کد خبر: ۳۵۵۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
دعوت تلفني رييس مجلس از منتخبان مجلس دهم

دردیدار لاریجانی با 136 منتخب‌مجلس‌ چه‌گذشت؟/عارف و لاریجانی ائتلاف می‌کنند یا رقابت؟

راهروهاي مجلس شوراي اسلامي اين روزها هرچند كه بايد با توجه به نزديك بودن به آخر سال خلوت باشد اما شايد بتوان گفت كه شلوغ‌ترين روزهاي خود را مي‌گذراند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- برخلاف گذشته كه منتخبان از چند روز مانده به پايان كار دوره مجلس و آغاز دوره جديد به مجلس مي‌رفتند اين بار از سه ماه زودتر مشغول سر زدن به مجلس و آشنا شدن به فضاي مجلس شده‌اند. امروز اما يك موضوع ديگر هم در مجلس به چشم آمد. 136 منتخب مجلس دهم به ديدار مردي رفتند كه نزديك به هشت سال است بر صندلي رياست قوه مقننه تكيه زده است و سه ماه ديگر تكليف ادامه دادن يا ندادن اين تكيه زدن براي او روشن مي‌شود.

به گزارش آفتاب، بر اساس اخبار روز گذشته از ميان 221 منتخب مجلس دهم براي حضور در جلسه‌اي با رييس مجلس شوراي اسلامي دعوت تلفني صورت گرفته بود و با توجه به اينكه برخي از اين افراد در شهرستان‌ها به‌سر مي‌بردند، نزديك به 136 نفر توانستند در اين جلسه كه در تالار شهيد مدرس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، حضور پيدا كنند. بر اساس گفته حاضران جلسه بيشتر به آشنايي گذشته و خبري از بحث در مورد انتخابات هيات رييسه مجلس نبوده است.

 از سوي ديگر، شنيده‌ها حاكي از اين است كه برخي از چهره‌هاي اصلاح طلب كه از حوزه انتخابيه تهران به مجلس راه يافته‌اند نيز در اين جلسه حضور داشته‌اند. در روزهايي كه جدي‌ترين گزينه‌هاي رياست مجلس دهم علي لاريجاني و محمدرضا عارف هستند هنوز تكليف دو مسئله تعيين‌كننده، مشخص نيست. يكي بازي غلامعلي حدادعادل روي لبه تيغ است‌. محمدرضا نجفي نفر 28 تهران كه در ليست اميد حضور دارد هرچند كه از نظر وزارت كشور منتخب است اما با شبهه‌هايي در مورد استعفايش از سمت دولتي سابق مواجه است كه با توجه به عدم اعلام‌نظر رسمي شوراي نگهبان در مورد او، هنوز مشخص نيست كه غلامعلي حدادعادل به عنوان نفر سي و يكم تهران مي‌تواند وارد مجلس شود يا نه. در اين شرايط احتمال كانديداتوري غلامعلي حدادعادل كه در مجلس جديد به مراتب ياران كمتري از مجالس پيش دارد وجود دارد.

همچنین مرحله دوم انتخابات مجلس دهم قرار است دهم ارديبهشت ماه سال آينده برگزار شود. انتخاباتي كه نتيجه آن تكليف 69 نفر ديگر را كه مسلما مي توانند داراي گرايشات سياسي مختلفي باشند را تعيين مي‌كند. هرچند كه هنوز رقابت يا ائتلاف محمدرضا عارف و علي لاريجاني مشخص نيست اما به نظر مي‌رسد كه زود دست به‌‌كارشدن علي لاريجاني براي اين كار به نوعي ريشه در همين احتمالات دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
این چه حرفی است
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
1
نمایندگان عزیز عارف یه دانشمند حوزه برق هست. کانال عارف به اسمشه . بیایید یه دانشمند را برا ... انتخاب کنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین