کد خبر: ۳۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

تعطیلی سفارت و کنسولگری آلمان در آنکارا و استانبول به دلیل تهدید امنیتی

همسو با افزایش نگرانی های امنیتی در پی حمله انتحاری روز یکشنبه گذشته در آنکارا و انتشار برخی گزارش ها منسوب به منابع اطلاعاتی در رسانه ها ، سفارت آلمان در آنکارا و کنسولگری و مدرسه آلمان ها در استانبول امروز پنجشنبه تعطیل گردید.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری دوغان ، در دربهای ورودی اماکن یاد شده نوشته شده است که این مراکز به دلایل امنیتی تعطیل است.

پیشتر سفارت آلمان در آنکارا و سرکنسولگری این کشور در استانبول اعلام کرده اند که امروز پنجشنبه را تعطیل خواهند بود.

سفارت آلمان در آنکارا روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه ای از شهروندان آلمانی خواست که از حضور در میادین بزرگ شهر و مراکز خرید و تفریحگاه ها در آنکارا خودداری کرده و در صورت امکان در منازل خود بمانند.

سرکنسولگری آلمان نیز در بیانیه ای از شهروندان آلمان در استانبول خواسته است که به محل این سرکنسولگری در خیابان 'بی اوغلو' مشهورترین و پرازدحام ترین خیابان استانبول نزدیک نشوند.
مدارس و مهدکودک های آلمانی هم از روز سه شنبه در شهر آنکارا تعطیل شده است.

در پی انفجار تروریستی و مرگبار یکشنبه گذشته در آنکارا باوجود اجرای تدابیر امنیتی شدید در سراسر ترکیه ، مردم از حضور در مراکز شهر خودداری می کنند.

به گزارش رسانه های ترکیه، نگرانی از احتمال تکرار حوادث تروریستی موجب وحشت و نگرانی خارجیان مقیم ترکیه و گردشگران شده است.

در پی انفجار تروریستی روز یکشنبه گذشته در آنکارا که 37 کشته به جا گذاشت ، شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر تحت کنترل شدید امنیتی قرار گرفته و مردم وحشت زده شده و اغلب از حضور در مراکز شهر خودداری می کنند.

نگرانی مردم به حدی رسیده است که کوچکترین شایعه در مورد احتمال حمله تروریستی و انفجار در یک نقطه از این شهرها مانع از حضور مردم می شود.

حمله انتحاری یکشنبه شب در آنکارا که 37 نفر کشته و 125 نفر زخمی برجا گذاشت سومین حمله انتحاری در آنکارا در 5 ماه گذشته می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین