کد خبر: ۳۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۴ - ۰۸:۱۰

تلاش شیراک برای حضور در جمع سران اروپا

آفتاب‌‌نیوز : ژاک شیراک که از دو رقیب خود تونی بلر و آنجلا مرکل پیرتر است از قدرت کمتری نیز در بین سران برخوردار است. عمل چشم وی اواسط سال گذشته میلادی که هیچگاه اخبار موثقی از آن منتشر نشد نیز به این کاهش قدرت دامن زد.
رئیس جمهور فرانسه که قبل از تمامی رقبای خود به تعطیلات سال نو میلادی رفت و مدتی را در مراکش گذراند. در اولین سخنرانی خود پس از آغاز سال 2006 که بیشتر کارشناسان معتقد بودند که خط مشی وی را در سال جدید نشان می دهد، از اجرای اصلاحات اقتصادی و تغییر قوانین مالیاتی برای جلب حمایت کارگران فرانسه و گسترش صنایع تولیدی این کشور خبر داد.
وی از کابینه دولت فرانسه خواست تا با بررسی شرایط جهانی سازی و تغییر خط مشی صندوق رفاه اجتماعی این کشور، مقدمات را برای توسعه و رفاه مردم هموار کند. هر چند که جزئیات دقیق این تغییرات هنوز اعلام نشده ولی بر اساس گزارش های منتشر شده، افزایش پاداش کارگران و بیکاران، در نظر گرفتن شرایط بازنشستگان و توسعه اماکن بهداشتی از اولویت های اقتصادی برنامه های آتی شیراک است.
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اصلاح قوانین مالیاتی یکی از مهم ترین برنامه های اعلام شده از سوی شیراک است، چرا که لحن رئیس جمهوری این کشور در زمان سخنرانی اش در خصوص مالیات ها بسیار ملایم تر از قبل بود. وی از مردم فرانسه خواست که استراتژیست های سیاسی فرانسه را باور کنند و جهانی سازی را قدمی برای گسترش اقتصادی و ایجاد شغل در پاریس بدانند.
براساس قوانین جدید اعلام شده توسط رئیس جمهوری فرانسه، از این پس شرکت های تجاری فرانسه موظف هستند با در نظر گرفتن شرایط تجاری خود، امکانات بیشتری را در اختیار کارمندان قرار دهند و تنها تحت ضوابط خاص می توانند کارمندان خود را اخراج کنند.
اکنون فرانسه در تلاش است که قدرت خود را از نظر اقتصادی افزایش دهد تا بتواند در تصمیم های سران اتحادیه اروپا نقش کلیدی ایفا کند و در حاشیه نماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین