کد خبر: ۳۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

شناسایی دومین مورد ابتلا به ویروس زیکا در ژاپن

مسئولان وزارت بهداشت ژاپن از شناسایی دومین فرد مبتلا به ویروس زیکا در این کشور خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
اولین مورد ابتلا به این بیماری مربوط به یک دانش آموزش شهر «کاواساکی» واقع در استان کاناگاوا» بود که اوایل ماه جاری شناسایی و اعلام شد که او مدتی را در کشور برزیل اقامت داشته است.

حال مسوولان وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده اند که دومین فرد مبتلا یک زن 30 ساله است که او نیز یک ماه در برزیل حضور داشت و هفته گذشته به کشور بازگشته است.

گزارش یادآور شده است که شناسایی این فرد پس از آنکه وی بر اثر سردرد، تب شدید و درد مفاصل به بیمارستان مراجعه می کند، از سوی پزشکان ابتلای او به زیکا تایید می شود.

وزارت بهداشت ژاپن در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که این فرد هم اکنون در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارد.

وزارتخانه پیشتر خواستار رعایت موارد ویژه در زمان سفر به 20 کشور منطقه آمریکا لاتین و آمریکای مرکزی شده بود که بیشترین مبتلایان به زیکا در این مناطق گزارش شده است.

ژاپن حتی از زمانی که اولین مورد بیماری زیکا در این کشور مورد شناسایی قرار گرفت، تدابیر ویژه ای را در مبادی ورودی کشور بویژه در فرودگاهها و ایستگاههای راه آهن با نصب اعلامیه، پوستر و همچنین نصب دستگاه های سنجش حرارت بدن به مرحله اجرا گذاشت.

«یاسوهیسا شیوزاکی» وزیر بهداشت این کشور نیز از شهروندان این کشور بویژه زنان باردار خواسته است از سفر به کشورها و مناطقی که این بیماری در آن شیوع پیدا کرده، پرهیز کنند.

پیشتر و در سال 2013 سه نفر و در سال 2014 یک نفر در کشور ژاپن ناقل این ویروس شناخته شده بودند.

«زیکا» یک ویروس قابل انتقال از پشه است که برای اولین بار در سال 1947 در اوگاندا در گونه ای از میمون ها به نام «رزوس» از طریق یک شبکه نظارت بر تب زرد شناسایی شد و برای اولین بار در انسان سال 1952 در اوگاندا و تانزانیا دیده شد. در حال حاضر هیچ درمان و واکسنی برای این عارضه وجود ندارد.

تا به امروز کشور برزیل بیشترین تدابیر را برای مبارزه با شیوع زیکا اتخاذ کرده و نسبت به کشورهای دیگر، بیشتر با آن درگیر بوده است. بر اساس آمارها، بالغ بر یک میلیون نفر از جمعیت این کشور به ویروس یاد شده آلوده شده اند. 

به گزارش ایرنا، اما ظاهرا زیکا در 20 کشور دیگر دنیا و محدوده آمریکای مرکزی، جنوبی و حوزه کارائیب از جمله کلمبیا، السالوادور، هائیتی، هندوراس، مکزیک، ونزوئلا و پورتوریکو نیز مشاهده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین