کد خبر: ۳۵۸۴۵۱
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

رسايي: بخشي از مردم با چشم بسته راي دادند

تهران متفاوت از شهرستان‌هاست و تابع يك‌سري مسائل ديگري هم هست. شهرستان‌ها خيلي تابع مسائل سياسي نيستند. در تهران بخشي از مردم با چشم بسته راي دادند و كاري نداشتند كه در اين ليست چه كساني هستند.
آفتاب‌‌نیوز : 6 مجلس دهم جايي براي او ندارد، اما شنيدن حرف‌هايش از معادلات مجلس آينده و انتخاباتي كه يكي از غايبان آن بود، خالي از لطف نيست.

حميد رسايي، در گفت‌وگويي كوتاه با «اعتماد» اصولگرايان را به ايجاد هويتي مستقل در مجلس بعدي دعوت مي‌كند. هويتي جدا از طيف‌هايي نظير هواداران علي لاريجاني. همان‌گونه كه در ابتداي مجلس نهم هم منتقدان كنوني دولت كوشيدند تا صف خود را از اين دسته از اصولگرايان جدا كنند و خود راهي جدا در پيش بگيرند. آنها البته چندان هم منتظر توصيه‌هايي نظير توصيه‌هاي حميد رسايي نمانده‌اند و از همين الان كار خود را براي گرفتن كرسي‌هاي حياتي مجلس آينده با ايجاد كميته‌اي هفت نفره آغاز كرده‌اند. اما سخنان حميد رسايي، در مقام نماينده‌اي كه از ادامه كار بازمانده است از آن رو مي‌تواند حايز اهميت باشد كه اين طيف از اصولگرايان نشان داده‌اند كه حداقل در عرصه ترسيم وضعيت سياسي و تصوير‌سازي از موقعيت‌هاي مختلف، حرف‌هايي مي‌زنند كه عموما انطباق زيادي با هم دارد. از همين روست كه مي‌توان سخنان رسايي را به نيروهاي باقي مانده اين جريان در مجلس دهم هم بسط داد و حرف آنها دانست. نيروهايي كه اين روزها را در سوداي بازسازي سياسي خويش در بهارستان سپري مي‌كنند.

رسايي معتقد است كه طيف اصولگرايان منتقد دولت امكان انتخابي بين لاريجاني و عارف براي رياست مجلس ندارند. چرا كه از نظر او هر دوي اين چهره‌ها داراي كار ويژه‌اي تقريبا مشابه براي رقباي دولتي و اصلاح‌طلب اين طيف هستند. از همين روست كه او مي‌گويد آنها در هر شرايطي بايد نامزد خود را براي رياست مجلس داشته باشند. در مقابل هم بعيد به نظر مي‌رسد كه اصولگرايان منتقد دولت براي روزهاي بعد از هفتم اسفند، برنامه‌ ديگري جز اين در دستور كار خويش قرار دهند. آنها هم كمابيش مانند حميد رسايي، رييس فعلي مجلس را چهره‌اي مي‌دانند كه تنها نامي از اصولگرايي براي او باقي مانده است. نشانه‌هاي اين برداشت عمومي در سطح اصولگرايان منتقد دولت را هم به راحتي در كوران رقابت‌هاي انتخاباتي مي‌شد رصد كرد؛ از ليستي كه براي قم بدون حضور علي لاريجاني بسته شد تا اعلام حمايت چهره‌هاي اصولگراي مجلس نهم از سه نامزد حوزه انتخابيه قم كه نامي از علي لاريجاني در آن وجود نداشت.

هر چند شايد داوري حميد رسايي و همفكران او درباره موقعيت لاريجاني و عارف و همين‌طور كاري كه اصولگرايان بايد در مجلس دهم انجام دهند قدري قابل پيش‌بيني و حتي تكراري شده باشد اما در مقابل حرف‌هاي او درباره نتيجه انتخابات تهران بسيار بيش از اينها شنيدني است. نتيجه‌اي كه هنوز اصولگرايان نتوانسته‌اند در بيان رسمي خود روايتي براي تحليل آن پيدا كنند. اين سردرگمي براي تعبير معناي راي تهران در سخنان رسايي هم مشهود است. او از يك سو مي‌گويد مردم تهران با چشم بسته راي داده‌اند و از سوي ديگر با اشاره به كاهش ٢٠درصدي آراي پايين شهر و افزايش ٢٠ درصدي آراي بالاي شهر، معتقد است كاركرد اقتصادي دولت باعث بدگماني عمومي مردم ضعيف به حاكميت شد و اين نتيجه رقم خورد.

   تصوير شما از هويت مجلس بعدي و خط و ربط سياسي آن تا همين مرحله چگونه است؟ به عبارتي فكر مي‌كنيد تمايلات سياسي غالب در اين دوره مجلس متوجه كدام سمت باشد؟


هويت مجلس آينده را نخستين بزنگاه آن مشخص مي‌كند كه آن انتخاب هيات رييسه مجلس دهم است. اگر رييس مجلس آينده سر ليست اصلاح‌طلبان در تهران يا سرليست اصلاح‌طلبان در قم باشد، آن مجلس به نظر من يك مجلسي مي‌شود كه گرايش به همين جريان دارد و آن وقت خوش به حال دولت خواهد شد. اما اگر به غير از اين نفر سرليست، گزينه ديگري از مجلس بيرون بيايد آن وقت مي‌توان گفت كه مجلس گرايش متفاوتي دارد. و الا آقاي لاريجاني و عارف، هر كدام‌شان كه باشند فرقي نمي‌كند.

   يعني شما بين اين دو نفر كه يكي اصلاح‌طلب و ديگري اصولگرا ست، تفاوتي نمي‌بينيد؟


نه. به هر حال هر كدام كه بشوند براي دولت يك سري محاسن و معايبي دارند. آن چيزي كه روشن است اين است كه همه اينها دل‌شان مي‌خواهد آقاي لاريجاني رييس باشد.

   مثلا چه كساني؟


هم دولتي‌ها و هم اصلاح‌طلبان و هم آقاي هاشمي. همه اينها دل‌شان با آقاي لاريجاني است.

   يعني واقعا فكر مي‌كنيد در جريان اصلاحات گرايش براي رياست به سمت آقاي عارف وجود ندارد؟


وقتي كسي كه هر دو راهنمايش كار مي‌كنند و در مواقعي كه نياز است او را به عنوان اصولگرا و در مواقع ديگري به عنوان اصلاح‌طلب معرفي و بهره‌برداري كنند و به نوعي براي آنها بهتر است. به نوعي آقاي لاريجاني از نظر من حالت تقطير‌كننده جريان اصولگرايي را دارد. يعني وقتي آقاي لاريجاني انتخاب مي‌شود، جريان اصولگرايي فكر مي‌كند كسي آنجا نشسته كه منتسب به او است در حالي كه اين‌گونه نيست. كنترل جريان اصولگرايي براي دولت و اصلاح‌طلبان به وسيله آقاي لاريجاني خيلي براي آنها راحت‌تر است يا به عبارت ديگر سركوب جريان اصولگرايي با آقاي لاريجاني راحت‌تر جلو مي‌رود تا آقاي عارف.

   جريان اصولگراي منتقد دولت آيا در اين شرايط چهره و گزينه‌اي دارند كه بتوانند وارد اين ميدان كنند يا اين كه شما مي‌گوييد فقط بيان چيزي شبيه يك آرزوي سياسي است؟


به عقيده من دارند و چهره‌هايي هم هستند كه اين قابليت را دارند كه وارد رقابت شوند. اما اصل حرف من اين است كه تفكري كه براي خود حرفي دارد و مبنا دارد، حالا درست يا غلط بحث ديگري است، نبايد پاي رفتار زيگزاگي آقاي لاريجاني بيايد كه براي ماندن در قدرت يك روز راهنماي چپ مي‌زند و يك روز راهنماي راست. اين جريان اصولگرايي نبايد پاي آقاي لاريجاني ذبح شود. از نظر من اصلا مهم نيست چه كسي رييس بشود، آقاي لاريجاني يا آقاي عارف.

   خب با اين حرف شما من يك فرض مطرح مي‌كنم كه مثلا رقابت رياست نهايتا بين آقايان لاريجاني و عارف باشد. آن وقت به نظر شما اصولگرايان بايد چه كنند؟ شما در چنين لحظه و موقعيت فرضي چه پيشنهادي براي جريان اصولگرايي داريد؟


من اگر در مجلس بودم، مي‌گفتم كه جريان اصولگرايي بايد مستقل عمل كند و كانديداي سومي را وارد عرصه رقابت كند. چون عرض كردم كه از نظر من هيچ فرقي نمي‌كند. آقاي لاريجاني در ظاهر اصولگرايي را قبول دارد اما در واقع امر يك ورژن ديگري از تفكرات اصلاح‌طلبي است. تفكر اصلاح‌طلبي متاسفانه يعني اينكه براي رسيدن به قدرت بايد هر كاري انجام داد. همين هم جريان اصلاحات را زمين زد و همين موضوع هم آقاي لاريجاني را زمين خواهد زد. اصلاح‌طلباني كه دوستان جاني حضرت امام‌(ره) بودند حاضر شدند با دشمنان امام دست دوستي بدهند تا با رقيب مقابله كنند.

   كنايه شما به كيست؟ يعني مثلا الان به آقاي ظريف و روحاني داريد كنايه مي‌زنيد؟

نه، من دارم از سال ٧٦ به بعد را مي‌گويم. از آن سال به بعد به خاطر رقابت سياسي و براي اينكه طرف مقابلش در قدرت نباشد حاضر شد دست بدهد با نهضت آزادي كه خودشان آمدند گفتند كه امام فرموده اگر اينها به قدرت برسند چنان سيلي‌اي به اسلام مي‌زنند كه اسلام به اين زودي‌ها سر بلند نمي‌كند. آقاي لاريجاني هم دقيقا همان مسير اصلاح‌طلبي سال ٧٦ را جلو مي‌رود و دقيقا در اين مسير متاسفانه اين جريان كه آقاي لاريجاني در راس آن است، عاقبتي پيدا مي‌كند كه اصلاح‌طلبان الان پيدا كرده‌اند. چون هويت آن بر اساس رسيدن به قدرت تعريف شده است.

   با توجه به نتيجه انتخابات تهران و جو رواني حاصل از آن فكر مي‌كنيد دور دوم اصولگرايان كار راحتي داشته باشند يا نه؟ فكر مي‌كنيد در انتخابات دور دوم نتيجه تهران تاثير مي‌گذارد؟


تهران متفاوت از شهرستان‌هاست و تابع يك‌سري مسائل ديگري هم هست. شهرستان‌ها خيلي تابع مسائل سياسي نيستند. در تهران بخشي از مردم با چشم بسته راي دادند و كاري نداشتند كه در اين ليست چه كساني هستند. فقط چون يك چيزي شنيده بودند همين‌طور به همه راي دادند.

   اين توهين به راي مردم پايتخت نيست؟ به هر حال ما مدام مي‌شنويم كه مردم با شعور و بصيرت انتخاب مي‌كنند. اين همخواني با حرف شما ندارد.


اين حرف خود راي‌دهندگان و حتي سياسيون اصلاح‌طلب است كه مي‌گفتند ما حتي اينها را نمي‌شناسيم يا تعداد كمي را مي‌شناسيم. رسما حتي مي‌گفتند كه اگر آقاي كوچك‌زاده هم در اين ليست بود ما به آن راي مي‌داديم.

   خب خود مقام معظم رهبري هم يك بار به صراحت گفتند كه ايشان هم بر اساس ليست‌ها راي مي‌دهند و امكان دارد كه به عنوان رهبر جمهوري اسلامي برخي نامزدها را نشناسند، اما به ليست‌ها اعتماد مي‌كنند. اين تعبير شما حتي با اظهارنظر رهبري هم متعارض است.


نه، آن موضوع فرق مي‌كرد. مال جريان اصلاح‌طلبي اين شكلي نبود. اصلاح‌طلبان مي‌گفتند ما اصلا كاري نداريم. چون آدم‌هاي اصلي اصلاحات هم اينها را نمي‌شناختند. خدايي شما فكر مي‌كنيد حتي آقاي خاتمي اينها را مي‌شناخت؟ قطعا خيلي‌ها را نمي‌شناخت. حالا چه برسد به بقيه. يا آقاي هاشمي و روحاني كه از اين ليست حمايت كردند آيا آن را مي‌شناختند؟ قطعا نمي‌شناختند. واقعا دست‌انداختند و هر كس دم دست‌شان رسيد آوردند توي ليست. من خيلي از اينها را مي‌شناسم و شايد بيشتر از اصلاح‌طلبان هم بشناسم. حالا ان‌شا‌الله اينها مي‌آيند توي مجلس و شما مي‌بينيد چه كساني هستند و چقدر اصلاح‌طلب هستند. احتمالا مي‌آيند و يك جور ديگري كه شما توقع نداريد حرف مي‌زنند.

   اين نشانه نفوذ آن دعوتي كه براي راي دادن انجام شد، نيست؟ نشانه مقبوليت عمومي آن دعوت نيست؟


نه، نشانه اين است كه جريان اصلاح‌طلبي پادگاني عمل مي‌كند. اصلا هم بحث مقبوليت آقاي خاتمي نيست. همين آقاي خاتمي در مجلس هشتم آمد جلو و به اسم او ليست دادند كه آقاي جهانگيري و انصاري و امثال اين چهره‌ها هم در ليست آنها بودند و آقاي خاتمي هم آمد عكس خود را بالاي همه اينها زد. خب بعد چند نفر راي آوردند از آن ليست؟

   آن ليست مربوط به هشت سال قبل بود و امروز ما داريم درباره شرايط سال ٩٤ حرف مي‌زنيم. آدم‌ها يك وقتي محبوب هستند و مقبول و يك وقت ديگر خير. الان اگر اين ليست راي آورده، به نظر شما دليلش اگر آن دعوت نبود، چه چيزي بود؟

من كه دماسنج ندارم بفهمم چقدر از اين راي تهران مربوط به پيام تصويري آقاي خاتمي مي‌شد و چقدر براي بقيه عوامل. خيلي چيزها موثر بود. ٢٠ درصد مشاركت در جنوب تهران كاهش پيدا كرد و ٢٠ درصد مشاركت در شمال شهر افزايش يافت. خب نتيجه به هم خوردن اين توازن شد اين ليستي كه راي آورد.

   خب اصلا فرض بگيريم حرف شما درست. اصلا چرا بايد ٢٠ درصد مشاركت در جنوب شهر كاهش بيابد و در شمال شهر بيشتر شود؟

دليلش در جنوب شهر اين بود كه مردم تفاوتي بين چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نمي‌دانند. در اين دو سال عملكرد دولت به شكلي بود كه مشكل اقتصادي مردم را بيشتر كرد و مردم هم كه حاكميت را يكپارچه مي‌ديدند نيامدند و در شمال شهر هم كه مسائل اقتصادي مهم نيست و همه متوجه مسائل سياسي هستند، موقعيت را مناسب ديدند و آمدند.

   ولي اين چيزي كه درباره جنوب شهر مي‌گوييد با بحث بصيرت سياسي مردم در تضاد است. چطور مردمي كه حتي مسائل جهاني را به خوبي درك مي‌كنند و گفته مي‌شود جلوتر از نخبگان سياسي حركت مي‌كنند، از درك چنين مساله ساده‌اي عاجز هستند؟


اتفاقا بصير هستند. مردم مي‌فهمند.

   خب از يك طرف مي‌گوييد بصير و سياسي‌ترين مردم دنيا هستند و از طرف ديگر مي‌گوييد فرق دولت را با كليت حاكميت نمي‌دانند؟


همين مردم مي‌گويند وضع معيشت جامعه بدتر شده. آنها حاكميت را يكپارچه مي‌بينند. اين را هم بارها در مجلس گفته‌ام كه مردم كوچه‌و بازار تفاوتي بين من و فلاني قايل نيستند. مي‌گويند بالاخره جمهوري اسلامي است و همه را يكي مي‌بينند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
6
220
افرین بر این ملت که حتی با چشم بسته ( بقول رسایی تندرو) توانستند شایستگان را برگزینند
ونه بزرگی به تند روی و پرخاش وفحاشی و بی ادبی بدهند
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
مردم تهران نه با چشم سر بلکه با چشم دل رای دادند.
علیجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
171
خوب شد با چشم بسته رای دادن وافرادی امثال شمارا به مجلس نفرستادند دم انها گرم
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
چه چشم بسته چه چشم باز به داد مردم فقیر برسید بیاییدکم کنیم فاصله طبقاتی را که شعار نخست انقلاب بود را که امروز شماها به فراموشی گرفته اید و دنبال قدرت و پست هستی ! چه شده شما را به جایی که آسمانی باشید همه زمینی شده اید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
چه عقده ای نسبت به لاریجانی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
123
ممنون که ما رو میخندونید و موجب شادی ما میشوید اقای رسایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
119
تو دیگه برو بگیر بخواب
کم بلا سر این سرزمین نباوردید با دوستانت
بگذار مردم کمی راحت حال باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
96
اتفاقا با چشم کاملا باز رای دادند و عناصر مخرب منافع ملی را بیرون انداختند. از جمله بسیاری از یاران شما رو. خود شما هم اگر فرصت شرکت داشتید کنار امثال کوچک زاده قرار میگرفتید. مردم چشمشون بازه.
اسماعیلی
|
Germany
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
28
فرض محال : تنها کسانیکه به شما رای داده اند چشمشان باز است.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
73
اين بخشي هميشه بوده يا اين دوره اضافه شدن . صد بار ديگه هم بيايم راي بدهيم با چشمان باز هم به شما راي نميدهيم
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
55
آخه اصولگراهایی بدون پرچم لاریجانی تو مجلس که 30 نفر بیشتر نیستند ! این 30 تا میخواهند رییس انتخاب کنند ! رییس اینده قطعا و قطعا لاریجانی و نایب رییس عارف ! شک نکنید !!! اقای رسایی هم بره خوش بگذرونههه
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
4
76
مردم با بینش کامل پای صندوق آمدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
4
70
تا كور شود هر كه نتوان بيند
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
7
12 فروردین 1358
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یعنی اون تاریخ هم با چشم بسته رای دادند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
4
64
هر وقت ملت آگاه شدند و دست پلیدها را از سر مردم بینوا کوتاه کردند با چشم بسته رأی دادند !!!!!!!!!!!!چقدر تو بدبختی که اینگونه فکر می کنی . بهت بگیم که این هنوز از نتایج سحر است آره بابا باش تا صبح دولتت بدمد آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
79
اگه مرد بودی تعداد رای خود را که دوره قبل به مجلس رفتی هم میگفتی!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
70
اقای رسایی معلومه 1 افتابه افاقه نکرده شما برو همچنان افتابه ابو بریز همونجا که رفیقت گفت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
احسنت افرین دقیقا عالی بود قربونت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
82
عجب کینه ای داره از خاتمی! بابا همه فهمیدن تو نبفهمی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
65
قطعا. با چشم بسته فقط به شما و طیف شما رای ندادند. هرکسی باشد غیر از شما برای این مملکت خیر است.
پارسا
|
Netherlands
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
72
خدا روشکر آقای رسایی شما تمام شدین نمایندگانی که دشمن شادی این مردم بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
57
همه ملت شريف و مومن ايران اسلامي با چشمهايي باز، بصيرتي والا، بينشي اسلامي و آگاهانه، انتخاب كردند و برگزيدند. بنابراين صحيح نيست كسي كه كنار گذاشته شده اينطور تنگ نظرانه حرف بزند و نظر دهد. ملتي كه با دادن شهداي پاك و با جان و دل، انقلاب و ميهن عزيزشان را حفظ كردند و دشمن را با خفت و خواري از خاك وطنشان بيرون راندند، هرگز اجازه نمي دهند هر كسي دهن باز كند و در مورد راي شان كه حق الناس است، اينطور بي ادبانه صحبت كند: "مردم با چشم بسته راي دادند" يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! با چشم بسته راي دادند چون تو را انتخاب نكردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
57
ولی رسایی نبود که با چشم باز به ... تاریخ فرستاده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
55
چقدر توهين به مردم تهران كردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
61
مردم زمانی چشم بسته رای داده بودند که تو و امثال تو متاسفانه به خانه ملت راه یافته بودید ٬ ایکاش متوجه بودید که ایران و دنیا بدون شما چقدر دوست داشتنی و ارام است ٬ ایکاش می فهمیدید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
51
بله.قبلا.با.چشم.بسته.رای.دادهاند.که.شما.رای.اوردی.
قراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
36
از سخنان گوهر بار ایشان نتیجه میگیریم تمام رای های مردم در طول این دوران باچشمهای بسته بوده واین یعنی توهین به مردم وزیرسوال بردن نظام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
50
چشم بسته را شما داری آقای رسایی که نمیتونید بازم قبول کنید که مردم روشن ایران دیگر مردمان زمان قاجار نیستند که منتظر تغییر اوضاع باشند، بهتر است واقع بین باشید و بدانید که مردم همراه کسانی که افراطی و تندرو هستند نبوده و نخواهند بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
52
اب بریزجایی که میسوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
31
عجب خبرنگار با قدرت و حضور ذهن خوبی دارید .ایول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
50
خداروشکر. که شماراتومجلس اینده نمیبینم.
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
49
جالبه آقای رسایی اگه همین مردم به شما رای میدادن شما و هم مسلک هاتون و صدا و سیمای میلی تون هفته ها شعار مردم کار را تمام کردند و مردم با بصیرت آمدند و ... سر میدادند و هی سرود و آهنگ حماسی پخش میکردند ولی حالا همین مردم ...
خجالت بکش آقای محترم مردم همیشه هوشمندانه رای دادند و اینبار با هوش و بصیرت و کارشناسانه
ناشناس
|
Oman
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
47
مردم از شعارهای توخالی و عوامفریبانه شما باصطلاح اصولگرایان خیری ندیدند و خسته شده اند. دوره شما کلا تمام شده است. مردم می خواهند راحت و بی دردسر مثل بقیه انسانها روی این کره خاکی زندگی کنند و هرروز نگران جنگ و تحریمهای جهانی نباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
42
چه با چشم بسته چه با چشم باز رای داده باشند مهم این است که امثال تو را انتخاب نکردند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
42
در دوره ایی که تمام قدرت دست شما بود دولت هفت میلیارد در امد داشت با ان پول میشد یک کشور جدید خرید چه برسد به باز سازی اقتصاد ولیکن کل ان با سیا ست های شما ها به باد رفت وهمه میدانند که پول ها چطور شد نیاز به گفتن نیست .. مطمئن باشید با این سیاست دشمن تراشی هیچ کس در اینجا سرمایه گذاری نخواهد کرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
6
پس قبول دارید که بخشی از مردم هم با چشم باز رای دادن ...خدا را شکر .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
28
منظور آقاي رسايي ازاون بخشي ، افراديست كه عليرغم آبروريزي هاي ايشان و امثالهم مجددا چشم بسته واز روي تعصب به طيف ايشان راي دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
24
ولی حیف شد حالا به کی بخندیم؟
از این ها هنوز تو مجلس مونده؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
27
آقای رسایی آن موقع که بر علیه وزیر محترم خارجه موضع گرفته بودید باید میدانستید که آقای وزیر محبوب دلها ی ما ایرانیان میباشد وآن شد که شما فکرش راهم نمیکردید
مهدی
|
Germany
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
11
آقای رسایی متاسفانه چشم مردم تهران درانتخابات دورقبل بسته بودکه با شرکت نکردن درانتخابات باعث ورودشما وهمفکرانتان به مجلس نهم شدندو زمانیکه چشم بازنمودنددیدند که چه کلاه گشادی به سرشان رفته ودچار خسران فراوانی شده اندودرانتخابات مجلس دهم جبران مافات کردند.(اهل دیار کریم خان زند.ملایر)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
25
ای که هفتاد رفت ودر خوابی.....مگر این چند روزه در یابی.درخانه اگر کس هست یک حرف بس است جناب رسایی
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
8
اقای رسایی پس مسئله بصیرت...، واجب دانستن شرکت درانتخابات و....در صحنه بودن و ...به قول شما مردم پایین شهر کجا رفت ؟؟؟ بس کنید برادر ...
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
26
جوک نگو اتفاقا مردم این دوره با چشم باز رای دادند تا جنابعالی وامثال شما به مجلس راه پیدا نکنند.
چشم بسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
19
چکارش دارید! بگذارید دلش ، برای دلایل ندیدنش و دیگرانش خوش باشد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
26
قدرت و نون مفت خوردن چه ارزشی داره که اینقدر سرو صدا میکنند امثال رسایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
18
دم خبرنگار گرم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
16
خیلی با چشم باز رای دادید یه جوری حرف میزنین خیلی حالیته .
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
21
كاش رسايي وامثال ايشون چشم بصيرت داشتند واقعيات را ميديدند
سید محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
23
آنهایی که به توی ... رای دادند چشم هایشان بسته بود .
حامد
|
Germany
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
24
سلام.
داداش... شما رد صلاحیت شدی دیگه دست بردار. برو به کار و زندگیت برس. دست وردار دیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
19
...
چرا شما رد صلاحيت شدید
چرا پاسخگو نیستید
چرا پس از این پرسشها من را بلاک کردید
تا پاسخ ندهید همه جا میپرسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
20
آقای رسایی همین تحلیل و تفسیر ها داشتی تا این مردم آگاه تو مجلس راهت ندادن نتیجه ندیدن مردم نه برای جنابعالی برای هرکس باشه همینه پس مردم را فراموش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
23
مردم زمانی چشمشان را بستنندکه به امثال شما رای دادند ، که در طول هشت سال گذشته این کشور را ویران ساختید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
10
آقای رسایی همیشه رو اعصاب بودی ، رفتنت مبارک ....
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
9
اقاشما کاری کردید که مردم دیگه چشم بسته هم شما را میشناسند وبه شما رای نمیدهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
4
1
شما که جرات نداری نظرات رو منعکس کنی بیخود میکنی بخش نظرات رو میذارید.شما هم مثل دولت .... و سلیقه ای رفتار میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
1
6
بله . من آن زمان که به احمدی نژاد رای دادم چشمم بسته بود. بعدش به خودم گفتم : یا با چشم باز رای می دی یا اصلا رای نمی دی
انتخابات بعدی من به روحانی رای دادم . کلا یه آدم اصلاح طلب شدم
خیلی هم راضی ام .
باز هم به روحانی رای می دم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
8
آقای رسایی چشم مردم تهران بسته نبود چشمان شمابسته بودکه چشمان مردم رابسته میدیدید بس دیگه کمتر توهین کن به مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
12
آقای رسایی چشم مردم تهران بسته نبود چشمان شمابسته بودکه چشمان مردم رابسته میدیدید درثانی مردم جنوب تهران خیلی خیلی ازشماوامثال شمابیشترمی فهمند.چرا یاوه گویی میکنید؟خودرااصلاح کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
9
اقای رسایی دست بردار برادر این چه وضعیه رای بیارین مردم با بصیرتن رای نیارین میشن مردم کوفه
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
10
هروقت امثال اقای رسایی رای نیاورندمردم رابه برچسب های مختلف متهم میکنند؟ فتنه گرفتنه -برجام 5-اصلاح طلب-وغیروووووووووووو
بی نام تو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
10
ان زمان که مردم را عامی تلقی میکردی و خود را دانشمند دیگر همه شما را شناختند.....
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
12
اتفاقا تنها موردی که مردم با چشمان باز رای دادند این دوره بوده.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
کاملا درسته البته عده ای از مردم ساده وبیچاره از روی نا آگاهی رای میدن که نتیجه اش امثال ایشو ن میشه ولی عده ای معمولا شرکت نمیکنن ولی اگر شرکت کنند طرفدار شما نیستند چرا از این همه پیام های مردم درس نمیگیرید مردم روش شما اخلاق شما وعملکرد شما را دوست ندارند حتی متنفر هستند از این تندرویها آقای لاریجانی وامثال ایشان را چون میانه رو بودند انتخاب کردندبیایید با مردم همراه شوید وخلاف جهت آب شنا نکنید اگر شما مسلمان واقعی وایرانی واقعی هستید با مردم همراه شوید
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
11
جای بسی تاسفه آدم دق میکنه عده ای تو کشور که همه چیز وهمه پستها رو یک جا برا خودشون میخوان وحق خودشون میدونن مثل دشمن وحتی بدتر به دولت حمله میکنن انتقاد میکنن البته کاش انتقاد تخریب میکنن تومسایل واموری که بهشون مربوط نیست اظهارنظر ودخالت میکنن فکر نمیکنم تو هیچ کشوری اینقدر بی قانونی وبی نظمی حاکم باشه این دولت اگه خوب هم نباشه وعملکرد خوبی هم نداشته باشه که البته داره بازهم حداقل 10 بربر از دولت قبلی بهتره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
9
اونایی که چهار سال پیش به شما رای دادند بله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
4
چشم بسته بهتر از مغز بسته، دهن بسته بهتر از مغز بسته و دهن باز، مردم می بینند و می فهمند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
به نظر من دکتر عارف بهترین گزینه برای ریاست مجلس هستند . مجلس جای دورویی نیست .البته اقای لاریجانی هم محاسنی برای اصلاحات داشته اما این از روی منافع شخصیشان بوده است
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
2
باشه بهش میگم رسایی جان .......
کسی هم بهت رای نداده .....من که اینو میدونم
ناشناس
|
France
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
4
0
رسايي دوستت دارم
سید علی
|
United States of America
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
4
به قول رفیقتان آب را بریزید اونجا که .........
سیزده بدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
اصلا به ...رسایی نمیخوره نماینده مجلس باشه
کی دوست داره با رسایی همکار باشه؟
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
1
بنا به اعتقاد جناب رسايي بيست درصد از مردم جنوب تهران در انتخابات به اعتراض به وضعيت اقتصادي كشور... قهر كردند. بله خيلي ها با بخش اصولگراي ... قهر هستند و البته درصد نارضايتي مردم بسيار بيشتر اذ ٢٠ درصد است.
كاشكي يكبار هم كه شده رفراندومي برگزار ميشد تا حقايق بيشتري براي امثال جناب رسايي روشن ميشد
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
4
چشم باز کن واقعیت را ببین آقا رسایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
1
اتفاقا .... این اولین بار بود که این میزان محدودیت برای ....مردم.. اعمال شد ولی بیشتر مردم خیلی با بصیرت شرایط و محدودیت ها رو درک کردند و به یک تفکر واحد و نه به اشخاص رای دادند که این نشان از رشد بلوغ سیاسی هموطنان عزیزم داره. البته این مشکل بسیار بزرگی برای ....اصولگرا خواهد بود مخصوصا در انتخابات های آینده که مانع ورود چهره های شاخص آنها از رسیدن به مناصبی که رای مردم کوچکترین اثری در آن داره میشه، ...این اتفاق خیلی فرخنده ای هست.
مجید از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
1
رسایی...شادم که رفتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
1
درودبراین ملت که...زنده باشن انشاالله
اصغر
|
United States of America
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
منم با شما موافقم برادر رسایی اما اونایی که شما رو رد صلاحیت کردن با چشم کاملا باز این کارو کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
3
ازت نمی گذریم رسایی
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
چه کسی از تحریم سوذ می برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
4
آفرین به ملت عزیز ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
4
آفرین به ملت عزیز ایران که افراد بی صلاحیت رو از صحنه کنار زدند.درود به شرفتان
داد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
همه با چشم باز خواستند افراطیون را از صحنه روزگار خارج کنند. که همین طور هم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
حالا چون خودت رای نیاوردی چشمها بسته بود؟؟ اتفاقا دفعه قبل که تو و امثال تو رفتند مجلس چشم ها بسته بود نه الان!!
علی معرف
|
United States of America
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
آب رو اگر بریزی جایی که میسوزه احتمالش بالاست که صدای حسینیان و رسایی و کوچک اف دربیاد .....
پس آب رو باید همون جا ریخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
به مردم توهين نكن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
4
اتفاقا 7اسفند 1394 مردم ایران با هوشیاری و بصیرت کامل رای خود را به منتخبان خود دادن و به میانه روی و تدبیر و اعتدال اری گفتن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
خوب مردم ایرانه دیگه چکارشون میشه کرد گاهی با چشم باز اشتباه میکنه و به امثال تو و

احمدی نژاد رای میده گاهی هم باچشم بسته میزنه به هدف و به امثال روحانی و عارف و هاشمی

رای میده

شاید هم عیب از شماست که این مردم رو نشناختی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
حرف شمالرو قبول دارم واقعا واحساسی به شما رای دادند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
ملت ولایتمدار به پرونده ورفتار شما رای دادند.نیازی به اظهارنظر ندارید.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
2
کنار گذاشته شده ها شاید اگر به طرف مردم برگشتند و متوجه شدند که در اشتباه بوده اند در آینده دوباره رای بیاورند . البته به شرط بخشش مردم . فقط شاید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
با چشم بسته رای ندادند ، چشمشان را بستند تا بعضی ها را نبینند چون از دیدن چهره های تکراری و پر حاشیه خسته شده اند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
راست می گوید آنهایی که یه لیست امید رای ندادند چشم بسته بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
تو دهنی خوبی بود! اونم چشم بسته هدف را زدن.......با چشم باز چه شود !!!!!!!1
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
با چشم بسته رای دادن چون به تو رای ندادن!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
عملكرد درخشان جنابعالي و همكيشانتان باعث ... شد.

براي هميشه به تاريخ پيوستيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
چشم بسته نتایچ بهتری داشت
90درصد بودند
فاضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
مابقدری به سرلیست وحامیان لیست اعتمادداشتیم که چشم بسته انتخاب کردیم.راستی آقای رسایی منتظراعزامتان هستیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین