کد خبر: ۳۵۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
در حاشیه تلاش دلواپسان برای توقف اجرای برجام

وحشت از نتايج بيشتر يک دستاورد مهم/چرا برخی می‌خواهند «برجام» متوقف شود؟

چرا عده‌اي از نمايندگان مجلس كه فرصت حضور در مجلس بعدي را ندارند تا اين اندازه خواهان جلوگيري از اجراي برجام هستند. نمايندگان خوب مي‌دانند كه برجام دستاورد مهم دولت است كه در موفقيت اين روزهاي دولت و در نهايت نتيجه انتخابات مجلس هم تاثير زيادي داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزهاي پاياني عمر مجلس نهم در كنار نماينده‌هايي كه اكثر غريب به اتفاقشان در شوک راي نياوردنشان هستند، نكات ديگری هم دارد. چشم‌بسته هم مشخص بود كه اين بخش از نمايندگان در اين روزهاي پاياني تمام تلاششان را خواهند كرد تا وزنه تذكر و سوال را بالاتر ببرند. مصداق هم برايشان زياد است اما بهترين مصداق همان چيزي است كه بسياري از آن به عنوان دستاورد مهم دولت ياد مي‌كنند. بهانه اين روزهايشان هم نقض برجام است. نقضي كه  براي آن نمونه و مصداقي هم ندارند اما به شدت در مورد آن مانور مي‌دهند. تذكر مي‌دهند و تلاش دارند تا از طريق مجلس جلوي اجراي آن را بگيرند.

به گزارش آفتاب، نمونه بارز اين مسئله دیروز در جلسه علني مجلس به چشم آمد. آنجايي كه 17 نماينده مجلس به شخص حسن روحاني تذكر كتبي دادند و يكي ديگر از نمايندگان هم تذكر شفاهي در اين مورد خواهان توقف اجراي برجام شدند.

اين 17 نماينده در تذكرشان از حسن روحاني خواستند توضیح دهد که چرا در برابر نقض برجام، اقدام متقابلی انجام نمی‌دهد. ابراهیم کارخانه، جواد  کریمی‌قدوسی، اسماعیل کوثری، نقوی‌حسینی، احمد سالک، شهریاری، فولادگر، موسوی لارگانی، حاجی دلیگانی، بشیری، کولیوند، رضایی، پورمختار، ابوترابی، اکبریان، ملکشاهی و دهقان، به ترتیب نمایندگان همدان، مشهد، تهران، اصفهان، زاهدان، فلاورجان، شاهین‌شهر، پاکدشت، کرج، خمین، کبودرآهنگ، نجف آباد، کرج، کوهدشت و طرقبه به رئیس‌جمهور در خصوص توضیح علت عدم انجام اقدام قاطع و متقابل در برابر نقض مکرر مفاد برجام از سوی هیات رئیسه نظارت بر اجرای برجام تذکر دادند.

اين اما تنها حاشيه جلسه علني امروز مجلس نبود. از سوي ديگر حميد رسايي ديگر نماينده‌اي كه به دليل رد‌صلاحيت فرصت حضور در اين دوره مجلس را همچون ساير دوستان همفكرش نيافته بود در تذكري شفاهي گفت: «‌تمامی اعضای شورای نظارت بر برجام به غیر از آقای روحانی گفته‌اند که برجام نقض شده‌است و حتی آقای ظریف و لاریجانی هم بر این نکته تاکید کرده‌اند بنابراین ما باید جلوی اجرای برجام را بگیریم.»

اشاره‌اي كه بازهم هيچ مصداقي نداشت و حميد رسايي در مورد آن گفت: «آقایان باید توضیحاتی روشن ارائه کنند، نه اینکه تنها بر روی کاغذ ادعا کنند چرا که رهبر انقلاب فرموده‌اند که تحریم‌ها تنها بر روی کاغذ برداشته شده است، اما سانتریفیوژهای ما بر روی زمین جمع شده و اورانیوم‌ها ما نیز بر روی زمین به روسیه منتقل شده و بر روی زمین در قلب رآکتور بتن ریختیم و اکنون نیز قصد داریم معادنمان را تعطیل کنیم.» در اين ميان اما پاسخ محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني را بر عهده داشت هم مهم بود. نايب رييس مجلس در اين مورد گفت: «‌قانونی که ما ابتدا در مجلس به تصویب رساندیم و در ادامه مقام معظم رهبری طی نامه‌ای با اضافه کردن چندین بند آن را تکمیل کردند و گفتند باید هیاتی بر اجرای برجام نظارت کند و این وظیفه برعهده هیاتی زیر نظر شورای عالی امنیت ملی خواهد بود.» نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «شورای عالی امنیت ملی هم اکنون کار خود را انجام می‌دهد و اگر در این راستا لازم باشد که مجلس هم اقدامی انجام دهد، حتما مجلس مطلع می‌شود و اقدام لازم را انجام خواهد داد.»

چرا مي‌خواهند برجام متوقف شود؟

در اين ميان اما مهم اين است كه چرا عده‌اي از نمايندگان مجلس كه فرصت حضور در مجلس بعدي را ندارند تا اين اندازه خواهان جلوگيري از اجراي برجام هستند. نمايندگان خوب مي‌دانند كه برجام دستاورد مهم دولت است كه در موفقيت اين روزهاي دولت و در نهايت نتيجه انتخابات مجلس هم تاثير زيادي داشته است. از سوي ديگر اما مشخص است كه اجراي برجام؛ بهبود وضعيت اقتصادي كشور و معيشت مردم در انتخاباتي كه قرار است در خرداد سال آينده برگزار شود و رييس‌جمهور بعدي را مشخص كند هم موثر است. در نتيجه‌اينكه برخي خواهان جلوگيري از اجراي اين دستاورد هستند بعيد به نظر نمي‌رسد. پاسخ اين دسته از افراد را هم اما امروز محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت داد و گفت: «‌توافق هسته‌ای با همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که وجود داشت نهایی شد و اکنون فکر نمی‌کنم که هیچ فردی که ذره‌ای انصاف داشته باشد نتواند فرصت سال 95 نسبت به سال 94 را در نظر نگیرد. البته عقد قراردادها به زمان نیاز دارد و با این وجود عده‌ای تلاش می‌کنند که برجام را که یک موفقیت ملی است؛ تحقیر و بی‌ارزش کنند اما ما باید تلاش کنیم تا شرایط عملیاتی و بهتری فراهم شود تا عده‌ای نتوانند دستاوردهای برجام را تضعیف کنند. آنها حتی سوئیفت را نفی‌می‌کنند. ما ملت فهیمی داریم که در نهایت آنها تصمیم می‌گیرند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
با این حال شرکت پتروپارس تا سال ۲۰۱۰ مشتری شرکت موساک فونسکا باقی ماند، تا اینکه دولت آمریکا شرکت ایرانی را در فهرست تحریم های خود قرار داد.در آن هنگام بود که یورگن موساک، یکی از موسسان شرکت متوجه شد که صندوق پستی این شرکت در جزایر ویرجین به عنوان یکی از آدرس های شرکت پتروپارس در فهرست تحریم ها ذکر شده است.مقامات موساک فونسکا از دفتر لندن خود می پرسند که منافع پتروپارس در نهایت به کی می رسد؟ جواب این بوده که "فرض" این است که نهایتا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
24
تعداد زیادی ازاقایان که اسمشان در متن امده نسبت به زمان اقای احمدی نژاد ضرر کرده اند و منافعشان در دولت فعلی به خطر افتاده فلذا مخالفت انها با برجام دور از ذهن نیست دولت محترم باید با برنامه ریزی بترتیب موانع را از میان بردارد و در رابطه با اقتصاد و معیشت مردم برنامه ریزی و اجرا کند و موانع و مشکلات را بدون ملاحظه که از دولت قبلی بجا مانده به مردم اعلام نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
23
کسانی از اجرای برجام نگرانند که از اجرای آن منافغشان به خطر می افتد. اینها از جمهوری خواهان وامثال ترامپ آمریکایی ونتانیاهو اسرائیلی را شامل می شوند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
18
دولت بجای پاسخگویی به عملیات روانی مخالفانش وقت خود را به خدمت رسانی بیشتر به مردم بویژه محرومان بگذارد . خود به خود اثر منفی تبلیغات طرف مقابل از بین می رود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
20
اینا کاسبان تحریم ها هستند و از برداشته شدن تحریم ها ضرر های زیادی کرده اند.کاسبی ایشان تعطیل شده و ناراحت اند .ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
16
اینها ضداتقلاب واقعی و ضد پیشرفت ایران عزیزمان هستن، خوشحال کننده هست که در انتخابات خوب حقشان را کف دستشان گذاشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
18
دولت باید این اقلیت را رها کند،و به فکر اکثریت باشد
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
وقتی برای خرید یک هواپیمای دست دوم ۲۰ میلیون دلار گیرشان میاد باید هم ناراخت باشند ،
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
اکثر این نمایندگان چون از مردم درانتخابات مجلس دهم وجواب نه گرفتند درصدد گرفتن انتقام از مردم هستند.زیرا بخوبی میدانندبا اجرای برجام که به دنبالش شفاف سازی اقتصادی وشایسته سالاری بوجودمیآید اینگونه افراد وهمفکرانشان جایی نداشته ونخواهند داشت
منصور زینالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
تندرو ها دربرجام منافعشان از بین رفته است با تشکیل شرکت های سوری و بنادر غیر رسمی جنس وارد کرده و صد ریال را به هزار ریال به این ملت نجیب فروخته اند و از نظر سیاسی حرفشان برش ندارد من هم جای اینها بودم همین کار را انجام میدادم اینها نمایندگان ملت نیستند اینها نمایندگان جیب خودشان و گروه خودشان هستند و دائی مهربان تراز مادر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
ملت ایران این خیانت کاران و خایینن را از یاد نمی برند مخالف برجام مخالف ملت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین