کد خبر: ۳۵۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

عبور دانش آموزان با لودر از رودخانه دربابل +عکس

دانش آموزان مدرسه ابتدایی ' شاه رضا ' در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل این روزها با سوار شدن بر بیل مكانیكی از رودخانه عبور و در كلاس درس شركت می كنند .
آفتاب‌‌نیوز : مدرسه شاهرضا كه در روستایی به همین نام واقع است، دانش آموزان روستاهای بلكرون ، سنگریزان ، شالیكش و فرارودبار را زیر پوشش تحصیلی دارد.

گزارش ایرنا حاكیست كه تعدادی از دانش آموزان این مدرسه روز سه شنبه نیز با سوار شدن بر روی بیل مكانیكی به آن سوی رودخانه منتقل شدند تا بتوانند در كلاس درس حاضر شوند .

عبور دانش آموزان با لودر از رودخانه دربابل (+عکس)

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل با تائید تخریب پل ساخته شده بر روی رودخانه و عبور دادن دانش آموزان با بیل مكانیكی برای رفتن به مدرسه، به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت پلی در مسیر بندپی شرقی و بابلكنار بر روی این رودخانه از سال ها پیش آغاز شد و به دلایلی هنوز به بهره برداری نرسیده است .

جعفر آقاجان نتاج افزود: تا بهره برداری از این پل، یك پل موقت برای تردد اهالی محل ساخته شد كه با بارش باران و وقوع سیلاب تخریب می شود .

وی ادامه داد : این پل كه در پی وقوع سیلاب اسفند سال گذشته تخریب و بازسازی شده بود ، دوباره با سیلاب سیزدهم فروردین امسال تخریب شد و دانش آموزان مجبور شدند كه با لودر از مسیر رودخانه عبور كنند.

معاون فرماندار بابل گفت : با فروكش كردن آب دانش آموزان از داخل رودخانه عبور می كنند ، ولی شب گذشته باز هم با بارش باران ، آب بستر رودخانه را پر كرد و تردد از داخل آب هم برای دانش آموزان امكان پذیر نبود .

وی افزود : امروز نیز با شهرداری گلوگاه و اداره راه و شهرسازی بابل هماهنگ شده تا در این زمینه برای دسترسی دانش آموزان و اهالی محل امكانات را در اختیار آنان قرار دهند تا هر چه سریع تر مشكل پل حل شود.

آقاجان نتاج اظهارداشت : بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز 13 فروردین در شهرستان بابل ، مسیر تردد تعدادی از روستاهای منطقه دچار مشكل شده بود كه رفع شد و در حال حاضر تمامی راههای مواصلاتی بخش ها و شهرها باز است و تردد در آنها جریان دارد و تنها راه روستایی درازكش و اسبوكن از توابع بخش بندپی شرقی به علت رانش زمین هنوز با مشكل مواجه است كه اهالی از راه فرعی استفاده می كنند .

رئیس آموزش و پرورش بخش بندپی شرقی بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت : مدرسه شاه رضا دارای 33 دانش آموز پسر و دختر پایه اول تا ششم ابتدایی است.

نادعلی محمدی لداری افزود : حدود 10 دانش آموز این مدرسه كه محل سكونتشان در آن سوی رودخانه است ، با پرآب شدن رودخانه دچار مشكل می شوند كه این تعداد می توانند در روستای سنگریزان تحصیل كنند.

شهرستان 520 هزار نفری بابل دارای 74 هزار دانش آموز است .

بخش بندپی شرقی در جنوب شهرستان بابل و در مسیر جاده شهید صالحی واقع است.

بر اساس گزارش رسمی ، بارش باران و وقوع سیلاب روز سیزدهم فروردین در بابل حدود یكصد میلیارد ریال به بخش های مختلف شهرستان بابل خسارت زد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین