کد خبر: ۳۶۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

«شعبده‌بازی» جاسوسان برای کتاب‌های «هری‌ پاتر» +تصاویر

سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس از نسخه در حال چاپ سری جدید کتاب‌های «هری‌ پاتر» تحت عنوان «هری پاتر و شاهزاده دورگه» محافظت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : جاسوسان سازمان مرکزی ارتباطات دولت انگلیس(GCHQ)، برای جلوگیری از نشت زودتر از موعد محتوی کتاب ششم «هری پاتر» «جادو» می‌کنند.

به گزارش «آر‌تی،» ماموران سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس برای محافظت از کتاب ششم «هری پاتر» که نسخه یکی مانده به‌ آخر از سری معروف کودکان است بسیج شده‌اند.

بر اساس این  گزارش‌، سازمان‌های جاسوسی که معمولا کارشان جستجوی جرم و تعقیب جنایتکاران است به ناشران کتاب بلومزبری(Bloomsbury) در سال 2005 و قبل از انتشار کتاب «هری‌پاتر و شاهزاده دورگه»(Harry Potter and the Half-Blood Prince) هشدار داده‌اند.

«نایجل نیوتن»(Nigel Newton)، بنیانگذار «بلومزبری»(Bloomsbury)، به بخش خبری شبکه رادیویی ABC گفت که کارکنان سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس(GCHQ) «آدم‌های خوب» برای تشخیص نشتی احتمالی بودند.

«نیوتن» که با ایستگاه رادیویی استرالیا سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود:"به یاد دارم که از یک ایستگاه جاسوسی استراق سمع انگلیس به من زنگ زدند و گفتند: "ما یک کپی اولیه از این کتاب را بر روی اینترنت شناسایی کردیم".

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد:"من صفحاتی از آن نسخه اینترنتی را به یکی از ویراستارهایمان نشان دادم او بعد از خواندن آن گفت که نه! این نسخه جعلی است".

«شعبده بازی» جاسوسان برای کتاب‌های «هری‌ پاتر»

بر اساس این گزارش «بلومزبری» در مورد لو رفتن نسخه اصلی کتاب نگران بوده است و حتی متوسل به نگهبان سگ و گشت‌های امنیتی در اطراف سالن چاپ شده بود.

یکی از محافظان امنیتی سعی کرد یک کپی از کتاب را به سرقت برد اما بعدها  زمانی که می‌خواست آن را به یک روزنامه‌نگار بفروشد بازداشت شد.

«شعبده بازی» جاسوسان برای کتاب‌های «هری‌ پاتر»

سخنگوی این سازمان امنیتی در گفتگو با «ساندی تایمز»، گفت: "ما درباره دفاع در مقابل «جادوی سیاه» اظهارنظر نمی‌کنیم".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین