کد خبر: ۳۵۹۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

مرگ فرمانده ارشد النصره در حمله پهپادی آمریکا/هشدار درباره حمله به حلب

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد براساس برخی اطلاعات به دست آمده، جبهه النصره با استقرار تعداد زیادی از نیروهایش در نزدیکی حلب سوریه خود را برای حمله جدیدی آماده می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد یکی از رهبران ارشد جبهه النصره در حمله هوایی روز سه شنبه کشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه الیوم، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای که در شهر "القریتین" در استان حمص سوریه برگزار شد اظهار داشت: براساس برخی اطلاعات، گروه‌هایی از جبهه النصره نیروهای بسیاری را در نزدیکی هر حلب سوریه مستقر کرده‌اند و در حال حاضر 1200 عضو النصره در این منطقه حضور دارند.

کوناشینکف در ادامه تاکید کرد: بسیج این تعداد نیرو در حلب نشان می‌دهد که تروریست‌ها خود را برای حمله جدیدی علیه مراکز نیروهای دولتی در حلب آماده می‌کنند.

مرکز هماهنگی آتش‌بس روسیه در سوریه نیز عصر پنج شنبه اعلام کرد اطلاعاتی را از ساکنان محلی مبنی بر استقرار نزدیک به 1000 نیروی مسلح جبهه النصره همراه با هفت تانک و 24 خودروی شاسی بلند مجهز به مسلسل‌های سنگین در اطراف اردوگاه‌های "حندرات"، "جندول"، "حریتان" و "کفر حمره" دریافت کرده است.

گفتنی است آتش‌بس در سوریه از 27 فوریه و با توافق مسکو و واشنگتن آغاز شد و البته این توافقنامه شامل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی نمی‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ظرف شش ماه گذشته نیروهای دولت دمشق و گروه‌های وابسته به جناح‌های ملی با حمایت جنگنده‌های روسی موفق به آزادسازی نزدیک به 500 شهر و روستا و نیز ده‌ها هزار کیلومتر مربع از اراضی سوریه شدند.

وی ادامه داد: از جمله مناطقی که از دست تروریست‌ها آزاد شد استان لاذقیه به شکل تقریبا کامل، بخش وسیعی از حومه حماة و حمص، شهر "قدم" و تعدادی از شهرهای استان‌های مختلف سوریه هستند.

کوناشینکف در ادامه گفت: بسیاری از شهرهایی که از دست تروریست‌ها آزاد شدند با تلاش مرکز هماهنگی روسیه برای آشتی میان طرف‌های درگیر در سوریه حمایت خود را از دولت دمشق اعلام کردند.

وی افزود: تعداد شهرهایی که طرح آشتی با دمشق را امضا کرده‌اند نزدیک به 60 شهر است و در عین حال مذاکره با حدود 20 شهر دیگر به شکل فعالی جهت امضای اسناد مذکور و توقف درگیری‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه نزدیک به 50 گروه مسلح به توافقنامه آتش‌بس ملحق شد‌ه‌اند تاکید کرد: همه این مسائل دال بر پیشرفت در روند اجرای صلح در سوریه است.

از سوی دیگر برخی منابع در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی مدعی شدند که گروه‌های مخالف سوری موفق شدند کنترل روستاهای جدیدی در شما شرق شهر "الراعی" واقع در حومه حلب را به دست بگیرند.

بنا به ادعای این منابع مخالفان سوری هم اکنون در فاصله 20 کیلومتری شهر "الباب"، بزرگترین پایگاه داعش در حلب و حومه آن هستند.

کشته شدن رهبر ارشد جبهه النصره در حمله پهپادی آمریکا

همچنین طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یکی از فرمانده‌های مصری‌الاصل گروه تروریستی جبهه النصره در جدیدترین حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

طبق اعلام این مرکز دفاعی "احمد طه" روز سه شنبه در حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شد.

طه پیش از پیوستن به القاعده چهره شناخته شده و منفوری در داعش بود. وی مسئول قتل عام شهر تاریخی "الاقصر" بود که در جریان آن در سال 1997 ، 57 گردشگری خارجی کشته شدند. همچنین وی با اسامه بن لادن در افغانستان همپیمان بود و طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه طه به همراه تعدادی دیگر از اعضای القاعده از جمله ابوعمر المصری کشته شدند.

به گزارش ایسنا، متیو آلن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در واشنگتن از حمله جنگنده‌های این کشور به یک خودرو و کشته شدن تعدادی از اعضای القاعده خبر داد و اعلام کرد ارزیابی مسئولان از این حمله همچنان ادامه دارد.

جبهه النصره روز چهارشنبه از کشته شدنابوفراس سوری، چهره برجسته این گروه تروریستی در حمله هوایی آمریکا در استان ادلب خبر داد. طبق اعلام این گروه تروریستی ابوفراس روز یکشنبه کشته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین