کد خبر: ۳۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

دیوید کامرون زیر فشار افکار عمومی؛ اسناد پاناما مورد تحقیق قرار می‌گیرند

نخست‌وزیر انگلیس از دستور تشکیل کارگروهی با هدف انجام تحقیقات درباره افشاگری‌های مربوط به خود در اسناد پاناما خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون در سخنانی گفت: «کارگروه ویژه‌ای با مشارکت کارشناسان خبره انگلیسی با هدف بررسی هرگونه خطای احتمالی اسناد پاناما تشکیل شده است.»
به‌گفته کامرون، این کارگروه تحت رهبری مشترک مقام‌های سازمان مالیاتی انگلیس و دفتر ملی مبارزه با جرایم و با حمایت دفتر مقابله با خطاهای مالی و کمیته مالیاتی انگلیس (که به عنوان پلیس مالیاتی انگلیس شناخته می‌شود) به بررسی اسناد پاناما خواهد پرداخت.

برای فعالیت‌های تحقیقاتی این کارگروه که در آن وزیر امور مالیاتی و وزیر کشور انگلیس نیز مشارکت خواهند داشت، ده میلیون پوند بودجه اختصاص داده شده است.

به‌دنبال افشاگری‌های شرکت پانامایی موساک فونسکا و انتشار اسنادی با عنوان اسناد پاناما، کامرون تحت فشار افکار عمومی اعتراف کرد که به همراه همسرش در یک صندوق سرمایه‌گذاری که پدرش در پاناما تاسیس کرده بود، سهام داشته‌اند ولی این سهام را در سال 2010 به قیمت 30 هزار پوند فروخته‌ بودند.

دیوید کامرون در مصاحبه با شبکه آی‌تی‌وی گفت: «چیزی برای پنهان کردن ندارم و همه مالیات‌های مرتبط با سود حاصل از فروش سهام خود و همسرم در شرکت پدرم را در بریتانیا پرداخت کرده‌ام.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین