کد خبر: ۳۵۴۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

رئیس‌جمهوری سابق برزیل رسما به پولشویی متهم شد

دادستان‌ها در برزیل در جریان تحقیقات پولشویی، اتهاماتی علیه لولا دا سیلوا رئیس‌جمهوری سابق این کشور تنظیم کردند. وی با رد هرگونه تخلفی می‌گوید که این اتهامات انگیزه سیاسی دارند؛ اتهاماتی که بخشی از یک تحقیقات عمده فساد در شرکت نفت دولتی پتروبراس است.
آفتاب‌‌نیوز :
لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا و همسرش، ماریسا لتیسیا، در ارتباط با ادعای مالکیت یک واحد پنتهاس سه طبقه در مرکز سیاحتی گوارویا، با سوالاتی روبرو هستند. این اتهامات هنوز رسما توسط قاضی پذیرفته نشده است. دادستان‌ها قرار است امروز (پنج‌شنبه) کنفرانسی خبری در این باره برگزار کنند.

کریستیانو زانین مارتینز، وکیل رئیس‌جمهوری سابق برزیل گفت که هنوز به اتهامات وارده به موکلش دسترسی رسمی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی گفت:‌ "این اقدام موید وجود تعصب علیه لولا در کل این فرآیند است."

دادستان‌ها می‌گویند، یکی از بزرگترین شرکت‌های عمرانی این کشور، او ای اس، مشغول نوسازی مفصل این آپارتمان بوده است. این آپارتمان رسما متعلق به این شرکت است. او ای اس (OAS) که خود موضوع تحقیقات است متهم به پرداخت رشوه به سیاستمداران و مقام‌های ارشد پتروبراس برای گرفتن قراردادهای پرسود شده است.

لولا که ۷۰ سال دارد، همه اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید: وی هرگز مالک این آپارتمان نبوده است. وی همچنین دادستان این پرونده را متهم به خودسری کرد. رئیس‌جمهوری سابق برزیل جمعه گذشته برای بازجویی موقتا تحت بازداشت قرار گرفت. بازداشت پر سر و صدای وی نه تنها با انتقاد هوادارانش، بلکه همچنین اعتراض قضات و سیاستمدارانی که می‌گویند این اقدام لازم نبوده روبرو شده است.

هواداران لولا دا سیلوا می‌گویند، این اقدام تلاشی برای خدشه‌دار کردن وجهه وی در خلال شایعاتی دایر بر احتمال شرکت وی در انتخابات ۲۰۱۸ است. لولا در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رئیس‌جمهوری برزیل بود. بعد از وی دیلما روسف که از متحدان لولاست، رئیس جمهور شد. خانم روسف روز شنبه در تظاهراتی در حمایت از دا سیلوا شرکت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین