کد خبر: ۳۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به 311 خانوار سیل زده و اسکان 25 خانوار دزفولی در اردوگاه اسکان اضطراری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی خدادادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون در مجموع 311 خانوار سیل زده شامل 1203 نفر در استان خوزستان امداد‌رسانی شده و عملیات امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در مجموع 315 امدادگر و نجاتگر هلال احمر از شب گذشته تا این لحظه در حال امداد‌رسانی به مناطق سیل‌زده در خوزستان هستند و در مجموع 178 دستگاه چادر‌، 4400 متر موکت‌، 2400 تخته پتو و همچنین اقلام مورد نیاز از جمله کنسرو‌، قند و شکر و چای و نایلون پوششی میان سیل زدگان توزیع شده است.

خدادادی ادامه داد: در پی بارندگی‌ها تاکنون شهرستان‌های شوش، اهواز، امیدیه، ایذه، دزفول، باغملک و اندیمشک، متاثر از سیل شده‌اند و شهرستان‌های شوشتر، کارون و رامهرمز نیز تا ساعاتی دیگر متاثر از سیل خواهند شد.

وی گفت: در دزفول به مناطق بن جعفر، علی کله، عباس آباد و زاویه و همچنین منطقه پل چهارم خرداد امداد‌رسانی انجام شده و همچنان امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت 250 نفر در ورزشگاه شهید ناحی دزفول برپا شده و به 40 خانوار شامل 150 نفر امدادرسانی شده است. از این تعداد خانواده، 25 خانوار در اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر در ورزشگاه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در اندیمشک در مناطق الوار گرمسیری و دیاب، 5 خانوار گرفتار در سیل داریم که بالگرد امدادی هلال احمر به منظور امدادرسانی به این خانوارها به منطقه اعزام شده، ولی به دلیل شرایط بد جوی، بالگرد هنوز موفق به فرود نشده است.

خدادادی اظهار کرد: در باغملک نیز در روستای دره استی، دو چوپان دچار غرق شدگی بودند که توسط امدادگران هلال‌احمر نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: در باغملک همچنین 12 خانوار در بخش مرکزی، 7 خانوار در میداوود و 12 خانوار در صیدون گرفتار سیلاب شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در مجموع 155 نفر سیل زده در این مناطق وجود دارد که تیم‌های هلال احمر برای ارزیابی و امدادرسانی به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی عنوان کرد: در شوش نیز پس از بازدید فرماندار، بخشداران و مدیرعامل هلال احمرخوزستان از مناطق شاوور و حاشیه شهر شوش، تصمیم گرفته شد که چهار روستای چعب، دباد، زبید و بیت یدیه تخلیه شوند.

خدادادی با بیان این که عملیات تخلیه جمعیت این چهار روستا آغاز شده است، گفت: به منظور اسکان جمعیت این روستاها، اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت 750 نفر در منطقه آهودشت شوش واقع در 6 کیلومتری روستاهای سیل زده در حال برپایی است.

وی عنوان کرد: در اهواز نیز دو تیم ارزیابی به روستاهای نبی اکرم، تصفیه شکر، دغاغله و جنگیه اعزام شده و بنا بر ارزیابی‌ها، آماده امدادرسانی به مردم این روستاها هستند. یک سیل بند نیز توسط عوامل مجموعه راهداری در نزدیکی این روستاها در حال احداث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین در امیدیه، روستای امام رضا(ع) متاثر از سیلاب است که تیم امداد‌رسانی به این منطقه اعزام شده است.

وی افزود: در شوشتر نیز اکنون برخی روستاها در مجاورت منطقه شعیبیه سیلابی شده‌اند که تیم‌های ارزیابی هلال احمر به منظور ارزیابی و امداد‌رسانی به این منطقه اعزام شده‌اند.

خدادادی عنوان کرد: از آنجا که پیش‌بینی می‌شود که شهرستان کارون نیز در حد فاصل گاومیش آباد تا روبروی روستای سویسه متاثر از سیل شود، نیروهای امدادی به این منطقه اعزام شده‌اند و درصدد ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین