کد خبر: ۳۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

مانور بمب‌افكن‌های روسی بر فراز ناوشكن آمريكايی

رسانه هاي روسي از مانور دو فروند بمب افكن سوخو-24 و يك بالگرد كا-27 نيروي هوايي روسيه بر فراز ناوشكن موشك انداز آمريكايي دونالد كوك در درياي بالتيك خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه هاي روسي از جمله راديو اكومسكو و خبرگزاري روسيا سگودنيا روز چهارشنبه به پرواز از ارتفاع پايين دو فروند بمب افكن سوخو-24 و يك فروند بالگرد كا-27 نظامي بر فراز ناوشكن دونالد كوك در درياي بالتيك اشاره و خاطرنشان كردند: هواپيماها و بالگرد نظامي روسي چند بار از ارتفاع پايين بر فراز ناوشكن امريكايي پرواز كردند.

اين حادثه روز سه شنبه رخ داد و ناوشكن آمريكايي در هنگام پرواز جنگنده ها و بالگرد نظامي روسي در آبهاي بين المللي در درياي بالتيك قرار داشت.

اين رسانه ها به نقل از شبكه خبري آمريكايي سي.ان.ان اعلام كردند: آمريكا اين حادثه را اقدام تحريك آميز خواند كه براي ناوشكن اين كشور خطر ايجاد كرده بود.

در همين حال به گزارش رسانه هاي روسي، جنگنده هاي سوخو-24 نيروي هوايي روسيه در هنگام پرواز بر فراز ناوشكن آمريكايي فاقد تسليحات بودند. 

روسيه در درياي بالتيك ناوگان دارد و هواپيماهاي اين كشور بطور منظم در اين منطقه به پرواز در مي‌ايند.

در سال هاي اخير چند مورد هواپيماهاي روسي بر فراز ناوهاي امريكايي به پرواز در امده اند كه آخرين مورد حدود يك سال پيش رخ داد و يك جنگندۀ روسي در آب‌هاي درياي بالتيك بر فراز 4 كشتي ناتو، در ارتفاع پايين به پرواز در آمد.

يك منبع نظامي در اين رابطه به شبكه سي.ان.ان گفت: در اين ماجرا كه در تاريخ 11 ژوئن (21 خرداد) اتفاق افتاد، علاوه بر ناوشكن آمريكايي 'جيسون دانهام'، سه كشتي جنگي متعلق به فرانسه، انگليس و آلمان نيز در محل حضور داشتند.

به گفته اين منبع نظامي، با توجه به اين كه مسافت و مدت پرواز اين جنگنده بر فراز كشتي ها بيش از حد معمول بود، اين مساله موجبات ناخرسندي سرنشينان كشتي ها را فراهم كرد.

به گزارش ايرنا، پيش از اين نيز شبكه سي.ان.ان، اعلام كرده بود كه يك جنگندۀ روسي، در تاريخ 30 مي 2015، در مسافتِ چند متري از هواپيماي شناسايي آمريكايي بر فراز درياي سياه به پرواز در آمد، تا جايي كه هواپيمايي آمريكايي مجبور به ترك منطقه شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین