کد خبر: ۳۵۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

مرگ تدریجی کودکان در کشوری نه خیلی دور+ تصاویر

بنا به اعلام برنامه جهانی غذا، نزدیک به 14 میلیون نفر (بیش از نیمی از جمعیت این کشور) از دسترسی به غذای سالم محروم شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
اینها تصاویر عکاس رویترز از بخش مراقبت های ویژۀ یک بیمارستان در صنعاست.

بنا به اعلام برنامه جهانی غذا، نزدیک به 14 میلیون نفر (بیش از نیمی از جمعیت این کشور) از دسترسی به غذای سالم محروم شده‌اند و از این تعداد نزدیک به هفت میلیون نفر در شرایط وخیمی هستند.

ابر عاطفه، سخنگوی برنامه جهانی غذا در منطقه خاورمیانه در این زمینه می‌گوید: یمن در حال حاضر دیگر تحمل ضربات بیشتر را ندارد.

بنا به گزارش‌های موجود، شیوع بیماری و سوءتغذیه بین مردم یمن و به‌خصوص کودکان رشد فزاینده‌ای داشته است. به‌‌عنوان مثال در استان ابیان تعداد کودکان مبتلا به این مشکل از 136 نفر در سال 2014 به 557 نفر در سال 2015 رسیده است.

بانک جهانی دو ماه پیش در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که از مجموع 24 میلیون نفر جمعیت یمن 20 میلیون نفر از آنان جزء فقرا هستند، به عبارت بهتر 80 درصد کل جمیت یمن اکنون در فقر به سر می برند که نسبت به ماه آوریل 2015 (فروردین) گذشته با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت مواد غذایی به میزان بی سابقه ای در یمن افزایش پیدا کرده است آن هم در شرایطی که یمن 90 درصد از مواد غدایی مورد نیاز خود به ویژه گندم را از طریق واردات تامین می کند؛ یمن با وارد کردن 23 میلیون تن گندم در سال یکی از بزرگترین وارد کنندگان این محصول در بین کشورهای عربی به شمار می آید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین