کد خبر: ۳۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۸

باهنر با دیپلماسی فعال نقض حقوق بشر توسط غرب را افشاء کنیم

آفتاب‌‌نیوز : وزارت خارجه 

مهندس محمدرضا باهنر که پس از نشست واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین با جام هفته گفت و گو می کرد با تشکر از رویکرد دیپلماسی فعال دولت اظهار داشت: لازم است در وزارت امور خارجه تحرک تازه ای ایجاد شود و سفرای ایران در دیگر کشورها با رویکرد جدید از حقوق ملت ایران و سایر ملل در همه ایجاد به ویژه در فناوری صلح آمیز هسته ای و حق آزادی انتخاب سرنوشت مردم فلسطین دفاع کنند و موارد نقض حقوق بشر توسط غربی ها را افشا کنند. 

تحقیقات هسته ای 

وی همچنین با اشاره به تصمیم مسئولان کشور برای آغاز تحقیقات هسته ای گفت: از آغاز تحقیقات هسته ای که بدون تاثیر پذیری از فشارهای تبلیغاتی و در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود استقبال می کنیم. 

حقوق بشر 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر یک واژه ای زیبایی است که ریشه در ادیان توحیدی دارد به این معنا که پیامبران الهی همواره از حقوق انسان ها در مقابل زورمداران، مستکبران و طاغوت ها دفاع کردند. 

وی گفت: حقوق بشر اصل مسلم در ادیان الهی است ولی امروز از واژه حقوق بشر در غرب، مستکبران و سرمایه داران برای تضییع حقوق انسان ها استفاده ابزاری می کنند.
مهندس با هنر یادآور شد: منطق حاکم بر حقوق بشر غربی ماکیاولیستی و زورمدارانه است یعنی تنها کسانی حق دارند که قدرت و زور و ثروت دارند. 

وی افزود: امریکا که جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کند بدترین و غیر انسانی ترین شکنجه ها را در زندان ابوغریب و گوانتانامو انجام می دهد و مدعیان حقوق بشر غربی این جنایت ها را نقض حقوق بشر تلقی نمی کنند! 

وی گفت: در کشور فرانسه که خود را مهد دموکراسی می نامد حقوق فرانسویان عرب تبار و افریقایی تبار را نقض می کنند و حتی به آنها شغل داده نمی شود و وقتی هم مردم اعتراض می کنند با شدیدترین و بدترین شیوه ها سرکوب می شوند و صدای کسی هم به خاطر نقض حقوق بشر در فرانسه در نمی آید. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: فاشیسم و نازیسم ارمغان مکتب ماکیاولیستی غرب است، اگر در آلمان کوره آدم سوزی به وجود آمده نتیجه مکتب غربی است که به حقوق بشر به دیده ابزاری می نگرد. 

وی افزود: اینکه هر روز دهها نفر در عراق با بمب های امریکایی توسط اشغالگران کشته شوند آیا تضییع حقوق بشر نیست؟ ! 

یا در فسطین صهیونیست ها با حمایت امریکا مردم مظلوم فسطین را قتل عام و خانه هایشان را بر سرشان ویران می کنند. نقض حقوق بشر نیست؟ ! 

مهندس باهنر یادآور شد: به خاطر حمایت ایران از حقوق ملت مظلوم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی انواع اتهامات را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند.
وی افزود: امروز دنیای استکبار برخورداری از فناوری هسته ای را مختص خود می داند و این بی عدالتی و آپارتاید آشکار در جامعه جهانی است. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: امریکا از واژه تروریسم برای مداخله در امور دیگر کشورها سوء استفاده می کند و به همین بهانه کشورهای عراق و افغانستان را اشغال کرده و امروز هم در امور کشورهای دیگر مانند سوریه و لبنان مداخله می کند. 

وی با تاکید بر اینکه با بیان نقض حقوق بشر در جوامع غربی تحقیق و گزارش تهیه کنیم گفت، اگر در کوره های آدم سوزی آلمان یهودیان را سوزانده اند چرا به جای اینکه در آلمان جایی به یهودیان داده شود به مسلمان کشی و فلسطینی کشی روی آورده اند؟! 

باهنر یادآور شد: امروز در حقوق بشر غربی حق آزادی و حق حیات انسان ها سلب می شود و هر جا مسلمانان بر اساس اصول دموکراسی به حکومت برسند این حق را از آنان سلب می کنند. 

کشاورزی در ایران 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کشاورزان نمونه گفت: کشاورزی مایه حیات انسانی است و استقلال در محصولات کشاورزی، استقلال سیاسی و اقتصادی به همراه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی، در محصولات استراتژیک باید به خود کفایی رسیده و صادر کننده این محصولات تبدیل شویم.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با بیان اینکه مسئولان باید برای رشد موزون کشاورزی برنامه ریزی دقیق انحام دهند، اظهار داشت: باید برای کنترل آب های سطحی و برداشت آب های زیر سطحی از تکنولوژی جدید استفاده کرده و برای استفاده بهینه از محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی ایجاد کنیم. 

بودجه 

وی همچنین وابستگی 80 درصدی بودجه سال آینده به درآمدهای نفتی را نگران کننده دانست و گفت: باید از وابستگی شدید بودجه به درآمدهای نفتی اجتناب شود و به گونه ای بودجه بر اساس واقعیت ها بسته شود تا در آخر سال آینده دولت مجبور نشود برای جبران کسری بودجه لایحه متمم به مجلس ارائه دهد. جهت گیری بودجه باید کارآمدی دولت و رونق محیط کسب و کار باشد. 

مهندس باهنر همچنین عید سعید قربان را به عموم مسلمان تبریک گفت و اظهار داشت: عید قربان یکی از بزگترین اعیاد جهان اسلام است و بزرگترین اثر این عید پیروزی بر امیال شیطانی است. 

وی مسلمانان را به شرکت در دعای عرفه دعوت کرد و گفت: امیدواریم توفیق این را پیدا کنیم که راه امام حسین (ع) را در دفاع از عزت اسلام و مسلمین ادامه دهیم. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سالگرد شهادت امیرکبیر یاد و خاطره آن خدمتگزار بزرگ کشور را گرامی داشت و به مسئولان کشور توصیه کرد با مطالعه دوره مسئولیت امیرکبیر در جهت پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر ایران اسلامی تلاش نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین