده داشت و توانست با مدیریت عالی و بااخلاص کامل، خدمات شایسته‌ای انجام داده باشد و آن مرکز قدسی را به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی نماید که از الطاف آن حضرت بهره مند خواهد شد.

اینجانب این ضایعه مولمه را به پیشگاه مقدس مولانا حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه و مقام معظم رهبری دامت برکاته و حوزه‌های علمیه و مردم متعهد و ولایتمدار خراسان و بیت محترم آن فقیدسعید تسلیت عرض نموده، علوّ مقام برای آن مرحوم از خداوند متعال مسألت می‌نمایم».

همچنین آیت الله جوادی آملی نیر در پیامی درگذشت آیت الله طبسی را تسلیت گفتند: حضرت واعظ طبسی در امتداد مبارزات نیم قرن خود، با نصب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره به مقام شامخ خدمت به آستان قدس رضوی علیه السلام نائل آمد و زعامت حوزه‌های علمی خراسان را به عهده گرفت و با صدر مشروح تمام قلمروهای یاد شده را با صلاح و سداد و اخلاص اداره کرد.اکنون که جامعه ولایتمدار ایران داغدار شهادت صدیقه کبری است که خطبه بی بدیل آن بانو در اثر محتوای قرآنی خود جاودانه خواهد بود به ماتم دردناکی آزمون شده است. ضمن درخواست استحکام نظام اسلامی، صبر جمیل برای همگان مخصوصا مسئولان محترم آستان قدس و بیت معظم آن فقیه راحل مسئلت می‌شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین