کد خبر: ۳۵۸۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
انتقاد از تلاش مذبوحانه برخی در جهت القای اختلاف در کشور

انتقاد هاشمی از بداخلاقی درباره مسائل موشکی و اتهام‌زنی افراطیون/متأسفانه بعضی‌ها مخالفان خود را با بدترین تعابیر تخریب می‌کنند

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر، معاونان، روسای کمیسیون‌ها و مدیران دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک سال نو، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را برای تقویت پایه‌های کشور ضروری دانست و گفت: امیدواریم با آیین‌نامه جدیدی که رهبری نظام داده‌اند، شاهد اجرای کامل این سیاست‌ها در کشور باشیم که مصوب مجمع تشخیص و مورد تأیید رهبری نظام است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعال کردن کمیسیون نظارت را بسیار مهم دانست و گفت: باید با گسترش کیفی حضور متخصصان در کمیسیون و تقویت تعامل با دولت و مجلس، توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری نظام در رأس تصویب قوانین و لوایح قرار گیرد.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنان خویش، با اشاره به گزارش آقای سردار وحیدی از اوضاع منطقه، گفت: اوج نگرانی این است که تروریست‌ها از سر استیصال به سلاح شیمیایی متوسل شوند که یک‌بار در تکریت چنین جنایتی را مرتکب شده بودند.

ایشان با تشریح اوضاع عراق، سوریه، یمن، لیبی و افغانستان، گفت: اگر چه مقابله نظامی با این گروه ضروری است، اما عقلای جهانی باید برای ریشه کنی آنها برنامه‌ریزی کنند.

انتقاد هاشمی از بداخلاقی درباره مسائل موشکی و اتهام‌زنی افراطیون/متأسفانه بعضی‌ها مخالفان خود را با بدترین تعابیر تخریب می‌کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطر تروریست‌ها را یکی از مسایل واقعی منطقه در آینده دانست و گفت: کشورهایی که این گروه‌ها را برای اهداف خاصی خلق کرده بودند، الان گرفتار جنایات آنها شده‌اند و آشکارا اظهار نگرانی می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مبارزه با تروریسم را مسأله مهم بشریت در شرایط جدید دانست و گفت: با توجه به گستردگی حضور آنها در کشورها، ریشه‌کنی آنها آسان نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حفظ امنیت داخلی برای مقابله با حضور احتمالی تروریست‌ها را ضروری دانست و گفت: البته ایران نیروهای بسیار مستعد و آماده‌ای برای مقابله با آنها دارد و تروریست‌ها مطمئن باشند که کمترین اقدام آنها علیه ایران، با قوی‌ترین پاسخ‌ها مواجه خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تلاش بعضی‌ها در جهت القای اختلاف در کشور را مذبوحانه و با برنامه دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خبرگان، گفت: بعید نیست توسل به اختلافات مذهبی پایه برنامه‌های بعدی دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و ایران باشد و متأسفانه برخی از افراطی‌ها هم به این اختلافات دامن می‌زنند.

ایشان القای جنگ بین شیعه و سنی را برای منطقه خیلی خطرناک دانست و گفت: باید با جدیت جلوی این برنامه شوم را گرفت، چون شعله‌های جنگ‌های مذهبی، همه چیزها را می‌سوزاند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین سیاست‌های کلی در جهت تقویت وحدت شیعه و سنی در کشور را مهم خواند و گفت: می‌توان این مسایل را به عنوان اسناد بالادستی نظام برای مسؤولین در همه سطوح تدوین کرد.

ایشان با اشاره به گزارش آقای واعظی از وضعیت داخلی، گفت: اختلافات داخلی برای کشور و انقلاب سم است و متأسفانه بعضی‌ها انتقادات سیاسی و نقد منصفانه را با بداخلاقی‌ و تهمت و افترا اشتباه گرفته‌اند و به خود اجازه می‌دهند که مخالفان سیاسی خود را با بدترین تعابیر تخریب کنند که نه اسلامی است و نه انقلابی.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مسایل مربوط به موشک را یکی از مصادیق تازه بی‌اخلاقی‌ها دانست و گفت: جمله‌ای را به من نسبت داده‌اند که از اساس خلاف واقع است و اصلاً بیان نشده است، در حالی که همه می‌دانند ایجاد و توسعه صنایع موشکی از ابتدا توسط چه کسانی پایه‌ریزی شد و رشد نمود.

در آغاز این دیدار، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ آقای حسن واعظی، معاون امور کمیسیون‌ها و تدوین مصوبات مجمع و رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه ـ  آقای میرزاده، رئیس ستاد دبیرخانه ـ سردار وحیدی، رئیس کمیسیون سیاسی دبیرخانه و دکتر دانش‌جعفری، رئیس کمیسیون نظارت دبیرخانه و دبیر کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک سال نو، گزارشی از مصوبات و جلسات مجمع تشخیص و کمیسیون‌های آن در سال گذشته، اوضاع سیاسی و نظامی کشورهای منطقه و برنامه‌ها برای تقویت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
قبلا افراطی ها و تند روها منحصر به ضد برجام بود از نظر ایشان حالا به کسان دیگر هم گسترش یافت هر کس ضد ایشان حرفی بزند تند رو و افراطی است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین