کد خبر: ۳۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

بازنشر توئیتی از ظریف: اگر سال 59 موشک داشتیم صدام جرات حمله نداشت/ ایران توان دفاعی خود را توسعه می دهد

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اگر در زمان حمله صدام به ایران دارای موشک بودیم، می توانست جرات این کار را از وی بگیرد و یا حداقل حملات کور وی را به مردم غیر نظامی کاهش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف اخیرا در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران در ٢٥٠ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است ولی وقتی صدام ما را موشک باران می کرد و برای هشت سال مردم ما را تحت حملات شیمیایی قرار داد، هیچ کسی به کمک ما نیامد.

وزیرامور خارجه گفت: من کسانی را که ایران را به رفتار تحریک آمیز متهم می کنند به این چالش دعوت می کنم که جمله فرمانده سپاه پاسداران را تکرار کنند که گفت ما به جز برای دفاع ، از قدرت نظامی استفاده نخواهیم کرد.

ظریف افزود : نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت ، ایران را از کار بر روی موشک هایی که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند منع نمی کند. متون را بخوانید؛ انگلیسی ساده است و نه متون فنی حقوقی.

**همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در سفر اخیر خود به استرالیا و نیوزیلند، در گفت وگو با رادیو نیوزیلند تاکید کرد که آزمایش های موشکی ایران در تضاد با توافق هسته ای نیست.

ظریف گفت: ما تنها بخش ناچیزی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه صرف تجهیزات دفاعی می کنیم. 

وی تصریح کرد: ما همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته ای ندارند. 

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه گفت: این موشک ها تنها برای اهداف دفاعی هستند و ما به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهیم کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین