کد خبر: ۳۵۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
پیش‌بینی یک سال پر رفت و آمد تجاری

تاجران ایرانی با تاجران کدام کشورها رفت و آمد می‌کنند؟

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران سال 95 را سالی پر از رفت و آمد هیأت‌های تجاری ایرانی و خارجی پیش‌بینی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اقتصاد نیوز نوشت: با نهایی شدن توافق هسته‌ای و اجرای برجام هیأت‌های تجاری متعددی از کشورهای جهان برای گسترش مناسبات اقتصادی با ایران به کشورمان سفر کرده‌اند. هیأت‌های تجاری ایرانی نیز به کشورهایی که پتانسیل‌های تجاری بیشتری دارند، سفر می‌کنند. برنامه‌های احتمالی سفر هیأت‌های تجاری ایران به سایر کشورها و سفر هیأت‌های تجاری خارجی به ایران از چه قرار است؟

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، درباره برنامه‌های سفر هیأت‌های تجاری خارجی به ایران و سفر هیأت‌های تجاری ایران به خارج از کشور اظهار کرد: تقویم هیأت‌های اعزامی اتاق بازرگانی ایران در حال نهایی شدن است و پیش از پایان سال این تقویم به تصویب می‌رسد و اتاق ایران بنا دارد که در سال آینده رأسا به سازمان‌دهی و اعزام 20 هیأت تجاری و اقتصادی به کشورهای متعامل ایران مبادرت داشته باشد. 

او افزود: در کنار این هیأت‌های استانی را خواهیم داشت که اتاق‌های استان‌ها اعزام می‌کنند. تعدادی از هیأت‌های ملی را خواهیم داشت که به بعضی از اتاق‌های بزرگ تفویض می‌شود. همچنین تعدادی هیأت تخصصی توسط بعضی از تشکل‌ها و با هماهنگی اتاق ایران اعزام می‌شوند برای دیدارها و بازدیدهای تخصصی از کشورهای مقابل.

سلطانی همچنین گفت: در خصوص هیأت‌های ورودی طبیعتا ما دیگر نمی‌توانیم به این گونه تنظیم داشته باشیم چون به علاقه و برنامه‌ریزی سایر کشورها برمی‌گردد، اما پیش‌بینی ما این است که سال آینده برای هیأت‌های ورودی هم سال پرکاری خواهد بود. حتما از کشورهای اروپای غربی باز تعداد زیادی هیأت خواهیم داشت؛ از اقتصادهای بزرگ اروپای غربی که ظرفیت‌های کار خودشان را با ایران زیاد می‌بینند، ما از ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش، اسپانیا، انگلیس و همین طور از سایر کشورهای کوچک‌تر اروپایی در سال آینده چندین هیأت خواهیم داشت. 

او افزود: همچنین هیأت‌هایی از سایر کشورهای دنیا و کشورهای آسیایی از جمله کره، ژاپن، چین و هند هیأت‌هایی به ایران خواهند آمد. این پیش‌بینی‌ها بر اساس مذاکرات و بر اساس علاقه‌مندی‌هایی است که این کشورها نشان داده‌اند، اما علاوه بر این کشورها، از سایر نقاط جهان نیز هیأت‌های دیگری به ایران خواهند آمد و قطعا ما سال آینده سال پر رفت و آمدی خواهیم داشت.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره سفر احتمالی هیأت انگلیسی به ایران و هیأت تجاری ایران به انگلیس گفت: در اتاق بازرگانی ایران برای اعزام هیأت به انگلیس برنامه‌ریزی‌ای نبوده است، ولی تا جایی که من اطلاع دارم، بعد از عید نوروز، یک هیأت از انگلیس به ایران خواهد آمد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین