کد خبر: ۳۵۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲

کدام داروخانه‌ها در نوروز فعالند؟

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام نحوه فعالیت داروخانه‌های دولتی، خصوصی و بیمارستانی در ایام تعطیلات نوروز، گفت: 1000 داروخانه شبانه‌روزی در کشور در این ایام فعال هستند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر رسول دینارند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ارائه خدمات درمانی و دارویی در کشور تعطیل‌ بردار نیست. بر این اساس هم بیمارستان‌ها و هم داروخانه‌ها باید خدمات‌رسانی را انجام دهند. در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز داروخانه‌های روزانه کمابیش فعالیت می‌کنند؛ اما داروخانه‌های منتخب و شبانه‌روزی کاملا فعالند.

دیناروند با بیان اینکه البته در مناطقی که تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی اندک است، معمولا داروخانه‌های روزانه به صورت کشیک در ایام تعطیل نوبت‌بندی کرده و کار ارائه خدمات را انجام می‌دهند، ادامه داد: بنابراین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اطلاع‌رسانی لازم را در استان و شهر مربوطه خود انجام می‌دهند تا مردم بدانند کدام داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: داروخانه‌های خصوصی که شبانه‌روزی یا منتخب هستند، خدمات را ارائه می‌دهند. بنابراین دسترسی بیماران به داروهای مورد نیازشان هیچ‌گاه قطع نمی‌شود و ما در زمینه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج کمتر دچار مشکل می‌شویم. عمدتا در ایام تعطیل بحث درباره افرادی است که به صورت اورژانسی به دارو نیاز پیدا می‌کنند؛ یعنی کسانی که دچار معضلاتی می‌شوند و به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند یا باید دارو تهیه کنند. ما برای تهیه داروی این افراد نیز در زمان تعطیلات مشکلی نداریم و ارائه خدمات طبق روال عادی انجام می‌شود.

دیناروند با بیان اینکه تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در کل کشور حدود 10 درصد کل داروخانه‌ها است، گفت: بر این اساس حدود 1000 داروخانه شبانه‌روزی در کشور داریم که همه این داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمات را ارائه می‌دهند و برخی از داروخانه‌های روزانه هم به صورت کشیک در ایام عید فعالیت می‌کنند و داروخانه‌های بیمارستانی در ایام نوروز به صورت صد درصد فعال هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین