کد خبر: ۳۶۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

بوکوحرام 40 میلیون پوند برای آزادسازی دختران چیبوک می‌خواهد

پنجشنبه پیش رو دقیقا دو سال از ربودن 276 دختر نیجریه‌ای آن هم از مدرسه‌ به دست بوکوحرام می‌گذرد؛ در این میان گزارش‌هایی وجود دارد که می‌گویند این گروه تروریستی برای بازگرداندن دختران چیبوک درخواست حدود 40 میلیون پوند کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، برخی از این 276 دختر مدرسه‌ای طی این دو سال توانسته‌اند از محل نگهداری خود به دست بوکوحرام بگریزند اما باز هم تقریبا 219 تن از آن‌ها در وضعیتی نامشخص به سر می‌برند.

برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که بوکوحرام به صورت مخفیانه با مقامات دولت نیجریه به منظور آزادی این دختران مذاکراه داشته است. منابع آگاه می‌گویند این گروه برای آزادی این دختران 36 میلیون پوند می‌خواهد.

یک ماه پس از ربوده شدن این دختران، ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام اعلام کرد، گروگان‌های جدید خود را در ازای آزادی چندین تن از اعضای این گروه توسط دولت آزاد خواهد کرد. توافقی در این زمینه با میانجی‌گری صلیب سرخ صورت گرفت اما پس از آنکه دولت وجود افراد اعلام شده توسط بوکو حرام در بازداشتگاه‌ها را رد کرد توافق شکست منتهی شد.

به گزارش ایسنا، محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه که سال گذشته روی کار آمد طی این مدت توانسته فشار را بر این گروه افزایش دهد و آنها را به مأمن اولیه‌شان در مرز با کامرون عقب براند. تاکنون تحت دولت بوهاری بیش از هزار زن و دختر از چنگال بوکوحرام نجات داده شده‌اند اما در هیچ یک از عملیات ارتش نیجریه نشانی از دختران چیبوک یافته نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین