کد خبر: ۳۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

کشورهای ثروتمند چنددرصد از پناهجویان سوری را پذیرفته‌اند؟

موسسه آکسفام در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است کشورهای ثروتمند تنها 1.4 درصد از میلیون ها آواره جنگی سوریه ای را پذیرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در گزارش تازه ای که موسسه آکسفام در لندن منتشر کرده است از کشورهای ثروتمند خواسته است دستکم 10 درصد از آوارگان جنگی سوریه را بپذیرند.آکسفام: کشورهای ثروتمند تنها 1.4 درصد از پناهجویان سوری را پذیرفته اند

این موسسه که موسسه ای غیر انتفاعی و متشکل از 17 سازمان بین المللی برای ریشه کن کردن فقر ، گرسنگی و بی عدالتی در سراسر جهان است، در گزارش خود تعداد آوارگان جنگی (پناهجویان به خارج از سوریه گریخته) سوریه ای را 4.8 میلیون نفر برآورد کرده است.

در گزارش آکسفام تاکید شده است از سال 2013 بدین سو کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکایی تنها برای 130 هزار پناهجوی سوریه ای امکان اسکان موقت فراهم کرده اند و در طی این مدت تنها 67 هزار و صد پناهجوی سوریه ای را پذیرفته اند.

گزارش آکسفام یک روز پیش از گردهمایی کشورهای جهان به میزبانی سازمان ملل در شهر ژنو سوییس و بحث بر سر میزان سهم جذب پناهجویان سوری از سوی هر کدام از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس ژنو منتشر شده است.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل بیشتر پناهجویان گریخته از جنگ داخلی در سوریه در کشورهای ترکیه، لبنان و اردن اقامت دارند. ترکیه با میزبانی بیش از 2 میلیون و 700 هزار پناهجو بیشترین میزان پناهجوی جنگی سوریه را در خاک خود اسکان داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان ترک،پس از ترکیه لبنان با میزبانی از 1 میلیون پناهجوی سوریه و اردن با میزبانی 636 پناهجو در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

بر اساس گزارش جدید آکسفام تنها 3 کشور آلمان، نروژ و کانادا از جمع کشورهای ثروتمند جهان به قول های خود در زمینه جذب پناهجویان سوری عمل کرده اند و باقی کشورهای ثروتمند از عمل به وعده های خود در این زمینه سر باز زده اند.

بر اساس این گزارش کشورهای استرالیا،فنلاند، ایسلند، سوئد و نیوزیلند نیز به 50 درصد از وعده جذب پناهجویان عمل کرده اند و بیست کشور دیگر ثروتمند جهان نیز در عمل زیر بار پذیرش مسئولیت جذب پناهجویان سوریه ای نرفته اند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در سال 2015 میلادی در مجموع بیش از 292 هزار و 500 پناهجوی خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده اند که بیشتر این پناهجویان به ترتیب تعداد از 5 کشورسوریه،اریتره، عراق ، افغانستان و ایران بوده اند.

بر اساس گزارش آکسفام، آلمان در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان جذب پناهجو را در سال 2015 داشته است و کشور فرانسه در این مدت تنها هزار پناهجوی سوریه ای را پذیرفته است. ایالات متحده آمریکا نیز به رغم وعده جذب 10 هزار پناهجوی سوریه ای تا کنون تنها 1812 پناهجو را پذیرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین