کد خبر: ۳۶۰۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

رییس‌جمهور: امیدواریم نشست استانبول برای رفع اختلافات دنیای اسلام، راهگشا باشد

رییس جمهور، تروریسم ، افراط گرایی و فرقه گرایی را از معضلات کنونی جهان اسلام برشمرد و با اشاره به اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در این نشست برای رفع اختلافات و تقویت وحدت در دنیای اسلام و بویژه در زمینه هماهنگی برای مبارزه با تروریسم ، بحث های راهگشایی مطرح شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که عصر چهارشنبه و پیش از ترک تهران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول، اظهارداشت:اجلاس سران کشورهای اسلامی از اینکه همه کشورهای اسلامی را مخصوصا در شرایط امروز دنیای اسلام ، دور یک میز جمع می کند ، حائز اهمیت است.

رییس جمهور با اشاره به مشکلاتی که تروریسم ، افراط گرایی و فرقه گرایی و همچنین تجاوز برخی کشورها به کشورهای دیگر ایجاد کرده است، گفت: وحدت میان امت اسلامی و رفع اختلافات در جهان اسلام و مهمتر از همه حمایت از ملت مظلوم فلسطین و احقاق حقوق آنان ، از اهداف مهم سازمان همکاری اسلامی است.

روحانی تاکید کرد: مشکل افراطی‌گری و تروریسم با همکاری همه کشورها قابل حل و فصل است.

رییس جمهور با تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه خشونت و افراطی گری ، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و بویژه دولت یازدهم، یکی از شعارهای اصلی در حوزه روابط خارجی را مسأله جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری قرار داده و در دنیای اسلام، مبارزه با تروریسم را همواره به طور جدی دنبال کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه تهران امیدوار است در نشست استانبول ، گام موثری در مبارزه با تروریسم برداشته شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عمل به درخواست کمک و مساعدت هر دولت و ملتی که در حال مبارزه با تروریسم است، پاسخ مثبت داده است.

رییس جمهور ، دیدار و گفت وگو با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ارتباط با مسایل منطقه و دوجانبه را از جمله برنامه های این بخش سفر خود به ترکیه عنوان کرد.

روحانی همچنین به تشریح برنامه های سومین روز سفر خود به ترکیه اشاره کرد و گفت: ترکیه همسایه بسیار مهمی برای ما است و طی سال‌های گذشته همواره روابط تهران - آنکارا رو به توسعه و گسترش بوده است. سومین روز سفر به برنامه دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اختصاص دارد.

رییس جمهور به اظهارات نخست وزیر ترکیه در سفر اخیرش به تهران درباره ضرورت بهره گیری آنکارا از فضای پسابرجام اشاره کرد و افزود: ترکیه نیز باید از فضای پسابرجام استفاده کند و امیدواریم در این سفر مباحث مختلف دو جانبه و منطقه ای را با مقامهای ترکیه ای دنبال کنیم.

در مراسم بدرقه رسمی رییس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری حضور داشتند.

سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌اسلامی با شعار «اتحاد و همبستگی برای عدالت و صلح» 26 و 27 فروردین ماه به میزبانی ترکیه در استانبول برگزار می شود.

مبارزه با تروریسم و افراط گرایی از جمله مسایلی است که در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
درود بر روحانی عزیز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین