کد خبر: ۳۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

استقبال رسمی روحانی از رییس جمهور قزاقستان

قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی است، در عین حال ایران هم بیشترین مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی را در این منطقه با این کشور دارد.
آفتاب‌‌نیوز : نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان که ساعاتی پیش وارد تهران شد دقایقی پیش در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش  ایرنا، در این مراسم روحانی و نظربایف پس از پخش سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات حاضر در محل مراسم سان دیده و سپس هیات های عالی رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

رییسان جمهوری ایران و قزاقستان پس از مراسم استقبال رسمی وارد مذاکرات دوجانبه می شوند، سپس مذاکرات هیات های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد. قرار است چندین سند همکاری نیز منعقد شود.

فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی دو کشور روز گذشته (یکشنبه) نیز بیش از 44 یادداشت تفاهم همکاری را به ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار امضا کردند.

این یادداشت های تفاهم در نشست شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در تهران بین 10 شرکت دولتی و بیش از 34 شرکت خصوصی دو کشور امضا شد.

کارشناسان انتظار دارند دور تازه ای در روابط تهران و آستانه آغاز و روابط دو کشور مستحکم تر شود.

اسناد همکاری های دستگاه های دولتی دو کشور زمینه هایی همچون کشاورزی، تجارت، حمل و نقل، فناوری، صنعت، بانکی، انرژی، توسعه سرمایه گذاری، انتقال محکومین به حبس و کشتی رانی را شامل می شود.

همچنین تفاهم نامه و قراردادهایی بخش های خصوصی دو کشور در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، صنعت، معدن، سرمایه گذاری و انرژی است.

قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی است، در عین حال ایران هم بیشترین مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی را در این منطقه با این کشور دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین