کد خبر: ۳۵۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

جان کری :ما آمریکایی ها با شما آغاز بهار را به جشن می نشینیم

جان کری'وزیرامورخارجه آمریکا در آستانه سال نو خورشیدی با پیام تبریکی به مردم ایران گفت : ما آمریکایی ها به همراه آنان که درهمه جای دنیا از جمهوری اسلامی ایران تا آسیای میانه، قفقاز و جوامعی در ایالات متحده برای جشن بهار و سال نو گردهم می آیند، به شادی می پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
، وزیر خارجه ایالات متحده روز شنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز، افزود : برای همه دوستانمان در سراسر دنیا که این مناسبت را جشن می گیرند، آرزوی نوروزی شاد و سلامت می کنیم.
 
به گزارش ایرنا به نقل از برخی رسانه های خارجیکری یک سال گذشته را در رابطه ایران و آمریکا 'سالی با دستاوردهای بی سابقه' خواند و گفت : ما به طور خستگی ناپذیر کار کردیم تا برخی موانع سوء تفاهم که برای دهه ها بین ایالات متحده و ایران وجود داشت را از میان برداریم و شاهد ذوب شدن یخ زمستان های سخت سال های گذشته بودیم.

وزیر خارجه ایالات متحده سال گذشته در پیام نوروزی خود گفت : ایالات متحده و ایران زمستان های سختی را سپری کرده اند اما اکنون با آمدن بهار، همه ما می توانیم با بهره گیری از این فرصت، به سوی آینده ای بهتر گام برداریم.

کری افزود: ما آمریکایی ها نیز به همراه آنان که درهمه جای دنیا از جمهوری اسلامی ایران گرفته تا آسیای میانه تا قفقاز تا جوامعی در ایالات متحده برای جشن گرفتن رسیدن بهار و سال جدید دورهم می آیند، به شادی می پردازیم.

وی در این پیام خطاب به مردم ایران گفت : 'برای ما که در ایالات متحده هستیم، این روز فرصتی است تا مشارکت های صدها هزار ایرانی - آمریکایی را به یاد بیاوریم که نام خود را در تجارت، خدمات عمومی، قانون، پزشکی، پژوهش، موسیقی و موارد بسیار دیگر حک کرده اند.

جان کری درپایان ابراز امیدواری کرد که روحیه آشتی بتواند اختلافات گذشته را ترمیم و روحیه امید راه را برای رشد و فرصتی تازه هموار کند و این نوروز برای مردم ایران، نه تنها شروع سالی دیگر بلکه همچنین شروع آینده ای روشن تر به معنای فرصت های اقتصادی بزرگ‎ تر داخلی، تعامل پر بار با جامعه بین الملل باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین