کد خبر: ۳۵۷۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

رئیس‌جمهور چین: توافق هسته‌ای ایران درس بزرگی برای دنیا بود

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین امروز شنبه از توافق هسته ای ایران به عنوان درس بزرگ دیپلماسی دنیا یاد کرد که باید از آن بسیار آموخت.
آفتاب‌‌نیوز :
وی که برای حضور در اجلاس سران هسته ای به آمریکا سفر کرده است، خاطرنشان کرد: موضوع توافق هسته شش قدرت بزرگ دنیا با ایران نباید به فراموشی سپرده شود و باید همواره به آن توجه داشت.

«شی» تاکید کرد که همواره باید مد نظر داشت که گفت وگو و مذاکره می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و اختلافات را کاهش دهد.

وی بخصوص به توافق هسته ای ایران به عنوان یک مثال بارز اشاره کرد و افزود: راه حل هسته ای ایران نشان داد می تواند بزرگترین مشکلات را با گفت وگو حل و فصل کرد.

رهبر حزب کمونیست چین از دیپلماسی بکار گرفته شده در حل موضوع هسته ای ایران به عنوان درس عبرت آموزی برای دنیا یاد کرد که می تواند روش مناسبی جهت یافتن راه حل برای حل مشکلات باشد.

وی در جمع سران کشورهای دیگری که در توافق هسته ای با ایران مشارکت داشته اند، گفت: توافق هسته ای ایران زیربنایی برای حل جامع بسیاری از مسائل دیگر است.

رئیس جمهور چین تاکید کرد که هرگز نباید اجازه داد نفوذ از بیرون باعث بروز مشکل در اجرای توافق شود و لازم است همه جوانب به تعهدات سیاسی خود عمل کرده و توافق را به نحو احسن اجرا کنند.

وی گفت که ما نقش سازنده ای برای رسیدن به این توافق داشته ایم و همواره به پیشبرد آن مساعدت کرده ایم و کماکان بر اجرای دقیق توافق تاکید می ورزیم.

«شی جین پینگ» همچنین تصریح کرد که دنیا نیازمند یک مدیریت هسته ای قوی است که از اجرای استانداردهای دوگانه جلوگیری کند و اجازه ندهد حقوق کشورها پایمال شود. 

وی گفت که اگر قرار است توافق بین المللی در مسائل مهم حاصل شود و موضوعات از طریق گفت وگو حل و فصل گردد لازم است از اجرای استانداردهای دوگانه پرهیز شده و طرفین اراده سیاسی برای تحقق اهداف خود داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تارنمای «یی سی» چین از قول رئیس جمهور این کشور آورده است که اراده سیاسی کلید حل همه مسائل در جریان گفت و گوهاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
مطمئنا اين درسها را كسي نمي آموزد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین