کد خبر: ۳۶۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

واشنگتن پست: نمی‌توان اتنظار داشت ایران از خود دفاع نکند

درخواست قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل از ایران برای دست کشیدن از این آزمایش‌ها از آنجایی قابل اهمیت است که درخواست‌های محکم‌تر مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : یک روزنامه آمریکایی در یک یادداشت با اشاره به آزمایش‌های موشکی اخیر ایران نوشت: نمی‌توانیم از ایران انتظارداشته باشیم از خود دفاع نکند.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در ادامه این یادداشت به سر مقاله اخیر خود درباره‌ی این فعالیت‌های ایران اشاره کرد و آن را تلاشی برای تضعیف پیشرفت‌ها در روابط با ایران که یکی از موثرترین کشورها در منطقه خاورمیانه است، دانست.

در این یادداشت که به قلم یک دیپلمات پیشین آمریکا در ایران در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی نوشته شده، با اشاره به آزمایش‌های موشکی اخیر در ایران آمده است که اگرچه تهران سوالاتی را درباره‌ی اهداف خود از این آزمایشات ایجاد کرده است اما هیچ کس آن‌ها را مورد بررسی قرار نداده است.

درخواست قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل از ایران برای دست کشیدن از این آزمایش‌ها از آنجایی قابل اهمیت است که درخواست‌های محکم‌تر مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

به نوشته‌ی این روزنامه‌ی آمریکایی، هیات تحریره‌ هم‌چنین در سرمقاله‌ی اخیر خود واقعیت‌های سیاسی و نظامی در منطقه را نادیده گرفته است. چند دهه تحریم سبب شده است تا ایران برای به روزرسانی نیروهای مسلح خود با مشکلاتی مواجه باشد در حالی که عراق هشت سال به این کشور حمله کرد و در این میان عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) میلیاردها دلار برای خرید تجهیزات نظامی پیشرفته صرف کرده‌اند. عربستان حتی روسیه را در هزینه‌های مربوط به سلاح پشت سر گذاشته است.

بنابراین، ما نمی‌توانیم از ایران انتظار داشته باشیم از خود دفاع کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین