کد خبر: ۳۵۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

پاکستان 70 مهاجر غیرقانونی را در نزدیک مرز ایران بازداشت کرد

تعداد زیادی از این مهاجران غیرقانونی به دلیل نبود کنترل کافی از سوی پاکستان، از طریق مرزهای این کشور همسایه وارد ایران می شوند و تقریبا هر ماه، بخش عمده ای آنها از سوی نیروهای مرزبانی ایران بازداشت و تحویل نیروهای مرزبان پاکستان داده می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : گارد ساحلی پاکستان اعلام کرد روز گذشته (سه شنبه) بیش از 70 مهاجر غیرقانونی را که از طریق بندر گوادر (واقع در 80 کیلومتری مرز ایران) قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشته اند، بازداشت کرده است.

گارد ساحلی پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که افراد بازداشت شده شامل 53 تبعه افغان و 22 تبعه پاکستان هستند که قصد داشتند بدون روادید و مدارک معتبر، از طریق مسیر های آبی از بندر گوادر، وارد ایران شوند.

ماه گذشته نیز بیش از یکصد مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند بدون مدارک معتبر از پاکستان وارد ایران شوند، از سوی پاکستان بازداشت شدند.

با این حال، تعداد زیادی از این مهاجران غیرقانونی به دلیل نبود کنترل کافی از سوی پاکستان، از طریق مرزهای این کشور همسایه وارد ایران می شوند و تقریبا هر ماه، بخش عمده ای آنها از سوی نیروهای مرزبانی ایران بازداشت و تحویل نیروهای مرزبان پاکستان داده می شوند.

گارد ساحلی پاکستان اعلام کرده است که بدلیل تشدید حملات ضدتروریستی در پاکستان، این احتمال وجود دارد که برخی تروریست ها بخواهند در پوشش مهاجران غیرقانونی، از مرزهای جنوب غربی پاکستان از این کشور فرار کنند و به همین دلیل تدابیر شدیدتری برای کنترل تردد مهاجران غیرقانونی اتخاذ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین