کد خبر: ۳۵۵۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عنوان کرد:

واکنش تند ایران به حکم دادگاه آمریکایی؛ ظالمانه، خطرناک، مضحک و بی‌معناست

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه ایران را ظالمانه، مضحک و بی‌معنا خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین جابری‌انصاری اظهار کرد: حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران‌هراسی است. این حکم آن‌قدر مضحک و بی معناست که هم اصل عدالت را به سخره می‌کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می‌کند.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: چنین احکامی همچنین پیام بسیار خطرناک و معناداری به تروریست‌ها و حامیان آنها می‌دهد که با خیال آسوده مردم آمریکا و جهان را بکشید چون نه تنها قرار نیست سراغ شما بیاییم بلکه در واکنش به جنایات شما قوی‌ترین و موثرترین دشمنانتان را هدف قرار می‌دهیم.

جابری‌انصاری با بیان این‌که «ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست و شریک می‌دانیم» تصریح کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه آمریکا سال‌هاست با نگاهی غیر منطقی، نادرست و غیر اخلاقی نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است و این اقدام خود، زمینه ساز فراموشی همه اصول دادرسی عادلانه و حتی عقل سلیم در احکام سیاسی صادره از سوی برخی دادگاه‌های آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این احکام ظالمانه ظاهرا متوجه دولت و ملت ایران است، اما در یک نگاه منطقی و منصفانه، این مردم آمریکا و خاصه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر هستند که با این احکام و آدرس‌های کاملا انحرافی، حقوقشان پایمال و صرفا با وعده پرداخت مقداری پول، مطالبه بحق آنها برای محاکمه و پاسخگو کردن عاملان و حامیان واقعی اعمال تروریستی 11 سپتامبر بایگانی می‌شود.

به گزارش آفتاب، اخیراً یکی از دادگاه‌های آمریکا با صدور حکمی غیابی عجیب ایران را محکوم به پرداخت نزدیک به 11 میلیارد دلار بابت ماجرای 11 سپتامبر سال 2001 کرد. «جورج دنیلز» قاضی دادگاه نیویورک آمریکا حکمی غیابی را صادر کرده است که براساس آن ایران باید به خانواده‌های قربانیان انفجار مرکز تجارت جهانی و پنتاگون در ماجرای 11 سپتامبر پول پرداخت کند.

قاضی دنیلز همچنین خواهان پرداخت 3 میلیارد دلار دیگر  به شرکت‌های بیمه‌ای که پرداخت خسارت‌ها و توقف فعالیت‌های تجاری ناشی از این ماجرا را بر عهده گرفتند، پرداخت نماید. آنطور که قاضی دنیلز گفته است ایران در دفاع از خود در این پرونده که بر اساس آن  به خرابکاران و هواپیماربایان این ماجرا کمک می‌کرده، ره به جایی نبرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
1
10
بجای این همه شعار الکی که بجای خبر ارائه می دهید بگو حکم چی بوده و برای چی صادر شده ، بعد ما خودمون می دونیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین