کد خبر: ۳۵۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

تمدید ریاست عمار حکیم بر مجلس اعلای اسلامی عراق

منابع عراقی از تمدید ریاست عمار حکمی بر مجلس اعلای اسلامی عراق به مدت چهار سال دیگر خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حمید معله سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق از انتخاب عمار حکیم به ریاست این مجلس برای چهار سال دیگر خبر داد.

وی در بیانیه دوازدهمین نشست سراسری مجلس اعلای اسلامی گفت: اصلاحات نباید به افزایش اختلافات سیاسی منجر شود و از هر اقدامی که سبب افزایش مشکلات شود باید پرهیز شود.

معله از نقش مرجعیت دینی در حفاظت از کشور از طریق دعوت جهاد کفایی نیز تقدیر کرد و نقش آن را در دستاوردهای سیاسی به دست مورد تمجید قرار داد.

عمار حکیم پس از انتخاب مجدد خود به ریاست مجلس اعلا به تشریح دیدگاه این مجلس درباره عراق و اهداف آن پرداخت.

وی همچنین به اقدامات حیدر العبادی نخست وزیر عراق در تغییر کابینه نیز اشاره کرد و افزود: ما از تغییرات کابینه غافلگیر شدیم و بر روند اصلاحات نظارت خواهیم کرد.ما ملاحظات به این روند داریم.اگر العبادی در اصلاحات شکست بخورد گروه های سیاسی به دنبال جایگزین خواهند رفت.ما از روند اصلاحات از طریق گامهای جدی و درست حمایت می کنیم.

وی افزود: ما با همه گروه های برای توازن در روند سیاسی مشاوره خواهیم کرد.ما به دنبال تقویت پارلمان حرکت خواهیم کرد تا به ایفای نقش در موفق شدن اصلاحات بپردازد.باید افراد لایق عهده پست ها باشند.نخست وزیر در دولت جدید باید مستقل باشد و ما با ادغام وزارتخانه ها مشکل داریم.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النهرین،حکیم از جذب جوانان در بدنه مجلس اعلای اسلامی سخن گفت و بیان کرد: مجلس اعلای هشتاد درصد از بدنه خود را جوان کرده است.

شایان ذکر است که مجلس اعلای اسلامی عراق یکی از قطب های اصلی روند سیاسی عراق محسوب می شود و در کابینه عراق قبل از تغییرات جدید سه وزارت خانه را به خود اختصاص داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین