کد خبر: ۳۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۰۴:۱۸

آلبرايت: از موقعيت آمريکا در جامعه‌ي بين‌المللي بسيار نگرانم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  خبرگزاري يونهاپ، مادلين آلبرايت وزير امورخارجه‌ي اسبق آمريكا،‌ اظهار داشت: به عنوان وزير امور خارجه‌ي اسبق آمريکا بايد بگويم که از موقعيت آمريکا نزد جامعه‌ي بين المللي بسيار نگرانم.

وي گفت: تهاجم نظامي برضد عراق انرژي زيادي از دولت آمريکا گرفت و اين درحالي است که موضوعات مربوط به ايران (!) و کره‌ي شمالي، فرايند صلح در خاورميانه و تحولات آمريکاي لاتين، روسيه، چين از جمله موضوعات ديگري است که نياز به توجه بيشتري دارد.
آلبرايت تاکيد کرد كه هم اکنون کره‌ي شمالي به سلاح هسته‌يي مجهز شده است و مدعي شد: ايران هم سوداي توليد سلاح‌هاي هسته‌يي در سر دارد که بسيار نگران کننده است. جورج بوش رييس جمهور آمريکا، در پاسخ به انتقادات آلبرايت گفت، آمريکا تحت مديريت وي اقدامات مناسبي در همه‌ي نقاط جهان انجام داده است و در يک زمان توانسته است چند اقدام مهم را هدايت کند.

بوش تاکيد کرد: رابطه‌ي واشنگتن با مسکو، توكيو،‌ پكن و سئول در زمان مديريت وي به بهترين سطح ارتقاء يافته و قابل مقايسه با روابط ساير کشورها نيست.

آلبرايت به عنوان عاليترين مقام رسمي آمريکا در اکتبر 2000 از پيونگ يانگ بازديد کرد که اين ديدار سبب گرمتر شدن روابط ميان کره‌ي جنوبي و کره‌ي شمالي شد. با اين وجود آمريکا هنوز نتوانسته است روابط ديپلماتيک خود را با کره‌ي شمالي به حالت عادي در آورد.

آلبرايت به همراه تعدادي ديگر از مقامات اسبق وزارت دفاع و وزارت خارجه‌ي آمريكا، پنجشنبه‌ شب در نشست مشورتي کاخ سفيد به اظهار نظر درباره‌ي شرايط آمريکا در عراق كه به دعوت بوش برگزار شده بود، پرداختند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین