کد خبر: ۳۵۸۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

آزادي بيش از دو هزار گروگان بوكوحرام

مقام هاي نظامي نيجريه و كامرون از آزادي بيش از 2 هزار گروگان از چنگ گروه تروريستي بوكوحرام در شمال و شمال شرقي اين كشور خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : مقام هاي نظامي نيجريه و كامرون از آزادي بيش از 2 هزار گروگان از چنگ گروه تروريستي بوكوحرام در شمال و شمال شرقي اين كشور خبر دادند.

خبرگزاري آناتولي به نقل از بوبا دوبركرو يك مقام نظامي كامرون اعلام كرد كه عمليات نظامي مشترك ميان كامرون و نيجريه در شمال اين كشور به آزادي حدود 2 هزار گروگان و هلاكت بيش از 300 تروريست بوكوحرام منتهي شده است.

به گفته اين مقام كامروني، يك پايگاه پشتيباني بوكوحرام كه محل ساخت ابزارهاي انفجاري بوده نيز تخريب شده است.

بر اساس اين گزارش، عمليات مذكور روزهاي يكشنبه و دوشنبه در منطقه والاسا در 35 كيلومتري شمال نيجريه و نزديك مرز كامرون انجام شده است.

ارتشي چند مليتي با حضور نظاميان پنج كشور حوزه درياچه چاد شامل نيجريه، نيجر، چاد، كامرون و بنين با هدف مقابله با بوكوحرام تشكيل شده است.

خبرگزاري شينهوآ نيز روز سه شنبه به نقل از ارتش نيجريه گزارش داد كه نيروهاي اين كشور طي عملياتي در ايالت بورنو 275 اسير را از چنگ بوكوحرام نجات دادند.

به گفته سخنگوي ارتش، در اين عمليات شش سركرده بوكوحرام بازداشت و 15 نفر از تروريست ها به هلاكت رسيده اند.

بيانيه ارتش نيجريه تصريح مي كند كه نيروهاي دفاع غيرنظامي نيز با شناسايي مخفيگاه هاي تروريست ها و هدايت نظاميان در اين عمليات همكاري كردند.

بر اساس بيانيه منتشره، يك انبار مهمات و اسلحه و نيز چند دستگاه خودرو از گروه تروريستي بوكوحرام توقيف شد.

چندي پيش نيز ارتش نيجريه از آزادي 800 گروگان از اسارت گروه تروريستي بوكوحرام خبر داد.
گروه هاي حقوق بشري مي گويند بوكوحرام تاكنون هزاران زن و دختربچه از جمله بيش از 200 دانش آموز را در نيجريه ربوده است.

بوكوحرام كه فعاليت هاي تروريستي خود را از سال 2009ميلادي در نيجريه آغاز كرد تاكنون حدود 20 هزار نفر را به خاك و خون كشيده است و به همين دليل خونريزترين گروه تررويستي جهان قلمداد مي شود.

اين گروه كه با تروريست هاي داعش هم پيمان شده است، خود را ولايت غرب آفريقا معرفي مي كند.

ارتش نيجريه تاكنون مناطق وسيعي از مناطق تحت اشغال بوكوحرام را آزاد كرده است، اما اين گروه تروريستي همچنان به حملات خونين خود در اين كشور و ديگر كشورهاي همجوار از جمله كامرون، چاد و نيجر ادامه مي دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین